פייסבוק מנקה אורוות: סוגרת את Deals ומעדכנת את אפליקציית התמונות

אחרי שהודיעה השבוע על סגירת שירות ה-Places, ממשיכה פייסבוק ומודיעה על סגירת שירות Facebook Deals במטרה להתמקד בהצעת הנחות מבוססות מיקום למשתמשים. אך לא הכל שחור בממלכת הפייסבוק: אפליקציית התמונות זוכה לשדרוג.

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

פייסבוק מאשרת בסוף השבוע הנוכחי כי תסגור גם את שירות Facebook Deals. החברה מעוניינת להתמקד בשירות Check-in Offers הממוקד יותר, על מנת להציע עסקאות רלוונטיות למשתמשיה.

עסקה לא משתלמת

שירות Facebook Deals הושק רק לפני ארבעה חודשים והציע קופונים מוזלים עבור בתי עסק בסביבת המשתמש. אין ספק שהשירות שהציעה החברה לא היה חדשני או מהפכני, אלא סוג של העתק לאתרי הקופונים הרבים הקיימים בשוק.

אחד השינויים העיקריים שהציגה פייסבוק היה המיקוד סביב הפן החברתי והתמקדות סביב חיבור המשתמש עם חבריו. השירות הציג למשתמש כיצד הוא יכול להרוויח מבילוי משותף, כמו כן העניק לו אפשרות לשלם באמצעות Facebook Credits עבור הקופונים.

כשהושק לראשונה באפריל, אמילי וויט (Emily White) מנהלת ה-Local בפייסבוק כתבה בבלוג הרשמי של החברה שהמטרה מאחורי Facebook Deals היא להציג למשתמשים אילו חוויות מעניינות קיימות סביבם ולהזמין אותם לחלוק את אותן החוויות עם חבריהם. עוד כתבה וויט כי פייסבוק עבדה בצמוד עם שותפיה, כמו כן עם עסקים מקומיים על מנת לאפשר זאת ולהביא את החוויה החברתית הטובה ביותר באיזור בו נמצא המשתמש.

אך כעת, בראיון למגזין Reuters טענה פייסבוק כי לאחר בדיקת השירות בחודשים האחרונים, היא החליטה כי במהלך השבועות הקרובים תסגור אותו לחלוטין. סגירתו באה כהמשך ישיר לסגירת שירות Facebook Places ונדמה כי פייסבוק מיישמת מהר שכדאי לה לסגור שירותים שאינם עובדים, על מנת שתוכל להתמקד במוצרים אחרים שאולי ימשכו יותר משתמשים.

עוד נאמר בראיון כי פייסבוק גילתה כוח בגישה חברתית הקוראת למשתמשים להכנס לעסקים מקומיים ולשתף זאת עם חבריהם, כך שמקווה כי תוכל ליישם את מה שלמדה בעתיד, על מנת לתמוך ולשרת עסקים מקומיים ולעזור להם לצמוח.

מה צופן העתיד?

פייסבוק הדגישה כי היא מחוייבת לפיתוח ושיפור מוצרים קיימים כגון מודעות מותאמות אישית, דפי עסק וסיפורים ממומנים – שיוכלו לעזור לאותם עסקים מקומיים לפתח מערכות יחסים עם לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות פוטנציאלים חדשים. בנוסף, החברה מדגישה כי תמשיך לתחזק את שירות Check-in Offers שהושק בשנה שעברה.

Check-in Offers הושק בנובמבר 2010 ומתגמל משתמשים הנעזרים בו על ידי הצעת הנחות ומבצעים יחודיים במקומות הספציפיים בהם הם נמצאים. השירות מציג הצעות והנחות ללקוחות קיימים הנמצאים כבר בתוך בית העסק והוא עוצב במטרה לגרום להם להפוך לקבועים ולחזור שוב. בנוסף, ניתן לחפש הצעות והנחות בבתי עסק הקרובים למיקום המשתמש והשירות מציג דרך נוחה ויעילה לממש את ההצעות, במידה והמשתמש מעוניין בכך.

מדובר בשירות דומה המוצע כיום על ידי Foursquare, המאפשר לעסקים להציג עסקאות והנחות למשתמשים ברמות שונות, בין אם הגיעו בפעם הראשונה לבית העסק או לחילופין הם קבועים במקום ואוחזים בתואר Mayor. פייסבוק, המציעה את השירות רק ברחבי ארצות הברית בשלב הנוכחי, מתכננת להרחיב אותו בעתיד.

וידאו: Check-in Offers

אפליקצית התמונות זוכה לשיפורים

מקור: blog.facebook.com

בעוד היא הורגת שירותים לא מצליחים, ממשיכה פייסבוק לעבוד בקצב על האפליקציות המצליחות שלה, ביניהן גם שירות התמונות (Facebook Photos) שזכה היום לעדכון משמעותי. ג’סטין שייפר מפייסבוק הסביר בפוסט שפורסם בבלוג החברה כי השינויים העיקריים בעדכון האחרון הם שינוי רזולוציית תצוגה התמונות ל-960×720 ושיפור משמעותי של זמן הטעינה (עד פי שתיים מזמן הטעינה הממוצע עד העדכון האחרון). שייפר אף ציין כי גם תמונות ישנות שעלו לפרופיל שלכם עד היום יוצגו מעתה ברזולוציה החדשה.

בנוסף, במסגרת העדכון משנה פייסבוק פעם נוסף את ממש ה-Photo Viewer עליו היא קיבלה לא מעט תלונות בעקבות העדכון האחרון שנעשה לפני כחצי שנה. כעת, משתמשת פייסבוק ב-Lighbox בצבע לבן (בניגוד לשחור הקודם) שתופס שטח מסך גדול יותר ומאפשר למשתמשים להתרכז בתמונה שנמצאת במרכז המסך.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק מנקה אורוות: סוגרת את Deals ומעדכנת את אפליקציית התמונות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דורון מועלם
Guest

פייסבוק משתמשת ב-lighbox?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: