פייסבוק נפרדת משירות Facebook Places

פייסבוק החליטה לסגור את שירות Facebook Places ומאפשרת למשתמשים להוסיף את מיקומם לסטטוסים שהם מפרסמים.

מקור: צילומסך

האם פייסבוק מודה בתבוסה? בשקט טיפוסי, החליטה פייסבוק לסיים את פעילות שירות המיקום של הרשת החברתית, Facebook Places. במקום, תטמיע החברה אפשרות בשורת הסטטוס להוסיף את המקום המדוייק בו המשתמש נמצא. נדמה כי הרשת החברתית מוכנה להודות שבקרב הצ’ק-אינים, Foursquare מנצחת בפער גדול.

פייסבוק פלוס

כבר בתחילת הדרך, שירות Facebook Places לא היה אהוד במיוחד על ידי המשתמשים. באוקטובר 2010, 30 מליון גולשים התנסו בשירות, פחות מ-10 אחוזים מכלל המשתמשים ברשת החברתית. ביוני 2011 חברת מדיה בשם Wildfire, המתמחה ביצירת כלים לקידום מוצרים ברשתות חברתיות, ציינה כי אחד מעשרת המקומות בהם נעשים הכי הרבה צ’ק אינים ב-Facebook Places, הוא במטה החברה. נתון זה מעיד שהשימוש העיקרי בשירות נעשה על ידי העובדים ולא על ידי כלל המשתמשים.

נדמה כי אנשים המעוניינים לחלוק את מיקומם העדיפו להשתמש ב-Foursquare. האפליקציה מאפשרת לפרסם את מיקום המשתמש על גבי פייסבוק וטוויטר, כך שבמידה והם מעוניינים לחלוק את מיקומם עם חבריהם, באפשרותם לעשות זאת ישירות מהאפליקציה. נדמה כי השירות שהקימה פייסבוק היה מיועד להתחרות עם פורסקוור, אך בסופו של דבר יצא מפסיד.

בבלוג הרשמי של החברה, כרטיס קוקס (Chris Cox), סמנכ”ל מוצר בפייסבוק כתב כי כחלק מ”שינויי האבטחה החדשים”, החליטה החברה להוריד בהדרגה את Facebook Places, כשהגדרות הקשורות לשירות יוסרו גם הן. במקום, החברה תציע למשתמשים להוסיף לכל פרסום סטטוס, תמונה או כל דבר אחר את המיקום המדוייק של המשתמש, כמו כן להוסיף מיקומים לתמונות שכבר עלו בעבר לרשת החברתית.

חוששת מתחרות?

נדמה כי מה שעובד עבור Foursquare, לא עבד עבור פייסבוק והחברה צריכה למצוא דרכים חדשות לגרום למשתמשיה לחלוק את מיקומם, במקום להעתיק את המידע מ-Foursquare. הרעיון של להוסיף לסטטוס הרגיל אינדיקציה אודות מיקום המשתמש, במקום לתת לו שירות נפרד לחלוטין, זהה לאופן השימוש בגוגל פלוס (שבדומה לפייסבוק, מחזיקה גם היא גם בשירות מיקום נוסף הנקרא Google Latitude). כעת פייסבוק נותנת למשתמש אפשרות להוסיף מעט יותר מידע אודות המקום בו הוא נמצא, במקום לסמן שהוא שוב הגיע למסעדה האהובה עליו, בפעם השלישית השבוע.

אף על פי כן, שירות ה-Facebook Deals, שנבנה במקור על-בסיס ה-Places, אינו צפוי להעלם, אלא דווקא להסתגל לשינוי החדש. לאחר ש-Places יבוטל לחלוטין, כאשר משתמשים יבחרו לחלוק את מיקומם עם חבריהם בפייסבוק באמצעות סטטוס, הם יקבלו הצעה לקופון במקום הספציפי בו הם נמצאים, במקום לרשימת המקומות הנמצאים באיזור שלהם. ייתכן כי מדובר בשיפור בשירות, אך חשוב לזכור שעל מנת להפעיל אותו, יהיה עלינו לשתף את מיקומנו המדוייק.

מאז שפייסבוק השיקה את Place, פורסקוור הספיקה לגדול למעל ל-10 מליון משתמשים, המבצעים למעלה מ-3 מליון צ’ק-אינים ביום, פי שלוש ממספר הצ’ק-אינים בשנה שעברה ונדמה כי החברה רק ממשיכה לצמוח ולהתפתח.

האם פייסבוק מודה שהפסידה בקרב או שמדובר בנסיגה אסטרטגית לצורך תקיפה מחדש? מה אתם חושבים?

וידאו: Locations In Facebook

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "פייסבוק נפרדת משירות Facebook Places"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
zohar
Guest

אני לא בטוחה שזה מדויק . היא מוסיפה אפשרות לציין מיקום שאינו תלוי אפליקציה / מובייל . אבל לפי הסרט הזה האופציה של הפלייסס נשארת …

עומר
Guest

אני לא יודע מה אתם חושבים על פורסקוור אבל למרות ההצהרות שלהם על 10 מליון יוזרים יש להם פחות ממליון יוזרים אקטיביים (מידע פנים) ולמרות שכל המדיה נותנת להם המון חשיפה מדובר במוצר יחסית כושל….

בסופו של יום, המהלך של פייסבוק הוא חכם. הם חששו שפורסקוור תצמח מאוד מהר ולכן נכנסו לתחום, כשהתמונה מתבהרת ופורסקוור הם לא יותר מבלון מנופח אין לפייסבוק אינטרס אמיתי להשאר ולהלחם בגזרה הזאת…

מור
Guest

חברים מה דעתכם על עולם האפליקציות מבוססות מיקום מתחום הדייטינג
דוגמת 4singles , skout , grinder ודומיהם ?

נראה לי שדווקא התחום הזה עושה חסד עם נושא המיקום ושווה לייצר על כך דיון.

איתי נתנאל
Guest

אגב יוזרים בפוסרסוור, הם מתקרבים לרשום את היוזר ה-13 מיליון שלהם. לא משליך על האקטיביים, אבל אם נתוך בערך 10% אקטיביים, יש גם שם צמיחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: