הקרב על ירושת Google Reader, דיג מתכננת קמבק

מבדיקה שערכה החברה המתמקדת בחדשות, עולה כי הרשתות החברתיות לא חזקות כמו שחשבנו, והקוראים עדיין מעדיפים לשתף במייל. עוד עולה כי רבים מוכנים לשלם על מוצר טוב

צילומסךבעוד שישים ימים בדיוק תיפול עטרת ראשנו וקורא ה-RSS של גוגל ילך לעולם שכולו טוב. החדשות האלה, שכבר עשו רע לרובנו, עשו דווקא טוב לחברות רבות אחרות, שכעת יצליחו לקדם את הקורא שלהן כתחליף לרידר האובד.

אחת מחברות אלה היא ”דיג“, שבימים כתיקונם מפעילה אתר חדשות חברתי מוצלח. ההבדל המרכזי בין דיג לבין החברות האחרות, הוא שגם בבואה לבנות את הקורא שלה, היא עושה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – נשענת על חכמת ההמונים. וכך, עוד טרם בניית המוצר עצמו, היא נשענת על מאגר משתמשים נלהב שעוד לא ראה מוצר, אבל מוכן לענות לסקרים רבים על-מנת לסייע לבנות את המוצר הכי טוב שאפשר.

אוהבים לשתף במייל

בסקר הראשון, שעסק בהרגלי קריאה, לקחו חלק 18 אלף משתמשים. כעת, מתפרסם הסקר השני, העוסק במאפייני שיתוף חברתי שונים ובפיצ‘רים אותם היו המשתמשים לראות בקורא החדש. 8,600 משתמשים לקחו בו חלק, והתוצאות מרתקות. כך למשל אנו רואים כי בעוד כאשר אומרים לנו ”לשתף את הכתבה הזו“ רובנו חושבים על הדבקת לינק בפייסבוק או בטוויטר, עדיין ישנו רוב מוחלט – 75 אחוזים – המעדיפים לשתף את החדשות שהם קוראים דווקא במייל. למקום השני (והמכובד!) הגיע פייסבוק עם קצת מתחת ל-60 אחוזים, טוויטר מעט מתחתיו, ולאחר מכן, ובהבדלים משמעותיים גוגל+, טאמבלר, פינטרסט ועוד.

השאלה השנייה שעלתה עוסקת באפשרות לשמור כתבות לקריאה עתידית, באחד השירותים הפופולאריים, דוגמת אברנוט, אינסטפייפר, פאקט ועוד. אומנם יותר משליש מהעונים השיבו כי כלל אינם עושים שימוש בשירות מעין זה, אך כמובן כי בכוונת החברה לאפשר למוצר החדש לתמוך באפשרות שעודנה פופולארית.

עם זאת, התמונה שמצטיירת כתוצאה משאלה זו הינה מרתקת. משמעותה כי ישנם לא מעט קוראים המעדיפים לעשות שימוש של כאן ועכשיו בקורא שלהם, וככל הנראה לא יחזרו לכתבות אותן עוד לא קראו. זה מעניין, כי זה מצביע על נתון גלישה וצריכת תוכן שמשמעותו הינה יותר ”משהו מעניין לקרוא עכשיו“, ופחות ”לקרוא את כל מה שמעניין אותי“.

עוד נתון מרתק קשור לרכיב החברתי שבקורא, זה המאפשר לכם לראות חדשות רק מכיוון שהחברים שלכם רואים אותן. זה היה אפשרי בגוגל רידר, גוגל החליטה לבטל את זה אי-שם בשנת 2011, והיא ככל הנראה צדקה. רק 17 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם עשו במאפיינים אלה שימוש כלשהו.

ועוד: בדיג לא מתכוונים להשיק מוצר חינמי. הם טוענים שמוצרים חינמיים נוטים להיעלם ולהשאיר אחריהם משתמשים מיואשים. באופן מפתיע (או שלא) התברר כי יותר מ-40 אחוזים מהנשאלים השיבו כי הם יהיו מוכנים לשלם עבור קורא RSS איכותי. אז אומנם מרבית הנשאלים עדיין היו מעדיפים מוצר חינמי ולא היו מוכנים לשלוח את היד לכיס הווירטואלי בעבורו, אבל המגמה בהחלט מעודדת. בעיקר עבור חברות התוכן הנאבקות על כל פירור.

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה על "הקרב על ירושת Google Reader, דיג מתכננת קמבק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רחל
Guest

אני מקווה שגוגל עובדים על תחליף לרידר האהוב!! בלוגרים רבים משתמשים בשירותי ה – RSS של גוגל. במקרה של גוגל, זה לא רק חינמי, זה אלגנטי ומגיע לקהל רחב. אז, כן, כדאי שגוגל יעשו משהו. אם כי נראה לי שהם לא טומנים ידיהם בצלחת ברגעים אלה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: