מדוע אנשי IT שונאים את טוויטר ופייסבוק?

סקר שנערך על-ידי Osterman Research מצא כי אף על פי שחלק רחב מהארגונים כבר החל לאמץ את תפיסה המדיה החברתית כאמצעי שיווקי ותקשורתי מול קהל הלקוחות, דווקא גופי ה-IT בארגון הם אלו ששמים את הרגל הפעם.

nofacebookבהמשך לפוסט שכתב דביר רזניק על השימוש במדיה חברתית בצי האמריקאי, רציתי להתייחס לנושא מהזווית של גופי ה-IT בארגונים בארץ. עד כמה שאנחנו אוהבים לדבר על ה-Enterprise 2.0 ועל מדיה חברתית, המגזר הארגוני בישראל מתחיל להסתגל למציאות החדשה שבה התקשורת עם קהל היעד שלו היא ישירה והוא יכול לשמוע ולעבד את הדעות, ההצעות, השיפורים והתלונות בצינור הרבה יותר קצר. באופן מפתיע, דווקא גופי ה-IT בארגונים הפכו לגורם המסכל של ההתקדמות הארגונית בתחום המדיה החברתית. סקר שנערך על-ידי Osterman  Research מצא כי קיים מרחק גדול בין התוכנות שארגונים מאשרים למשתמשים שלהם להריץ לפי מדיניות החברה ובין תוכנות שאנשי ה-IT בארגון תופסים כלגיטימיות לשימוש ארגוני. לפי המחקר, מעל ל-50% מהארגונים אישרו לגלוש לאתר הרשת החברתית Facebook, אך רק 28% מאנשי ה-IT מאמינים כי עבודה ב-Facebook כחלק מהעבודה בארגון היא לגיטימית. לגבי טוויטר האחוזים הם די דומים, עם 49.2% המאשרים את השימוש באפליקציה כחלק מהמדיניות אך 28.3% מאנשי ה-IT עדיין מאמינים כי היא אינה לגיטימית.

הערך הרב שמציעות הרשתות החברתיות השונות כגון פייסבוק וטוויטר לעסק יכול להגדיל את דריסת הרגל של העסק בשוק בו הוא נמצא על-ידי פנייה ישירה ותקשורת עם קהל הלקוחות. אנשי ה-IT בכלל ואבטחת המידע בפרט שאמורים להיות לכל הפחות הגורם “התומך” או “המאפשר”, אם לא “המוביל” עבור הארגון, עדיין נשארים חשדניים בכל הנוגע לרשתות החברתיות. התשובה לכך נעוצה כפי הנראה בכך שאנשי המחשוב עדיין תופסים את הרשתות החברתיות בתור אפליקציות שנועדו למשתמשים פרטיים לשימוש אישי והם רואים את הסיכונים האבטחתיים השונים שמגיעים מהרשתות הללו כסיכון מיותר. רק לפני כחודש דיווחנו על תולעת שעשתה שימוש ב-Cross Site Request Forgery על-מנת “לחטוף” חשבונות משתמש בטוויטר ולעשות שימושים זדוניים בחשבונות הללו.

גם גופי השיווק וגם גופי המכירות בארגונים השונים בארץ, החלו בחודשים האחרונים להבין את היתרונות הגלומים בעולם המדיה החברתית, הבלוגים והמיקרו-בלוגים. מהצד הנגדי, עומדים אנשי אבטחת המידע והמחשוב הארגוני אשר מ”תוקף תפקידם” עונים “לא” לשאלה עוד לפני ששמעו (בדומה ל”אין” של האפסנאים בצבא). אף על פי כן, נראה כי הפעם לא יהיה מנוס מלמצוא פתרון הגיוני לסוגיה – אם זה בצורה גרסאות “מצונזרות” של האפליקציות המאפשרות רק חלקים מסוימים (כמו שנעשה בעבר עם שלל אפליקציות ההודעות מיידיות) ואם זה בצורת מציאת פתרון אחר בכל צורה שהיא אשר יאפשר לארגון לאמץ את המדיה החברתית ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד ממנו כמו שהוא רוצה באמת.

יניב פלדמן

צ’יף-גיק ועורך ראשי. יזם, סטטיסטיקאי חובב, טכנולוג בדם, בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו-Microsoft MVP בתחום אבטחת מידע. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

2 Comments on "מדוע אנשי IT שונאים את טוויטר ופייסבוק?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Sarit Amar
Guest

הנסיון מלמד שכשאר מגיעים לפגישה עם אנשי IT עם כל התשובות הנכונות ופתרונות למניעת בעיות, גם אנשי ה-IT לא יגידו “לא”.
מה גם שבמרבית הארגונים (לפחות על פי ההגיון) ה-IT הוא לא המילה האחרונה, ואם יש גורם מספיק חזק בארגון שיניע את היוזמה, ימצא פתרון לכל בעיה.

אגב שמתם לב שהכיווניות של טופס הכתיבה הפוך? אני כותבת משמאל לימין, לא נוח.

Eitan Caspi
Guest

לא שונאים, זה מכביד. אין למשתמשי הקצה בארגון מושג כמה רוחב פס הדברים האלו תופסים (לא רק ה-140 תווים…) אלא החזרות לדפים לראות מה השתנה ומי דיווח. שלא לדבר על סיכוני אבטחת המידע הגדלים עם כל שירות 2.0 שרוב הסיכויים שהקשחת היישום שלו לא היתה בראש דאגותיו… . מה שעושים, בכדי בכל אופן לשמור על תמיד ארגונית עדכנית ושובבה, זה לאפשר את הגישה למספר מאוד מצומצם ומוגדר של אנשים שזה תפקידם או שהם VIP וזהו.
יאללה, תחזרו לעבודה ותפסיקו לילל… :-(

wpDiscuz

תגיות לכתבה: