Send a Pop – ההתרעות הייחודיות לאנדרואיד משתדרגות

עד כה התרגלנו שפופס מאפשרת לנו לבחור איזו הודעה נראה כשהיא מתקבלת אצלנו בסמארטפון. עכשיו מסתבר שאפשר גם אחרת – כעת אנחנו יכולים גם לקבוע מה ייראה הנמען

תמונה: יח”צ, לוגו החברה

נכון שאתם רוצים שבכל פעם שאתם שולחים סמס או מייל לחברים הם יידעו שזה אתם, ולא סתם יידעו, אלא שזה יקרה בצורה כל כך נחמדה, או מצחיקה, או רועשת (לבחירתכם) שהם פשוט לא יוכלו להתעלם? נכון. אז בדיוק בשבילכם יש את “Pops”, עליה כתבנו כבר בעבר.

פופס זמינה רק לאנדרואיד (מהסיבה הפשוטה שהיא מיועדת למי שמגניב באמת), האפליקציה החדשה מהווה דרך תקשורת שנותנת לסמארטפונים שלכם לא רק מספר טלפון ייחודי, אלא אישיות ייחודית של ממש.

אל תדאגו, הוא כבר יידע שזה אתם

השיטה פשוטה מאוד. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את ההתרעה הוויזואלית אותה ייראו חבריכם כאשר תשלחו להם סמס, מייל, הודעה בפייסבוק, או כל סוג אחר של הודעה דרך הסמארטפון. ההתרעה הזו יכולה להיות מורכבת מאנימציה אותה תורידו מחנות פופס, או לחילופין הווידאו המשוגע שצילמתם אתמול אצל סבתא.

וכך, בעוד משתמשי האייפון נותרים גם עכשיו מאחור, עם אותו מבנה של הודעה כפי שהיא מתקבלת אצל שאר מיליוני המשתמשים, משתמשי האנדרואיד יכולים באמצעות פופס להפוך את חוויית שליחת וקבלת ההודעות לחווייה אישית ייחודית עליה מעריצי ג’ובס יכולים רק לחלום.

ירון אורנשטיין, מנכ”ל פופס, מזל טוב על ההשקה. תגיד, מאיפה בא הרעיון לאפליקציה החדשה?

“הרעיון בא מכמה מקומות שהתערבבו יחד, בעיקר הרקע שלי שהוא של סרגלי כלים. שמתי לב שמשתמשים שיש להם בסרגל הכלים התרעות על מיילים, הדביקות שלהם למוצר גבוהה יותר וההחזר הכספי גבוה יותר משל משתמש שלא הפעיל את ההתרעות. זה משהו שרץ אצלי כבר המון שנים בראש. הרעיון התחיל לרוץ, וחשבנו בהתחלה לעשות משהו לדסקטופ ומהר מאוד הבנו שזה לא העתיד ושצריך לעשות את זה למובייל. מפה זה התחיל. שבועיים אחרי זה סגרנו את כל המודלים העסקיים והבנו שיש פה עסק. יום אחרי שהחלטנו ללכת על זה ביקשנו מחבר שיעשה לנו מוקאפ, יממה אחרי זה הוא הראה לנו אותו והחלטנו להתקדם. השאר היסטוריה”.

כל משתמשי האנדרואיד יכולים להשתמש באפליקציה, או רק ICS ומעלה?

“כולם”.

ומי יוכל לראות את האנימציה שהתקבלה?

להורדת Pops לאנדרואיד, סרקו את הקוד

“עד היום אפשרנו למשתמש להתאים אישית את חווית הצריכה הפרטית שלו עבור כל שירות. האפליקציה החדשה שינתה כיוון. היום אנחנו לא מדברים על שירותים אלא על אנשים, ולא סתם, אלא החשובים לנו. פופס מנתח מי האנשים החשובים לנו, לפי תקשורת בעבר, אנחנו מצרפים אותם ליוזר ומעניקים את האפשרות להצמיד פופ לכל יוזר. בדרך כלל מדובר בבני זוג, משפחה קרובה, חברים מהעבודה ומהחיים, זה בדרך כלל אלה.

“אנחנו מקבלים ככה שני דברים, האחד הוא חוויה הרבה יותר אישית ואינטימית, ואחידה, כי לא משנה איך הוא מתקשר איתי, אם זה בסמס, במייל או בכל דבר, החוויה שלו תהיה אחידה. מצד שני, זה יוצר פילטר בכל הרעש שיש יום יום. האדם הממוצע מקבל מעל 100 נוטיפיקציות למכשיר שלו מדי יום וזה המון רעש. פופס, אפילו בגרסה הקודמת שלו, הגביר את הרעש. הגישה החדשה אומרת שאפשר להציף למעלה רק את האנשים החשובים. “באפליקציה החדשה יש את האפשרות לשלוט במה שהחבר רואה כשהוא מקבל ממני הודעה. זה אומר שאני יכול לשלוח לך סמס ולהצמיד לו פופ. הסמס יישלח באמצעות הפרוטוקול הרגיל, ואנחנו מצמידים את הפופ, מה שאומר שזה יציג קודם את הפופ ולאחר מכן את ההודעה. זה יוצר מדיה עשירה בלי חסמים.

“הבסיס הוא שכל מי שיש לו פופס בצד השני יקבל את הפופ. מי שאין לו, יקבל לינק שייקח אותו לעמוד אינטרנט שם הוא רואה את ההודעה.

כולל משתמשי אייפון?

“הם יראו את ההודעה, אבל גם נכתוב להם שהגרסה שלהם תגיע בקרוב”.

אתה לא חושש שזה ממש יעצבן את מקבלי ההודעות?

“תלוי את מי. ההנחה היא שמי שהתקין פופס מלכתחילה הוא ממילא משתמש שלנו. זה פיצ’ר, הוא יכול לסגור את זה בקליק אחד וההודעה תגיע נקייה בלי הרעש והצלצולים. שאלו אותי מה קורה אם זה מגיע כשאני בישיבה ושיחה שנכנסת באמצע ישיבה לא תעצבן? זו צורת תקשורת חדשה”.

מה אם יש לי פופס בו מוגדר מה אני רואה כשאני מקבלת הודעה? השירות החדש יכול לדרוס את זה?

“צריך להסתכל על השליחה של הפופ כמו הצעת חברות. ברירת המחדל היא פתוחה. כמו שבפייסבוק את יכולה לשלוח לי הודעה גם אם אנחנו לא חברים, ככה זה גם אצלנו. אני קודם כל נותן לך לשלוח לי, ואם לא בא לי אני סוגר את זה. אם אני שולח לך משהו את יכולה לבחור לא לקבל אותו, ואז מה שקבעת זה מה שתראי”.

כמה משתמשים יש לפופס היום? כמה אתה מעריך ישתמשו גם בשלח-פופ?

“נכון להיום יש לנו מעל לחצי מיליון הורדות בגוגל פליי, ובערך בין מיליון למיליון וחצי פופים עוברים ביום. אני מקווה שבאפליקציה החדשה ישתמשו כמה שיותר”.

מה הכיוונים הלאה?

“עד היום מה שהיה לנו בחוץ זו גרסה שעבדנו עליה עם הון עצמי, ואחרי שגייסנו כסף הרחבנו ותחזקנו, אבל בחצי השנה האחרונה כל הכיוון של החברה היה על המוצר החדש, ועל התובנות שלמדנו מהמוצר הקודם. למשל שזה יהיה מכוון משתמשים ולא מוצרים, לא הטכנולוגיה. הכול הושקע במוצר החדש, ובו אנחנו תולים את התקוות. הוא בנוי כבר כחנות עם קטגוריות, ניהול תכנים ועוד. זו גישה הרבה יותר רחבה, זה לא רק אפליקציה, זה הרבה מעבר לזה, זו פלטפורמה. האפליקציה היא רק נקודת הממשק עם היוזר”.

וידאו: וכך זה נראה, Pops

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: