Imonomy: מאגר התמונות שיכניס לכם כסף [Geektime Conference]

הסטארטאפ הישראלי מציע שני מוצרים: הוספת תמונות אוטומטית בהתבסס על הטקסט באתר והוספת פרסומות על גבי התמונות ליצירת מוניטיזציה

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

התמונות לא השתלטו רק על הרשתות החברתיות אלא על כל המרחב הוירטואלי שלנו. Imonomy הישראלית מציעה למעשה להטמיע תמונות רלוונטיות לטקסט באופן אוטומטי ואז, להפוך אותן גם לפרסומות אינטרקטיביות.

מתאימים את התמונות לתוכן

סביר להניח שאם לא היינו מוסיפים תמונה צבעונית בראש הפוסט הנוכחי, לא הייתם נכנסים לקרוא אותו. האפקט הוויזואלי כבר מזמן תפס את המיקוד העיקרי של הגולשים שלעיתים אף מהווה את ההבדל בין קריאת כתבה לעומק לבין רפרוף קל עם העיניים. עם זאת, הוספת תמונות לכתבה היא לא תהליך קל ולרוב דורש אישור זכויות יוצרים ולעיתים גם תשלום, בהתאם לתמונה או למאגר הרצויים.

חברת הסטארטאפ הישראלית Imonomy מעוניינת לעזור לאתרי תוכן להפוך את תהליך הוספת התמונות לפשוט יותר ואוטומטי, באמצעות הפלטפורמה אותה מציעה. התמונות מתווספות בצורה אוטומטית בהתבסס על הטקסט המופיע בכתבה, כשהפלטפורמה אף יודעת למצב אותן במיקומים אסטרטגיים בעמוד.

כל התמונות מגיעות ממאגרים חינמיים, כך שבעלי האתרים אינם צריכים להסתבך עם זכויות יוצרים או אפילו עם תהליך החיפוש הארוך של התמונות המתאימות להם. למעשה, כך יוכלו להקדיש זמן רב יותר לתכנים עצמם, במטרה להציע לגולשיהם את הכתבות והידיעות הטובות ביותר.

מאחורי אלמנט זה מסתתרת עיקר הטכנולוגיה של החברה, זיהוי וניתוח וויזואלי. כך, הם יכולים להבין האם הכתבה מדברת על חופשה באי טרופי, סקירה של מכונית חדשה או אפילו ידיעה טכנולוגית בנושא סמארטפונים ולמצוא את התמונה המתאימה ביותר, שתתווסף לטקסט.

הופכים את התמונות לכסף

לאחר שהתמונות התווספו לאתר, או לחילופין, במידה ולאתר יש כבר מאגר תמונות בו הוא משתמש, החברה מציעה את החלק השני בהיצע שירותיה, מודל המוניטיזציה שלה: הוספת פרסומות על גבי התמונות. בשונה מבאנרים מהבהבים או פרסומות טקסט, לאור העובדה שהתמונה היא חלק משמעותי מהטקסט, היא עתידה לקבל תשומת לב גבוהה יותר מצד הגולש, כך שגם הפרסומות הנמצאת ״מאחוריה״ יקבלו התייחסות גבוהה יותר.

החברה מציעה מספר אפשרויות שונות להוספת הפרסומות על גבי התמונה, כשאלה מתגלות רק כאשר המשתמש עובר עליהן עם סמן העכבר. כלומר, בעת פתיחת העמוד או הכתבה שרצה לקרוא, הגולש יראה תמונה סטנדרטית שהינה חלק מהכתבה, אך ברגע שיעבור עליה היא תוכל להסתובב, להקפיץ באנר בתחתיתה ואף להקפיץ חלון פופאפ קטן עם הצעות רלוונטיות.

כאמור, המודל זמין גם לאתרי תוכן עם מאגר תמונות קיימות, כשגם כאן טכנולוגיית זיהוי התמונה של החברה נכנסת לפעולה. כלומר, הפרסומות יודעות להתאים את עצמן לתמונה, כשתמונה של מכונית תציג פרסומות הרלוונטיות לעולם הרכב ותמונה של פיצה תוכל להציג הטבות בפיצריות הקרובות, או אפילו אביזרים באתרי המכר השונים באינטרנט.

פרסומות לדוגמה, לחצו להגדלה.  מקור: Imonomy

פרסומות לדוגמה, לחצו להגדלה. מקור: Imonomy

מתמקדים בווב, לא שוכחים את המובייל

Imonomy נוסדה ב-2012 על ידי אורן דרור ועמית חלאוה, לאחר שהבינו שקיים בשוק צורך למאגרי תמונות חינמיים, שיעזרו לשפר את זמני השהייה של הגולשים. בשלב מאוחר יותר הכניסו השניים גם את מודל המוניטיזציה, כאשר מטרתם הייתה לא רק למצוא את מודל הרווח שלהם כחברה, אלא גם להציע מודל הכנסות לאתרי התוכן השונים.

נכון להיום החברה עובדת עם כ-10 אלף Online Publishers הכוללים בלוגים, אתרי חדשות, פורטלים ושאר אתרי תוכן. בין לקוחותיה ניתן למצוא שמות גדולים וידועים, כגון AOL, CBS, ArticlesBase ועוד. בעוד שבשלב זה המוצר של החברה זמין רק למשתמשי Web, החברה מתכננת להציע פתרון בעתיד גם למשתמשי המובייל.

Imonomy השלימה סבב גיוס בסך 400 אלף דולרים, שהגיעו מ-7 משקיעים פרטיים הכוללים את ינון אקסל, לשעבר מנכ”ל קסמבה שנרכשה על ידי LivePerson תמורת 40 מיליון דולרים, לירון רוז וטל שקד, ממייסדי AfterDownload שנרכשה על ידי IronSource תמורת 28 מיליון דולרים.

המוצר של החברה זמין רק למשתמשי ה-Web, כמו גם שטכנולוגיית ניתוח התמונה והתאמת הטקסט זמינה בשלב זה למספר שפות בודדות כגון אנגלית, ספרדית וצרפתית. המשמעות היא שלצערנו החברה אינה מציעה תמיכה בשפה העברית, לפחות לא בשלב זה.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: