Pops הישראלית מגייסת 1.5 מיליון דולר [גיוס]

חברת Pops הישראלית מגייסת 1.5 מיליון דולר ומציגה על עולם חדש של התראות וויזואליות לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

חברת Pops הישראלית, המפתחת אפליקציה להתראות וויזואליות במכשירי סמארטפון, הודיעה הבוקר על השלמת סבב גיוס ראשון של 1.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון Mangrove Capital, משקיעה מוקדמת בסקייפ ואחת מהקרנות הנחשבות למובילות באירופה.

זוהי ההשקעה השלישית של Mangrove בישראל, אחרי שהשקיעה בעבר בחברות הסטארטאפ הישראליות Wix ו-SohoOS. בעקבות ההשקעה, יצטרף לדירקטוריון החברה מייקל ג’קסון, שותף מנהל בקרן ולשעבר סמנכ”ל התפעול של סקייפ.

פרסונליזציה של התראות

במסגרת ניוזגיק יוצא לי לראות בכל שבוע מספר לא קטן של סטארטאפים, אך ברוב המקרים כשאני יושב עם החברה, אנחנו מוצאים את עצמנו מדברים על השוק, על המתחרים ועל כמה שהסטארטאפ (הנוכחי שאיתו אני יושב) יותר טוב מהמתחרים ומדוע. במקרה של Pops, לא לקח לי הרבה זמן להבין שיש כאן עסק עם משהו אחר. Pops מנסה לייצר שוק חדש, או בעצם לחנך מחדש שוק קיים, משימה שהיא הרבה יותר מורכבת מאשר להיכנס לשוק קיים שיש בו מתחרים, אך בעלת פוטנציאל רווח גבוה הרבה יותר.

אז מה בעצם Pops עושה?

Pops מאפשרת למשתמשי סמארטפונים (רק אנדרואיד בשלב הזה) להגדיר התראות וויזואליות עבור כל אחת מסוגי ההתראות הקיימות על מכשיר הסמארטפון. כך לדוגמה, תוכלו להגדיר שכשאשר תקבלו הודעת טקסט, תקפוץ לכם אנימציה של זמרת מפורסמת שתבשר לכם שקיבלתם התראה חדשה וכשתקבלו הודעה בפייסבוק, תוכלו תקפוץ לכם אנימציה אחרת של מארק צוקרברג רוקד דיסקו ומציג לכם את ההודעה שקיבלתם.

למה זה טוב אתם שואלים? “מאותה סיבה שאנחנו מצמידים רינגטונים שונים לאנשי קשר שונים, מאותה סיבה שכל אחד מאיתנו מוסיף תמונת Cover שונה לטיימליין שלנו בפייסבוק ומאותה סיבה שאנשים טורחים לעצב לעצמם רקע לעמוד הפרופיל בטוויטר. כולנו אוהבים לעשות פרסונליזציה (התאמה אישית) לדברים שלנו כדי להרגיש מיוחדים”, מסביר ירון אורנשטיין, אחד ממייסדי Pops ומנכ”ל משותף בחברה, בראיון לניוזגיק.

כל מי שמתעסק היום בעולם הסמארטפונים יכול להבין את הפוטנציאל. “יש היום מגמה ברורה ובלתי ניתנת לויכוח של מעבר לשימוש בסמארטפונים. העולם עובר לשימוש באפליקציות ואפילו השימוש בהודעות טקסט מפנה את מקומו לאט לאט ל-IP Messeging (אפליקציות כמו Whatsapp או Viber הישראלית). יש מקומות בעולם שזה נחשב חוצפה לדבר בטלפון תוך כדי עבודה, אז כולם עוברים להודעות”. מוסיף אורנשטיין. “נוצר פה סוג חדש של מדיה בלי ששמנו לב ולמדיה הזאת קוראים התראות והודעות. יוזרים היום נחשפים למעל ל-3000 התראות בחודש (כולל מיילים, הודעות טקסט, Facebook, Twitter, Foursquare, Whatsapp וכו’) בממוצע ואנחנו בסך הכל מאפשרים למשתמשים לעשות את מה שהם אוהבים לעשות – להתאים אישית את החוויה שלהם על המכשיר הנייד שלהם”.

המודל העסקי של Pops צפוי להתבסס על תכני פרימיום להורדה בתשלום. “בסופו של יום זה יהיה משחק של תכנים. המשתמש הסופי יצרוך מותגים שהוא מזדהה איתם ואם האנימציה והתוכן יהיו מגניבים מספיק, אתה תצרוך אותם. קח לדוגמה את הפרסומת של אסי כהן לבנק הבינלאומי, על פניו מותג די משעמם רובנו ראינו את הפרסומת הזאת לא מעט פעמים. אתה לא תרצה לראות את אסי כהן “מבנק אימפריה” אומר לך שהגיעה לך הודעה חדשה בצורה ההומוריסטית והייחודית לו?”

וידאו: התראות וויזואליות בסמארטפון שלכם עם Pops

התראות = Stickyness

הסיפור של Pops התחיל לפני פחות משנה כשירון אורנשטיין, בוגר חברת Hotbar הישראלית (שנחשבת לממציאת עולם ה-Toolbars, הרבה לפני שקונדואיט בכלל נולדה) ויועץ לכמה מחברות ה-Consumer-אינטרנט הגדולות בעולם, חבר לניר אופיר (היזם שמאחורי Talker, BlogTV, IamNews ועוד פרויקטים מוכרים אחרים בנוף הישראלי כמו האפסטור של Orange) וכפיר גולדמן (היזם מאחורי Innovmind שפיתחה אפליקציות אנדרואיד לכמה סטארטאפים וחברות גדולות בישראל) במטרה לנסות ולהביא את אחת מהמסקנות המרכזיות שלמד בעולם ה-Toolbars לעולם המובייל. אותה מסקנה אותה למד אורנשטיין במסגרת עבודתו ב-Hotbar הצביעה על כך שה-Stickyness (השימוש החוזר של משתמשים ביישום מסוים) של משתמשים שהתקינו רכיב של התראות על-גבי ה-Toolbar שלהם (דוגמת התראות על מיילים חדשים או עדכונים מאתר אהוב וכדומה), היו גבוה יותר בעשרות אחוזים מאשר משתמשים רגילים.

“הרעיון הזה רץ לי במשך שנתיים ולא עשיתי איתו כלום” מספר אורנשטיין . “מזה מספר שנים שאני עובד בתור יועץ בתחום ה-Consumer Internet עבור חברות גדולות ולפני קצת יותר משנה, חיפשתי מקום לשבת בו ולניר היה שטח פנוי במשרד. בזמן שישבנו יחד במשרד, זרקנו לאוויר רעיונות והרעיון הספציפי הזה תפס. ביקשנו מכפיר גולדמן שיעזור לנו לראות אם זה יעבוד ויום למחרת הוא החזיר לנו Prototype עובד. ”

“עבדנו על זה במקביל לעבודות הייעוץ שלנו” מספר אורנשטיין. “לניר היה את באבלטרי [חברת ייעוץ ופרויקטים בתחום פיתוח למובייל ואינטרנט. י.פ] ולי היה את הפרויקטים שלי. שכנענו את כפיר להצטרף אלינו וכל אחד רץ עם החברה שלו ובמקביל פיתחנו את המיזם המשותף שלנו.”

אחרי חמישה חודשים היה לנו מוצר מוכן ביד ונסענו לארצות הברית על-חשבוננו (אני וניר) לאחת מהתערוכות הגדולות ביותר בעולם של מותגים. הצגנו את זה למותגים הכי גדולים והתגובה שקיבלנו הייתה מדהימה. כולם רצו להיות חלק מזה.

“אחרי שחזרנו לארץ תפסנו את עצמנו בראש ואמרנו וואו, יש לנו משהו גדול ביד. למה שנעשה את זה בקטן כשאפשר לעשות את זה בגדול?” זה השלב שבו החליטה החברה לגייס השקעה ואחרי פחות משלושה שבועות הם כבר היו עם Termsheet ביד. “היינו Oversubscribed [כמות משקיעים גדולה יותר מכמות ההשקעה הנדרשת. י.פ] די מהר והיינו צריכים לבחור. בסופו של דבר הלכנו על האופציה שלדעתנו אמורה לספק את הערך המוסף הגדול ביותר לחברה ואנחנו לא מצטערים על זה, אבל זה לא פשוט להגיד לא לאנשים שרוצים להשקיע כסף” מוסיף אורנשטיין.

אנימציות להתראות בסמאפרטפון שלכם. Pops.

השלב הבא – לכבוש את העולם

Pops מעסיקה היום 7 אנשים במשרדי החברה בתל-אביב (ומחפשת תוכניתי Backend וארכיטקטורה, אז אם אתם מכירים, אתם מוזמנים לשלוח להם קורות חיים). “נכון להיום יש ל-Pops מעל ל-500,000 הורדות בלי שהחברה השקיעה בשיווק ופרסום. הכל מפה לאוזן וזה הגדולה האמיתית של המוצר” מסביר אורנשטיין. “החברה נמצאת כיום בתהליכי משא ומתן עם כמה מספקיות התוכן הגדולות בעולם, ביניהן כמה מהרקורד לייבלס הגדולים בעולם”

Pops זמינה לאנדרואיד בלבד כעת, ובעתיד הקרוב החברה לא מתכננת להתפתח לפלטפורמות נוספות. “יש לנו היום גרסה של Pops מפותחת ל-iOS אבל היא לא מבוססת על ה-API הרגילים של אפל ולכן לא סביר שנתקבל לחנות של אפל. אנחנו מתכננים בעתיד היותר רחוק לעבוד על גרסה ל-Windows Phone, אבל במצב הנוכחי כדי לגרום לאפליקציה שלנו לעבוד כמו שצריך על הפלטפורמה של מיקרוסופט צריך לעבוד עם מיקרוסופט באופן צמוד וזה דורש מאיתנו יותר מדי זמן ומשאבים”. לבלאקברי וסימיביאן אורנשטיין בכלל לא מתייחס.

“סטארטאפ בעולם של היום, שיש לו משאבים מוגבלים, צריך להשקיע אותם במה שיראה תוצאות הכי מהר. אם רוצים להעלות את הסיכוי לגייס כסף, צריך להראות כמות של משתמשים ולהראות שהם רוצים את המוצר ולכן צריך תוצאה מיידית. תוצאות מיידיות אתה יכול להשיג היום רק באנדרואיד או ב-iOS והיתרון באנדרואיד היא שיש תפוצה גדולה יותר של משתמשים, אבל עדיין יש מחסור באפליקציות ברמה גבוהה וזאת הסיבה שיותר קל להתבלט ב-Market”.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

8 תגובות על "Pops הישראלית מגייסת 1.5 מיליון דולר [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נועה
Guest

אפליקציה מעולה ועשויה הייטב. שאפו!

Yaron Goikhman
Guest

חברה יש את cydia אני בטוח שלא תהיה בעיה עם האפליקציה שלכם שם….

Anonymous
Guest

פשוט אדיר , מאוד מומלץ

Ori Yahel
Guest

שאפו!! לא לשכוח את השכנים (:

Gal Miller
Guest

incredimail 2.0?

Alex Gutman
Guest

Looking for an opportunity to make a difference at an Israeli firm. Fluently Bi-Lingual (Hebrew/English) Oleh from NYC (2009) with over 10 years of experience in Internet Marketing and Real World Promotion. My marketing mentors are legendary in NYC and San Francisco. http://www.linkedin.com/in/alexgutman

תודה לזמן ואני מצפה לשמוע ממכם

בברכה

אלכס
promotions212@gmail.com

Alex Gutman
Guest

Looking for an opportunity to make a difference at an Israeli firm. Fluently Bi-Lingual (Hebrew/English) Oleh from NYC (2009) with over 10 years of experience in Internet Marketing and Real World Promotion. My marketing mentors are legendary in NYC and San Francisco. http://www.linkedin.com/in/alexgutman

תודה לזמן ואני מצפה לשמוע ממכם

בברכה

אלכס
promotions212@gmail.com

Heshy R
Guest

B'hatzlacha.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: