מי את אפליקצית Vero ועד כמה את מהווה איום על פייסבוק?

אפליקצית Vero היא אמנם לא מאוד חדשה, אבל במהלך החודש האחרון היא שברה שיאים וחצתה כבר את מיליון המשתמשים. באמצעותה תוכלו לשתף ולקבל המלצות על מקומות, מוסיקה וסרטים, והכי חשוב – לא תיחשפו לפרסומות

Vero

מקור: Vero

אפליקצית Vero הושקה לקהל הרחב אי שם בשנת 2015, אבל בחודש האחרון היא הפכה מאפליקציה אנונימית לסופר פופולארית. אמנם מדובר בעוד רשת חברתית, אבל הסלוגן שלה הוא “פחות מדיה חברתית, יותר חיי חברה”, והרעיון הוא לאפשר לכל החברים בה להיות מי שהם באמת (משם גם מגיע השם שלה – Vero  בלטינית – אמת). כנראה שהקונספט מצא חן בעיני לא מעט אנשים, שכן במהלך החודש האחרון התווספו לאפליקציה למעלה ממיליון משתמשים. ניסינו לבדוק במה בדיוק מדובר, והאם יש כאן פוטנציאל, או שמדובר בעוד טרנד חולף (זוכרים את אפליקצית Prisma?).

להיט זמני או שיש פה משהו?

חיפוש באינסטגרם אחר המילה “Vero” מניב למעלה מחצי מיליון תוצאות, כאשר משתמשים רבים באינסטגרם מנצלים את הבמה ואת כמות העוקבים שיש להם על מנת לשכנע אותם להגר לפלטפורמה החדשה ולעקוב אחריהם. כדי להירשם לאפליקציה, עליכם להזין את השם המלא שלכם (לא חובה את השם האמיתי), כתובת אימייל ומספר טלפון שכן יש לאמת את החשבון. לאחר סיום ההרשמה, תוכלו לאשר לאפליקציה גישה לרשימת אנשי הקשר שלכם על מנת להראות לכם מי מחבריכם כבר נרשם, כדי שתוכלו לעקוב אחריהם. אם אתם עדיין רק בשלב הבחינה, תוכלו לדלג על השלב הזה ולבחור לעקוב אחרי חשבונות גנריים יותר שפתוחים לקהל הרחב, ולהותיר את הגישה בהמשך.

Vero

נכון לעכשיו, אלו הן כל האופציות לשיתוף. מקור: Vero

בסיום ההרשמה יקבל את פניכם הניוז פיד שלכם, כאשר ההבטחה היא שהוא יכלול את כל הפוסטים שלכם, של החברים שלכם והעמודים שאתם עוקבים אחריהם, מבלי סינון או שימוש באלגוריתמים למיניהם. הסיבה לכך היא שהמודל הכלכלי של הפלטפורמה הוא קצת שונה, ובמקום להתבסס על פרסומות, הוא יהיה מבוסס על דמי מנוי. אלא שדי מהר החברה יצאה בהצהרה שכאות תודה למיליון המשתמשים הראשונים, הם החליטו לפנק את אלו במנוי חינם לכל החיים. המשתמש המיליון ואחד ידרש לשלם סכום סמלי על מנת להצטרף, אבל כנראה שגם ההחלטה הזו בוטלה שכן אנחנו נרשמנו בחינם ולא נדרשנו לצרף שום אמצעי תשלום בתהליך.

vero

מקור: Vero

מאפיין בולט ברשת החברתית הם ה”לופים” (loop) – רמות החברות שלכם עם העוקבים והנעקבים שלכם. תוכלו לתייג את כל אחד מהקשרים כחבר קרוב, חבר, או מכר, וכדי לא לפגוע – הצד השני לא ידע כיצד הגדרתם אותם. בצורה זו תוכלו להחליט עם חברים מאיזו רמה לשתף כל פוסט. הסוגיה הזו מזכירה לנו מאוד את גוגל פלוס – והאם אנחנו באמת צריכים להזכיר לכם מה עלה בגורלה? מה שכן, פיצ’ר נחמד נוסף יאפשר לכם להגדיר על אילו חברים אתם סומכים באילו תחומים, כדי שלא תקבלו המלצות מחבר טבעוני על מסעדות או מהאחיינית שלכם בת ה-12 על סדרות טלוויזיה.

לא תראו שם פרסומות

ב-Vero מתגאים במודל הכלכלי שלהם וטוענים שבניגוד לרשתות חברתיות בהן אנחנו – המשתמשים – הם המוצר שנמכר למפרסמים, כאן המשתמשים הם הלקוחות ולכן היחס שהם מקבלים הוא שונה לחלוטין. הקונספט של רשת חברתית מבוססת מנוי היא נחמדה, שכן המשמעות היא שהחברה יכולה להתמקד בחווית המשתמש, ולא במעקב מתמיד אחר המשתמשים ונסיונות לפצח את מודל ההכנסה המוצלח ביותר.

בגלל שלא הענקנו גישה לרשימת אנשי הקשר שלנו, הניוז פיד שלנו כמעט וריק מתוכן אז קצת קשה להתרשם. הממשק עצמו נוח ואינטואיטיבי, אבל בכל הקשור לבחירת הצבעים יש לטעמנו מקום לשיפור – והעיצוב קצת מדכא אותנו (יכול להיות שזה בגלל שאין לנו מספיק תמונות וסרטונים בפיד).

על מנת לשתף בפוסט חדש כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על אייקון ה”פלוס” שמופיע תמיד על המסך ולבחור בסוג הפוסט שאתם רוצים לשתף – לינק מסוים, תמונה, מיקום או המלצה על ספר/מוסיקה/סרט/סדרת טלוויזיה. אם תבחרו בשיתוף מוסיקה למשל, יפתח בפניכם מאגר שבו תוכלו לבצע חיפוש, כאשר כל התוצאות הן בחסות ספוטיפיי. ברגע שתמצאו את השיר המומלץ שלכם תתבקשו לציין האם אתם מאזינים לשיר (שיתוף סטטוס), ממליצים או לא ממליצים עליו. הרעיון הוא שבסופו של דבר כל ההמלצות של החברים שלכם נשמרות ומסודרות לקטגוריות שונות שניתן לגשת אליהם בכל רגע נתון. אהבנו שברגע שמשתפים בשיר, לחיצה על כפתור הפליי מנגנת חלק ממנו כדי שאתם או חבריכם תוכלו להתרשם.

אמנם מוקדם מידי כדי להכריע, אבל הקונספט מאחורי Vero הוא בהחלט נחמד. הרי הפיד של כולנו כבר מזמן לא ”חף מפשע”, ולא מעט מפרסמים ועמודים נלחמים על תשומת הלב שלנו, אך בסופו של דבר – בעל המאה הוא בעל הדעה. ב-Vero לעומת זאת, כולם שווים, ואף אחד לא נדרש לשלם על מנת להקפיץ את הפוסטים או כדי להגיע לקהל היעד שלו. האם זה מספיק כדי להדיח את פייסבוק ואינסטגרם מהראש? לא ברור עדיין, ומאוד יכול להיות שכמו שהפופולאריות קפצה ברגע – כך היא גם תיעלם.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "מי את אפליקצית Vero ועד כמה את מהווה איום על פייסבוק?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ben
Guest

היא תעלם. הורדתי את האפליקציה לפני כמה ימים – ולא אהבתי. אהבתי מעט את הקונספט ואת העיצוב, אך יש מיליון באגים… והקונספט לא מספיק רציני בשביל להצליח באמת (הם פשוט אמרו שהמיליון הראשונים יוכלו להיכנס בחינם, ולכן כולם הורידו את זה עכשיו)

שם כלשהו
Guest

מיליון משתמשים?!? וואו! זה נשמע כמו איום מטורף על פייסבוק עם רק 2 מיליארד המשתמשים שלה… נו אנשים… די עם כותרות ה click bait האומללות האלו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: