עוקבים אחרי הצי האמריקאי

ארצות הברית היא המובילה בנושא אימוץ מדיה חברתית בעסקים, מה שקרוי בעגה המקצועית Enterprise 2.0. דוגמא מצויינת לשימוש הארגוני במדיה חברתית אפשר לראות בצבא ארצות-הברית בכלל ובצי האמריקאי בפרט.

uss_nimitz_bloggers1ארה”ב היא המובילה בנושא אימוץ מדיה חברתית בעסקים, מה שקרוי בעגה המקצועית Enterprise 2.0. בעבודתי הקודמת הצגתי במספר הזדמנויות מה האפשרויות הטמונות באימוץ פתרונות מדיה חברתית בארגון, מה התועלות העסקיות ואיך אפשר למנף את ההשקעה לתוצאות בשטח. רוב הדוגמאות שנתתי היו מחברות אמריקאיות שנכנסו מוקדם לתחום ומשתמשות היום בבלוגים, רשתות חברתיות, טוויטר, פייסבוק ואחרים ליצירת שיחה ודיון עם הלקוחות שלהן.

דוגמא מצויינת לשימוש “הארגוני” במדיה חברתית אפשר לראות בצבא ארה”ב בכלל ובצי האמריקאי בפרט. הצבא האמריקאי מאמץ מאוד מהר כל טרנד חברתי כדרך להגיע למתגייסים פוטנציאליים מחד ולהיות חלק מהשיחה המתנהלת ברשת מאידך. השימוש במדיה חברתית רחב מאוד וכולל חשבונות בטוויטר, פייסבוק, יו-טיוב, פליקר, בלוגים וכמובן עדכוני רסס.

כצופה אדוק של ג’אג הצי האמריקאי תמיד קסם יותר מהחילות האחרים בצבא ארה”ב. אולי זה המדים הלבנים, אולי זה הבחורות במדים לבנים – לא בטוח, אבל מה שבטוח זה שתמיד רציתי להיות על נושאת מטוסים. יש משהו מגניב ברמות-על בספינה שהיא בעצם בסיס ח”א על הים, עם אוכלוסייה של עיר קטנה בישראל (כ-5,000 איש) ושני מנועים גרעיניים. גיא קוואסאקי היה חלק מקבוצה מצומצמת של 14 בלוגרים (סקובלייזר וכריס פירילו גם היו שם) שביקרו בתחילת השבוע על נושאת המטוסים האמריקאית USS Nimitz לתקופה של 24 שעות. זהו הביקור השני של גיא על אוניית צי אמריקאי – הראשון היה באוקטובר 2008. מעבר לחוויות המדהימות והמגניבות שהוא עבר שם (עליהן הוא כותב, בפירוט, בבלוג שלו), הביקור נותן חיזוק משמעותי לחשיבותה של המדיה החברתית לפעילות העסקית של הארגון, כל ארגון – אפילו ביטחוני.

בעוד אנחנו עסוקים באזהרות של משרד הביטחון מפני קיצונים איסלאמיים שרוצים להיות חברים שלנו בפייסבוק, הצי האמריקאי “נהנה” מכמעט אלפיים עוקבים בטוויטר, סיקורים חיוביים בתקשורת, תמונות וסרטונים ביו-טיוב – והכל כחלק מאסטרטגית שיווק ופרסום רשמית, ולא מאחורי הקלעים. הצי האמריקאי הבין מזמן שהם לא יכולים לנתק את העובדים מהעולם החיצוני וככל שהחיבור של העובדים (הלוחמים) לעולם החיצוני חזק יותר, כך המוניטין של הצי גדל והתורים במרכזי הגיוס מתארכים.

USS Nimitz (CVN-68), a US Navy aircraft carrie...
Image via Wikipedia

מה הנקודה שלי? מדיה חברתית עובדת. בכל ענף, בכל עסק, לגבי כל מוצר או שירות, בכל פעילות עסקית – השיחה מתנהלת ברשת, הלקוחות נמצאים ברשת (וגם) הכסף נמצא ברשת. עסקים שיקדימו להבין זאת, ייהנו מיתרון תחרותי ונאמנות לקוח גבוהה יותר.

Reblog this post [with Zemanta]

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

2 Comments on "עוקבים אחרי הצי האמריקאי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
trackback

[…] לפוסט שכתב דביר רזניק על השימוש במדיה חברתית בצי האמריקאי, רציתי להתייחס […]

trackback

[…] הפוסט האחרון בנושא מדיה חברתית בצי האמריקאי והעבודה החדשה שלי, החלטתי להתחיל כאן רשימה דינמית של […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: