כשהטלוויזיה פגשה את האינטרנט – גוגל TV

לא סתם אומרים על החידוש האחרון שחשפה גוגל, Google TV, כי זהו השינוי המשמעותי ביותר שהטלוויזיה הולכת לעבור מאז המעבר לצבע. למעשה, לא מדובר ספציפית על המוצר העתידי של גוגל, אלא על תפיסה חדשה המשנה את האופן בו אנו משתמשים בטלוויזיה וצורכים בה תכנים.

אבולוציה של טלוויזיה

גוגל טיוי מחבר את האינטרנט לטלוויזיה, ונותן למשתמש שליטה מלאה על התכנים בטלוויזיה – למשל, חיפוש תכניות וסרטים וצפייה מיידית בהן. המלצות ישירות על סרטים (אינטגרציה מתבקשת ומושלמת). רשימות צפייה. כלים חברתיים. ועוד ועוד.

אסור לטעות: התפיסה אשר הציגה גוגל בשבועות האחרונים, המתהדרת בשם Google TV, לא נפלה סתם כך מהשמיים. מדובר בשינוי הכרחי, נחוץ ונדרש שהטלוויזיה צריכה לעבור, על מנת להשאר רלוונטית בעתיד הקרוב.

יש לשים לב כי השינויים הללו ידרשו שיתוף פעולה עם ספקיות התוכן לטלוויזיה ופיסת פרטיות נוספת שגוגל עתידה להשתלט עליה.

גוגל טיוי – לא מפתיע

למעשה מדובר בהמשך ישיר, ויש לומר מתבקש, לטכנולוגיית ההקלטות – הוט מג’יק ויס מקס – אשר הציעו למשתמש, לראשונה, את האפשרות לשלוט מתי הוא רוצה לראות את התכנים שלו. הטכנולוגייה הזו למעשה שינתה את אופן שבו רובנו רואים טלוויזיה: למי יש ממיר יס מקס או הוט מג’יק, ועדיין מתנהל לפי לוחות הזמנים של הטלוויזיה? אני באופן אישי לא חובב טלוויזיה מושבע, אבל רק ביום שהגיע היס מקס לבית שלי, חזרתי לראות טלוויזיה באופן סדיר. מה לעשות, אני לא מסוגל לנהל את חיי לפי לוח השידורים השרירותי של הטלוויזיה. וכך גם לא אף אחד אחר.

ובצדק – אין סיבה שלוח השידורים יכתיב לנו את סדר היום. כמעט כל סרט וכל תכנית ניתן לראות כיום גם דרך מחשב, שעולה ביתרונותיו על הטלוויזיה למעט כמה חסרונות:
1. גודל  המסך
2. שימוש הטלוויזיה כמוצר בידור, לרוב משפחתי

עם זאת, חשוב לזכור: המחשב מסוגל לעשות כל מה שהטלוויזיה יכולה לעשות – אך לא להפך. לכן הטלוויזיה צריכה להשתנות על מנת להשאר רלוונטית.

בואו, יש חדשות

כל השידורים החייבים צפייה מיידית, כמו חדשות, משחקי ספורט ותכניות ריאליטי למיניהן, כולן מאבדות מהחשיבות שלהן אם צופים בהן באיחור. לכן יהיה בלתי אפשרי לשלב אותן בסגנון הצפייה בבחירה אישית – ואלו עדיין יצטרכו להתנהל על פי לוח שידורים מסויים.

אופציה אחרת היא שנקבל עדכון במסך הטלוויזיה כי קיים שידור חדשות חדש – ולחיצה על כפתור בשלט תתחיל את השידור באופן מיידי. גם אפשרות זו יכולה לעבוד, והיא מתאימה יותר לתפיסה החדשה.

בדיוק 5 דקות פרסומות

כיצד יראה המודל העסקי? כרגע אני יכול לחשוב על שתי אפשרויות:
1. פרסום ממוקד – פרסום ממוקד כפי שגוגל יודעת לעשות היטב.

2. Pay Per Show – ראית תכנית? שילמת סכום סמלי. לא ראית? לא שילמת. כל הממשק בחינם. על כל סרט ותכנית שתראה, תצטרך לשלם סכום זעיר שיועבר לחברה וליצרנית התכנית.

המשך המהפכה

לסיכום, ניתן לומר כי הטכנולוגיה להקלטת תוכניות התחילה את המהפכה, ומוצרים כמו גוגל טיוי ישלימו אותה ויסגרו את המעטפת – שליטה מלאה בטלוויזיה שלנו, כקופסת בידור המותאמת עבור כל אחד מאיתנו. יהיה מאוד מעניין לראות לאן השינויים האלו יובילו, ואילו שחקניות נוספות יצטרפו למרוץ. מה דעתכם?

יובל שושן

בן 20, מתעניין ביזמות, טכנולוגיה, עיצוב גרפי ופיתוח. בין היתר הספקתי להקים את Opinion.co.il, וכיום מבלה את רוב הזמן בצבא. בין לבין, כותב בבלוגים ובניוזגיק על אינטרנט וטכנולוגיה. ניתן ליצור איתי קשר בג'ימייל - uval.sh AT gmail DOT com

הגב

2 תגובות על "כשהטלוויזיה פגשה את האינטרנט – גוגל TV"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ענת
Guest

מדהים! ללא ספק הדור החדש של הטלויזיה… לדעתי, הרעיון של הפרסום הממוקד גם בטלויזיה, הוא מהפכני מבחינתם של המפרסמים… תחשבו כמה כסף הם יכולים לחסוך אם יוכלו למקד את האזורים בהם הפרסומת תופיע (רלוונטי בעיקר לחו”ל…).

גל
Guest

בקיצור, זה פשוט יהיה מחשב מוגבל עם מסך גדול.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: