סקייפ חושפת קמפיין חדש; קוטלת את ”המתחרים”

כחלק מקמפיין הפרסום החדש של סקייפ, החליטה לצאת נגד שתי הרשתות החברתיות הפופולאריות פייסבוק וטוויטר. האם תצליח באמצעות פרובוקציה להחזיר אליה את המשתמשים?

מקור: adweek.com

לאחר הצלחתם של קמפיינים שונים מבית סמסונג ונוקיה הלועגים למתחרה העיקרית שלהם – אפל, נראה כי סקייפ הבינה שבמלחמה, כמו במלחמה – צריך להוציא את התותחים הכבדים על מנת לגרום למשתמשים לשים לב אלייך.

החברה החלה להפיץ מודעות הלועגות לרשתות חברתיות באשר הן, בתקווה שהמשתמשים יעדיפו לחזור לבצע שיחות כפי שנועדו להתבצע – בטלפון.

זהו שיר הטלפון

בתחילת השבוע הפיצה סקייפ קמפיין פרסום חדש ברחבי בריטניה, בו הושקעו 12 מיליון דולרים ובמסגרתו קוראת למשתמשים ‘לצאת מהרשתות החברתיות’ ולחזור לתקשורת בין אישית. כחלק מאותו קמפיין, החליטה החברה לתקוף ישירות את שתי הרשתות החברתיות הפופולאריות פייסבוק וטוויטר, כמו גם הודעות SMS הנשלחות בין חברים.

הקמפיין, שמותג תחת השם ‘זה הזמן לסקייפ’, כולל מספר סלוגנים תוקפניים במיוחד, ביניהם ניתן למצוא משפטים כגון: מתי LOL החליף את צלילו של הצחוק, בני האדם נועדו להסתכל להקשיב ולהרגיש, 140 תווים אינם שווי ערך לשמירה על קשר, הכרטיס שלכם בחזרה לאנושות ועוד.

לטענת החברה, המשתמשים כיום שכחו מהי תקשורת אמיתית וכיצד נהגו לדבר בעבר – באמצעות שיחות טלפון – אך כיום מציעה סקייפ יתרון משמעותי נוסף: אפשרות לצפות במשתמש איתו מדברים באמצעות וידאו, בנוסף לשמיעתו.

בעוד שהקמפיין רץ נכון לעכשיו רק בבריטניה, הוא צפוי להגיע גם לארצות הברית במהלך החודשים הקרובים – זאת כמובן במידה וסקייפ תוכל להתמודד עם הטענות והכעס שיגיע מצד המשתמשים אותם למעשה תוקפת החברה.

תקשורת חברתית

הקמפיין של סקייפ הוא למעשה סוג של סטירה לפרצופם של המשתמשים, ששכחו ש’תקשורת בין אישית’ משמעותה לתקשר ישירות עם האדם המבוקש ולא עם הפרופיל שלו באחת הרשתות החברתיות. מצד שני, בעוד שסקייפ כביכול מעודדת את המשתמשים לצאת את ‘העולם האמיתי’ ולתקשר עם הסביבה, בפועל החברה פשוט מעוניינת שהמשתמשים יעברו להשתמש באפליקציה אחרת על גבי המחשב או הסמארטפון שלהם – באפליקציה שלה. בנוסף, ייתכן כי סקייפ שכחה שגם פייסבוק מציעה אפשרות לשיחות וידאו בין המשתמשים – אמנם מדובר בפונקציה בה לא הרבה משתמשים, אך היא קיימת וזמינה למי שחפץ בכך.

ייתכן כי בעקבות הצלחתן של סמסונג ונוקיה ביצירת באזז סביב תקיפת המתחרה העיקרית שלה – אפל, החליטה סקייפ שהדרך הכי טובה להגיע למודעות של המשתמשים, היא באמצעות פרובוקציה. בעוד שהפעם נראה כי הלכה קצת יותר מידי רחוק והפיצה משפטים ‘קשים’ על מתחרותיה, יש לה נקודה הגיונית.

ניכר שמשתמשים כיום פשוט מתמכרים לרשתות חברתיות ומשתמשים בהם ככלי לשמירה על קשר ויצירת שיחה עם אחרים. אם בעבר כדי להזמין את חבריכם למסיבה או אפילו לחתונה הייתם מתקשרים או שולחים הזמנה אישית, כיום אנו פשוט יוצרים אירוע בפייסבוק ומזמינים אליו את כולם. לסקייפ יש נקודה נכונה, אך נקווה שהמשתמשים יבחרו להתמקד בה – ולא יתמקדו במלחמה הנפתחת בין שלל החברות.

מקור: adweek.com

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "סקייפ חושפת קמפיין חדש; קוטלת את ”המתחרים”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מגיב
Guest

לא היה איזשהו שת”פ בין סקייפ לפייסבוק לפני חצי שנה?
בכול מקרה, לא נראה שהם יצליחו להניע משתמשים לצאת מפייסבוק ומטוויטר

ירון
Guest

סקייפ, מסנגר, פייסבוק וכו… ועוד… ומה שאתם תירצו ומה שלא. ( נמאסתם ) אנחנו אנשים… יש טלפון וגם טלפון הוא אמצאי לתקשר עד הפגישה החודשית או היומית ( תלוי עם מי ) בפייסבוק אין אופציה להפגש כי אנשים מתמכרים להיות לבד והם חיים באשליה שיש להם חיים והם מקושרים. אני עצוב בא לי לבכות, איכפת לי. מתי יבוא משיח… משיח זה לא רק חזרה בתשובה, משיח זה תיקון עולם, לא פחות. ברוך אתה ה. אין משיח אלוהים זה הכל ברוך אתה ה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: