דיווח: פייסבוק מפתחת את Facebook @ Work, רשת חברתית פנים-ארגונית

ארגונים רבים מלינים על העובדה שהרבה מאוד עובדים שלהם עסוקים ברשתות החברתיות במקום בעבודה. כעת, יכול מאוד להיות שבפייסבוק מצאו את הפתרון לבעיה.

מקור: Flickr, cc-by-mkhmarketing

מקור: Flickr, cc-by-mkhmarketing

פייסבוק היא ללא ספק אחת מהפלטפורמות שגורמות לאנשים לבזבז הכי הרבה זמן – גם במהלך העבודה וגם מחוץ לעבודה. הצורך הבלתי ברור הזה להתעדכן בכל מה שזז ברשת החברתית באופן תדיר גורם לפעמים להרבה מאוד אנשים להישאב פנימה אל לינצ׳טרנטים (בדרך כלל – לינץ׳ על בית עסק מסויים באינטרנט שעשה פדיחה), ויכוחים פוליטיים מרובי תגובות (שמאל, ימין, כלכלה וכו׳) או סתם הצורך לשתף את כל מה שקורה בחיים שלהם, עד לרמת איזו ארוחת צהריים הביא היום החבר לעבודה או מה הבוס חושב על הג׳ינס שבחרו ללבוש – כל הדיונים הללו במהלך יום העבודה גורמים לאנשים בעיקר לבזבז את הזמן שלהם ברשת ולא לעשות את העבודה המוטלת עליהם.

אם אתם לא יכולים להילחם בה, הצטרפו אליה

אך על פי דיווח שעולה באתר הטכנולוגיה TechCrunch, יכול מאוד להיות שבפייסבוק עובדים על פלטפורמה שנועדה לפתור בדיוק את הבעיה הזו. ״אנחנו הופכים את העבודה ליותר כיפית ויותר יעילה על ידי בניית גירסא מיוחדת לפייסבוק, Facebook @ Work.״ סיפר מקור, עובד בפייסבוק הנמצא בלונדון ל-TechCrunch. על פי המקור, Facebook @ Work החדשה נבנית עבור כל הפלטפורמות הפופולריות – ווב, iOS, אנדרואיד וכו׳. דובר של חברת פייסבוק סיפר בתגובה כי החברה אינה נוהגת להגיב על שמועות או ספקולציות וכי ״אין לה מה להוסיף בשלב זה״. אך על פי מקורות נוספים, השימוש בפלטפורמה פופולרי ביותר בתוך האקו סיסטם של הרשת החברתית עצמה.

קרדיט תמונה: פייסבוק

קרדיט תמונה: פייסבוק

״כולם בפייסבוק משתמשים ב-Facebook @ Work״, מספר עובד לשעבר בפייסבוק. ״רוב התקשורת והתכנון נעשים דרך הודעות וקבוצות. זה יהיה דבר טבעי למדי לנסות ולחשוף בדרך זו שימוש בפייסבוק בכדי להראות דברים שאתם עושים במשרד לשאר העולם, זו באמת דרך מהירה ויעילה לעשות דברים.״ ב-TechCrunch מעריכים כי מדובר על פלטפורמת InHouse המבוססת על כך שלכל צוות יש קבוצה משלו, כאשר התקשורת החברתית בין הצוות נעשית בתוך הקבוצה. כאשר עובד עוזב או עובר בין צוותים או בין מחלקות בתוך פייסבוק, הוא מוסר ומתווסף לקבוצות הרלוונטיות אליו, כאשר מאגר העובדים ברשת החברתית מסונכרן עם מסד הנתונים של מחלקת משאבי האנוש של הארגון.

ישנן פלטפורמות מסויימות ברחבי הרשת, אשר מתאימות לניהול העבודה והתקשורת בין העובדים בתוך הארגון. בגיקטיים, לדוגמא, אנחנו עושים לאחרונה שימוש ב-Yammer של מיקרוסופט בכדי לעדכן אחד את השני בנוגע לסיפורים חדשים, לשתף מסמכים ולהביע דעות שונות. בכדי לנהל את המשימות השוטפות של כל אחד מחברי הצוות, אנחנו עושים שימוש ב-Asana. אין ספק שמדובר בפלטפורמות יחסית נוחות, אך הכלים הללו מיועדים בעיקר לעובדים בתוך הארגון עצמו ואינם מיועדים לשתף את מה שקורה במשרד מחוצה לו, כפי שהמקור מספר ל-TechCrunch. ״העובדים בפייסבוק חושבים ש-Facebook @ Work היא באמת שימושית, אך עדיין לא ברור האם הפלטפורמה הזו תשרת ביקוש רחב יותר.״ מספר מקור נוסף. ״אנחנו כל הזמן שומעים דיונים על Facebook @ Work, מדובר על אחד משני פרוייקטים שכל הזמן מגיעים לכמעט השקה אך מבוטלים ברגע האחרון.״

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: