גוגל החלה לפתח מודל פרסום קולי

גוגל מחפשת מקורות הכנסה חדשים. אלו לא חדשות. אך את הרמז הבולט ביותר למודל החיפוש החדש של גוגל, אפשר היה למצוא בפטנט שהגישה החברה בתחילת השבוע בארה”ב, שמתאר את השיטה להעברת פרסום ממוקד למשתמשי טלפון. הפטנט, אשר שייך לחברת google, ונקרא “Ringback Advertising” ,מתאר את מערכת להעברת מודעות פרסום ממוקדות לכל סוגי הטלפונים השונים, כולל מכשירים מבוססי IP, טלפונים סלולאריים, או טלפונים נייחים.

מקור: arstechnica

קרדיט תמונה: arstechnica

כולם יודעים כי את הכסף הגדול, גוגל מרוויחה דרך פרסום בתוצאות חיפוש, אך ניתן לראות כי היא מנסה למצוא מקורות הכנסה חדשים. בזמן האחרון, החלה החברה לייצר הכנסות דרך חיוב חברות על שימוש באפליקציות ברשת, או בגישה לספרים סרוקים, בנוסף, השיקה החברה את שירות ה- Voice Phone ,שבקרוב יסיים את תקופת הבטא שלו.

את הרמז הבולט ביותר למודל החיפוש החדש של גוגל, אפשר היה למצוא בפטנט שהגישה החברה בתחילת השבוע בארצות הברית, שמתאר את השיטה להעברת פרסום ממוקד למשתמשי טלפון. הפטנט, אשר שייך לגוגל ונקרא Ringback Advertising, מתאר את מערכת להעברת מודעות פרסום ממוקדות לכל סוגי הטלפונים השונים, כולל מכשירים מבוססי IP, טלפונים סלולאריים, או טלפונים נייחים.

הרעיון בבסיס הפטנט הוא השמעת פרסומות ממוקדות בשלושה מצבים עיקריים: בעת חיוג, בשיחה ממתינה, ובמצב המתנה, אך בכל אחד ממצבים אלו, ניתן למצוא עוקץ שעלול להטריד כל אחד מהצדדים המשתתפים בתהליך: לדוגמא, בין השיטות לשימוש בפרסום קולי ממוקד, ניתן יהיה להשתמש בנתונים על שיחה, כמו המספר שחוייג, על מנת להציע את הפרסום המתאים, שמעורר בעיתיות בתחום הפלישה לפרטיות. כמו כן, על גוגל למצוא את הדרך להתמודד עם מצב בו אין נתונים על מקור השיחה. מצב אחר עלול להיווצר במידה וחברה תרכוש את זמן הפרסום כשלקוח יחייג את המספר של המתחרים. גם למפרסמים עלולות לצוץ בעיות כשזמן ההמתנה או הצלצול הוא קצר וכך הפרסומת מאבדת את משמעותה, ולמרות זאת, הם יחויבו על ידי גוגל בתשלום על זמן הפרסום. כמו כן, כבר היום, חברות רבות כבר מפרסמות את עצמן בזמן המתנה על הקו ולכן על גוגל למצוא את הערך המוסף בפרסום באמצעותה בתשלום.

אם כך, ניתן לראות כי לכל אחד מהצדדים המעורבים בתהליך זה, בין אם מדובר ביוזם השיחה, מקבל השיחה או המפרסם, בכל המקרים קיימת בעיתיות עם הרעיון החדש. אף על פי כן, יש להדגיש כי הפטנט המוגש מכיל הרחבות רבות על מנת לכסות את כל האפשרויות ו-Google לא בהכרח תשתמש באופציות הבעייתיות יותר, או אפילו תוכל להחליט לא לפתח כלל את התחום.

אסור לשכוח כי בסופו של דבר הדלת שנפתחה לגוגל לצורך ייצור הכנסות מתחום חדש זה, בין אם דרך שותפים מתחום התקשורת או דרך שירותי הקול שפיתחה, יהיו מפתים מאוד, וסביר שמשתמשים רבים יסכימו לחיות עם ההטרדות השונות במערכת על מנת לנהל שיחות בחינם.

קריאה נוספת –

מיקרוסופט ויאהו! קרובים מתמיד לשיתוף פעולה בפרסום ממוקד בחיפוש
גוגל השיקה חיפוש מבוסס מיקום לאייפון

ונעבור לפרסומות – זה רים או אפל?

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר”מ ועו”ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: