דיווח: פייסבוק עובדת על Facebook at Work; רשת חברתית פנים ארגונית

הרשת החברתית מעוניינת לפנות אל קהל יעד שונה לחלוטין ולהציע את יכולותיה של הרשת החברתית למשתמשים העסקיים, שיוכלו לתקשר ולעבוד יחדיו תחת קורת הגג של פייסבוק

מקור: Flickr, cc-by Kris Krug

מקור: Flickr, cc-by Kris Krug

פייסבוק נערכת להתמודד על שוק חדש שעלה לאחרונה לכותרות לא מעט בעקבות Slack המאפשרת מעיין רשת חברתית פנים ארגונית. הדיווחים האחרונים מעידים כי הרשת החברתית עובדת על מודל של רשת חברתית במודל דומה, שאמנם תציע יכולות זהות לאלה של פייסבוק, אך כאמור תתמקד רק בקהל המשתמשים העסקי.

גולשים בפייסבוק במסגרת העבודה

על פי דיווח המגיע מ-Financial Times ממספר מקורבים לנושא, פייסבוק מעוניינת להרחיב את הרשת החברתית שלה ולהכניס אותה אל העולם העסקי. המוצר החדש עליו עובדת החברה, Facebook at Work, יציע פונקציונליות דומה לזו הקיימת כיום ברשת החברתית, כשתכלול פיד ראשי, אפשרות ליצירת קבוצות וכמובן שליחת הודעות בין המשתמשים.

בנוסף, מסתמן כי הרשת החברתית תציע גם כלים מעט יותר עסקיים, שיאפשרו למשתמשים לצפות ולערוך מסמכים יחדיו, ככל הנראה באמצעות הטמעה של שירותים שונים כגון Google Drive, Office 365 ואחרים, בהתאם לדרישותיהם של העסקים והעובדים.

כמובן שהרשת החברתית העסקית תהיה נפרדת לחלוטין מהרשת החברתית אותה אנו מכירים כיום, כשהמידע אודות המשתמשים או עיסוקם לא ישאב מאחת מהרשתות אל השניה, במטרה לשמור על הפרדה וכמובן על פרטיותם של המשתמשים. בכל הנוגע לפרטיות, המטרה של פייסבוק היא להוכיח לארגונים שהם יכולים לסמוך עליה גם עם המידע הרגיש שלהם, בסביבה הרבה יותר אינטימית ומיועדת למקום העבודה.

התפתחות טבעית לרשת החברתית

השמועות אודות כך שפייסבוק עובדת על רשת חברתית לארגונים החלו לצוץ כבר ביוני האחרון, אז דיווח מאתר TechCrunch חשף את המידע. עם זאת, לא מדובר בהפתעה המגיעה מצד פייסבוק, אלא בהתפתחות כמעט טבעית של הרשת החברתית, שרוצה להציע את שירותיה לכל משתמש הזקוק להם.

חייבים להודות שכבר היום רוב העובדים מבלים חלק מהיום שלהם בגלישה ברשתות חברתיות כאלה ואחרות, בין אם במטרה להתעדכן במידע וחדשות אחרונות ולעיתים על מנת לשוחח עם חבריהם, גם אם יושבים במשרד הצמוד אליהם. צוקרברג הבין ככל הנראה את היתרונות המשמעותיים של הכלי לצד הדרישה העולה מצד השוק לרשתות חברתיות פנים ארגוניות – והחליט לקחת את המוצר המצליח שלו ולהפוך אותו לעוד יותר מבוקש ורלוונטי.

בשלב זה פייסבוק אינה מגיבה על הדיווחים הללו, אך על פי מקורות שונים המערכת כבר נמצאת בשימוש על ידי עובדי החברה עצמה, שמתקשרים באמצעות הגרסה העסקית של פייסבוק. אנו בטוחים שגם אתם לא מופתעים מהכיוון אליו פייסבוק הולכת, וכעת רק נותר להמתין ולראות האם תשחרר את המוצר שלה לשוק העסקי הרחב, או שתעדיף לשמור עליו ככלי פנימי ואישי שלה.

[interaction id=”5469c7883cecb8f66f4424a7″]

 

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: