פייסבוק משיקה את Facebook Deals

ימים ספורים אחרי גוגל, מצטרפת גם פייסבוק אל היסטריית הקופונים. אמש (ג’), הצהירה הרשת החברתית על השקת שירות Deals on Facebook שזכה כבר לכינוי Groupon Killer

צילום: יח"צ

המענה של פייסבוק לקדחת הקופונים שהחלה גרופון, הושק אמש בחמש ערים בארה”ב. בניגוד לגרופון, פייסבוק לא תצטרך להתאמץ יותר מידי כדי להפוך את שירות הדילים שלה לפופולארי – בשביל זה יש לה אותנו.

מגובה בלמעלה מ-600 מיליון משתמשים רשומים יצא אמש (ג’) שירות הדילים של פייסבוק אל הדרך. בשלב זה מוצע השירות באטלנטה, אוסטין, דאלאס, סן פרנסיסקו וסן דיאגו, אך בקרוב יתרחב השירות לערים ומדינות נוספות בעולם. פייסבוק מציעה למשתמשים להרשם לשירות כבר עתה ולזכות בהתראה ברגע שיהפוך לזמין באזורם.

המודל המוכר עם כוח השיתוף

הצלחתן המטאורית של Groupon ו-Living Social סללה את הדרך במהירות גם עבור ענקיות הרשת שהביטו מהצד ופיתחו מודלים עצמאיים משלהן שנועדו לנגוס בהיסטריית הקניות הנוכחית. ניסיונותיה הכושלים של גוגל לרכוש את גרופון הובילו לשירות בשם Google Offers, שהושק בגרסת בטא רק בשבוע שעבר. העובדה שלא ממש שמעתם על השירות החדש של גוגל, מבהירה את יתרונה העצום של פייסבוק במערכה הנוכחית. רשת חברתית היא קרקע פוריה להצלחת שירותים מעיין אלה, בהם המשתמשים עצמם ידאגו לעבוד בשליחות בתי העסק ולהפיץ את ההנחות שהוצעו להם לכל עבר.

הפוטנציאל העצום שבהנחת יסודות של הנחות קבוצתיות ברשת חברתית אינו מוטל בספק. במספר אתרים טכנולוגים המתייחסים להשקת השירות החדש זוכה Deals לכינוי Groupon Killer ולמעשה, אם נתייחס להשקה רחבה יותר של השירות במדינות נוספות בעולם, הוא בהחלט עשוי לאיים משמעותית על גרופון ותואמיה.

השירות החדש של פייסבוק מזכיר מאוד את המודל של גרופון, אפילו ברמת העיצוב. מדובר בהנחות קבוצתיות אגרסיביות, מבוססות קופונים אשר מופעלות כאשר מגיעים אל רף לקוחות מינמאלי. השירות מובנה באופן שצפוי להפוך אותו לחלק אינטגרלי מהרשת החברתית ובכך יוכלו משתמשים לשתף מבצעים שמצאו חן בעיניהם, להרשם אליהם או אפילו לעשות להם Like ולתרום לעזור ולקדם אותם באמצעות הפיד.

אלו שמעדיפים את הדרך המסורתית יוכלו לקבל עדכונים בנוגע לדילים באמצעות דואר אלקטרוני שישלח אליהם, אם כי סביר להניח שההטמעה של השירות החדש בתוך הפרופיל תהפוך את החוייה לנעימה ושיתופית הרבה יותר.

 

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק משיקה את Facebook Deals"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ענת
Guest

מישהו מצליח באמת לעקוב אחרי כל הדילים האלו?! :-) אולי באמת באמצעות הפייסבוק, המעקב יהיה נח יותר. טירוף הקופונים פשוט השתלט על מדינתנו הקטנה…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: