דו”ח מהירות מהחלל

הבריטים מכניסים מערכת לווינית חדשה לניטור איזורים בעייתיים בממלכה. בקרוב בכביש 1 שלנו?

במסגרת המאמץ שלי אחרי הצבא להקל על עומסי התנועה בישראל, עברתי לרכב על דו-גלגלי לתקופה של 5 שנים בערך. התחלתי עם 50 סמ”ק (טייפון), אח”כ GS500 (המאזדה 3 של האופנועים) וקינחתי עם נינג’ה 600. מיותר לציין את היתרונות של הדו-גלגלי, במיוחד בתנועה עירונית ובין-עירונית (ובמציאות התחבורתית שלנו), אבל כשרוכבים על אופנוע כבד עם 120 כ”ס שצריך להזיז רק 180 ק”ג, מבינים למה אלוהים התכוון במילה “הנאה מנהיגה”. היכולת להתקדם ממש מהר בקו ישר בסיבוב קל של המצערת לא דומה לשום דבר אחר, לפחות לא בטווח המחירים של מתחת ל-80 אלף שקל.

Kawasaki ZX 6R

Kawasaki ZX 6R - courtesy of Motorcycle USA

לא לחינם אומרים שאופנוע כבד זה עניין של כבוד ובגרות – כבוד לאופנוע ובגרות לדעת איפה הגבול שלך עובר. נסיעה במהירות לא חוקית זה עניין של 3.5 שניות או הילוך ראשון ושני (מתוך 6). כל נסיעה בכביש מהיר עם הנינג’ה ZX6R משולה לתעלולי החשבונאות של ליהמן ברדרס או יכולת ההמצאה הפיננסית של גולדמן סאקס – זה אפשרי (“וחוקי”), כל עוד לא תופסים אותך. במהירות תלת ספרתית ועם לוחית רישוי מקופלת-במקרה-על-אחת-הספרות-המוקטנות, אתה מרגיש די בטוח, במיוחד בכביש ריק, כמו נס-הרים, עמק האלה או בית אורן.

הבריטים, שמנסים למצוא פתרונות יצירתיים להתמודד עם עברייני המהירות בממלכה, החליטו למנף את ההתקדמות הטכנולוגית בתחום האיכון הגיאוגרפי ועדשות הצילום ע”י הכנסה של שחקן חדש לזירת התחבורה – מערכת מעקב משולבת לווין, אשר תעזור לנטר איזורים בעייתיים, כמו בתי ספר, מחלפים עמוסים או שכונות מגורים, ותקל על עבודת המשטרה באיזורים אלו. המערכת נמצאת בניסוי בשני איזורים באנגליה ולדברי המשרד האמון על הפעלתה היא יודעת לזהות לוחית רישוי בכל מזג-אוויר (הצהרה אופטימית מעט, אבל לא נתווכח עם הבריטים), 24 שעות ביממה ויחסית קלה להתקנה ותיפעול. המערכת מבצעת חישוב מתמטי פשוט, הדומה לתרגילים בחשבון מכיתה ה’: ניתוח המהירות הממוצעת של רכב בין שתי נקודות קבועות ומוכרות בשטח. חישוב דומה דרך אגב יכול להתבצע ע”י חברת דרך-ארץ, מפעילת כביש 6 (צאו מנקודת הנחה שהם מודדים ופשוט תגידו תודה שהם שומרים את הנתונים אצלם…).

אז בפעם הבאה שאתם עוברים את המהירות המותרת (באנגליה), תשתדלו לעשות זאת ביום מעונן – אולי התמונה תצא מטושטשת ויהיה לכם תירוץ למשפט.

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

10 תגובות על "דו”ח מהירות מהחלל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דב
Guest

רק הערה לגבי דרך ארץ.
דבר ראשון כחלק מהחישובים שלהם לזכיון הם מחשבים את המהירות של כל רכב בין שני שערים. בנוסף יש גם על כל שער מצלמת מהירות אשר מודדת את המהירות בשער.
הנתונים כרגע לא עוברים למשטרה אלא משמשים את החברה לבחון מתי צריך להוסיף נתיבים.

סתם לידיעה שהיתי שם בדקתי והמהירות הממוצעת של כלי רכב פרטיים היא קצת יותר מ-120.

YםYם
Guest

רמה ארופאית??????

כביש שש הוא אחד הפחות בטיחותיים במדינה.

כנראה שגם לך הצליחו לשטוף את המוח.

לא אירופה ולא בטיח.

צא ותבדוק את כביש 431 של מע”צ ותלמד מה זה רמה אירופאית.

למען הסר ספק, אני לא עובד במע”צ

דב
Guest

YםYם, תבדוק את העובדות לפני שאתה מדבר. גם את 6 וגם את 431 סללו דניה סיבוס.
431 אינו של מעץ אלא כביש שנבנה בשיטת BOT על ידי דניה. בכביש 6 דניה היתה הפרויקטור של הכביש.

דניאל
Guest

הכל טוב ויפה, אבל מה שאני מת לדעת זה איך בדיוק לוויין שנמצא במסלול סביב כדור הארץ – בין אם נמוך ובין אם גבוה, מסוגל לתת תמונה בזווית אלכסונית כזו שיוכלו לקלוט לוחית רישוי שנמצאת לרוב במאונך לקרקע, שלא לדבר על כך שלפעמים הן גם נמצאות בתוך “שקע” ייעודו או מתחת לטמבון. זה כמו לבקש מלוויין לבדוק עבורך מה כתוב על שלט של תחנת אוטובוס.

YםYם
Guest
שמע דביר, מה שאמרת לי לא חדש. ידעתי את זה וזה ממש לא משנה את העובדות שכתבתי לך. זה לא רלבנטי מי סלל את הכביש אלא איך נבנה הכביש. במבחן התוצאה כביש שש הוא כביש עלוב. אני נוסע שם יום יום ורואה את כל התאונות שקורות ואפילו מבין מדוע הן קורות ואיך הן היו נמנעות אילו הכביש היה מתוכנן בסטנדרט אירופאי. ההבדל בין שני הכבישים הוא בשיטת המימון שיצרה את ההבדל בתוצאה (אבל לא בא לי לכתוב מאמר שמסביר מה ההבדל בין שתי השיטות). לגופו של עניין במבחן התוצאה יש פער עצום ברמת הבטיחות בין שני הכבישים. אני מקווה שתצליח… Read more »
ריצ'רד סמית'
Guest

דניאל, מדובר בלווין גאו-סכרוני הממוקם באופן קבוע מעל אנגליה. הוא לא מצלם, הוא רק משדך בין המצלמות שעל הקרקע, במקום להעביר כבלים בין כולן.

בעניין הכבישים, 431 לא ממש כיפי… אבל 433… זה כבר סיפור אחר.

צלחות לווין
Guest

בעידן שבו לכל אזרח יש גי פי אס ומלחת לווין פרטית – אני עדיין תוהה איך אנשים עדיין מתקשרים פנים אל פנים.
האם זה רק אני?!@
אולי…

עמית
Guest

החגיגה תגמר כשישנו את החוק.
כיום, כשמקבלים דו”ח מהירות, מקום ביצוע העבירה חייב להופיע על הדו”ח (שימו לב בדוחו”ת שיקבלתם: הק”מ ה- 201 בכביש 4 למשל).
עדיין אין אפשרות חוקית לתת דו”ח מהירות כללי.
כשישנו את החוק יציבו אין ספור מצלמות מהירות על כל גשר/שלט/תמרור ויחשבו את הזמן/מרחק/מהירות ויניפיקו דוחו”ת מהירות לכולנו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: