סקייפ: מהיום עם פרסומות

החל מהיום תשלב סקייפ פרסומות בגרסת השירות לחלונות. על בסיס המידע האישי שהזנתם תבצע החברה חיתוכים להתאמת התוכן הפרסומי על בסיס גיל, מגדר ומיקום גאוגרפי

צילום: יח"צ, עיבוד תמונה

בהודעה שפירסמה אמש סקייפ הצהירה כי החל מהשבוע הנוכחי ישולבו פרסומות בגרסת התוכנה המותאמת לחלונות. לטענת החברה, מחשבה רבה הושקעה במטרה לשלב את מערך הפרסומות באופן מינמלי שלא יפגע בחווית השירות.

החל מהשבוע הקרוב צפויים משתמשי סקייפ בגרסת חלונות לזכות לתוספת קטנה שתעניק לחברה השלמת הכנסה באמצעות מרבית משתמשיה שעושים שימוש בתוכנה ללא תשלום. הקורבנות הראשונים יהיו המשתמשים האמריקאים, הבריטים והגרמנים אך בשלב מאוחר יותר יתרחב המהלך למדינות נוספות.

מחפשת מקורות הכנסה

לפני מספר שבועות החלו דיווחים המתייחסים לשיתוף פעולה בין סקייפ לפייסבוק להציף את הרשת. השמועות התייחסו לכך שכחלק משדרוג מערכת הצ’ט של הרשת החברתית תשלב פייסבוק שיחות קול ווידאו באמצעות סקייפ. רבים תהו על שיתוף הפעולה בין השתיים שכן פייסבוק גדולה דייה כדי להסתדר בעצמה ואיננה זקוקה באמת לסקייפ.

תחילה, כדאי אולי להפריך את המיתוס הרווח. סקייפ איננה קטנה כפי שרבים נוהגים אולי לחשוב. לשירות סקייפ רשומים (נכון לסוף שנת 2010) כ-663 מיליון משתמשים, לפייסבוק אגב כמות משתמשים קרובה אך נמוכה משל סקייפ (600 לערך). אז לא, פייסבוק איננה נמצאת עוד במעמד בו היא זקוקה לאיזשהו גורם ברשת על מנת להגדיל את מאגר המשתמשים שלה, אך אינטגרציה בין החברות איננו מהלך מופרך.

אחד ממקורות ההכנסה המוכרים של סקייפ מבוסס על משתמשים המנויים בתשלום באמצעות קרדיט (טעינה של סכומי כסף לחשבון) או באמצעות רכישת מנוי חודשי ליעדים נבחרים. כך מאפשרת סקייפ לנהל שיחות בינלאומיות בתעריפים משתנים שזוכים בחלק ניכר מהמקרים להשתלם הרבה יותר מקיום שיחה בינלאומית באמצעות המפעילות הסלולריות או אפילו המפעילות הקוויות.

אלא שבזמן שלסקייפ כ-663 משתמשים רשומים, רק כ-8.8 מהם הם מנויים בתשלום. מאחר וכך, חיפשה החברה דרכים יצירתיות לרתום את כמות המשתמשים העצומה אך נטולת פרטי האשראי על מנת לייצר מזומנים.

באופן דיי פשוט את הפיתרון מצאה סקייפ בשילוב פרסומות. הראשונות שיחלו להופיע בקרוב בבאנרים בגרסת חלונות יהיו שייכים לנוקיה, גרופון וויזה אך יורחבו עם הזמן ואף יותאמו למשתמשים על בסיס נתוניהם האישים שהוזנו מבעוד מועד לשירות.

מהלכים נוספים שהובילה לאחרונה סקייפ הם השקת תמיכה בשיחות וידאו במכשירי האייפון שנכנסה לתוקף בחודש דצמבר האחרון ורכישת חברת הזרמת הוידאו Qik תמורת סכום הנאמד בקרוב לכ-100 מיליון דולרים.

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

3 תגובות על "סקייפ: מהיום עם פרסומות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עידן
Guest

היה די ברור שסקייפ תתחיל עם פרסומות באיזשהו שלב

Mendi Sudri
Guest

לא ציינת אם למשתמשים בתשלום ייחסך התענוג המציק הזה..

פלי ^^
Guest

הגיע הזמן , אני מאמין שהמשתמש בתשלום לא קיבל פרסומות.

כבר עכשיו אם נכנס לאתר של סקיפ ונעשה להוריד את התכונה נקבל 3 אפשרות:
“סקיפ עסקים” (בתשלום) , “סקיפ פרו” (בתשלום) , “סקיפ חינמי” (ללא פרסומות כרגע). זה כחכה כבר חודש כמעת.

ובאמת מגיע לחברה טכנולוגיה לעשות כסף , במיוחד שהשירות שלה הוא איכותי למדי. ואם אפשר לייצר רוח וגם לתת שירות חנים אני חושב שזה מעולה ^^.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: