שש פסילות ואתה בחוץ

ענקיות המדיה והאינטרנט בארצות הברית החליטו לשים קץ לתופעת הפיראטיות, וחוברות יחדיו במטרה למנוע זאת. האם הפעם הן יצליחו?

flickr, cc-by, TDOMMDAD

המאבק נגד מפיצים פיראטים בארצות הברית עולה מדרגה בזמן שחמש ספקיות אינטרנט חוברות לתעשיות המוזיקה, הקולנוע והטלויזיה במטרה להלחם בתופעה.

כלל החברות חתמו על הסכם “שש הפסילות”, המאפשר לגולשי האינטרנט “למעוד” שש פעמים לפני שאלה נוקטות בצעדים מחמירים כלפיו.

עושות שריר

חמש ענקיות האינטרנט וביניהן AT&T, Verizon, Comcast, Cablevision ו-Time Warners Cable חתמו על הסכם מרצון עם תעשיות הסרטים והמוזיקה על מנת לאתר את עברייני הרשת המפיצים תכנים ולהעניש אותם, אך בצורה ותרנית.

גולשים המשתפים שוב ושוב תכנים המוגנים על ידי זכויות יוצרים יקבלו עד שש הודעות אזהרה על כך. במסגרת ההסכם, ספקיות האינטרנט הבטיחו להגן על פרטיות הגולשים ולא יחשפו את שמם או פרטים אישיים אודותיהם לחברות המדיה, ולספקיות לא תהיה אפשרות לסגור לחלוטין את חיבור האינטרנט, או לשבש קבלת שיחות טלפוניות והודעות אימייל.

מחזיקי זכויות היוצרים יסרקו את האינטרנט וימצאו את כתובות ה-IP של גולשים החשודים בשיתוף תכנים דרך רשתות P2P, לאחר מכן ימצאו את ספקית האינטרנט דרכה הם גולשים ולבסוף ידאגו לשלוח לאותו גולש את האזהרה הרלוונטית מבין השש האפשריות.

ארבע האזהרות הראשונות שיתקבלו יהיו זהות למדיי, הגולש יקבל הודעה על כך שהוא משתף תכנים לא חוקיים ועליו להפסיק. באזהרה השלישית והרביעית יופיעו סדרה של חלונות פופ-אפ עליהם הגולש יהיה חייב ללחוץ על מנת להמשיך ולגלוש, כך שאותן ספקיות תוכלנה לאשר שאכן קיבלו את ההודעות.

באזהרה החמישית ספקית האינטרנט יכולה להאט את מהירות הגלישה, לכוון את הדפים אליו הוא מנסה להכנס לדפי נחיתה ייעודים הקוראים לו ליצור קשר עם הספקית, ועוד מגוון דרכים שהיא רואה לנכון להשתמש בהם על מנת לפתור את הבעיה. האזהרה השישית היא בדיוק כמו החמישית, ובה ספקיות האינטרנט יכולות לבצע עוד פעולות על מנת למשוך את תשומת ליבו של המשתמש.

האם זה יעבוד?

בעוד שספקית האינטרנט אינה יכולה לבצע “נזק” של ממש לגולש המשתף תכנים, ייתכן כי מדובר בצעד ראשון לקראת קיומם של מהלכים אגרסיביים יותר מהצד החוקי של המאבק. הפצות פיראטיות הן בעיה של ממש בארצות הברית, ואין פלא שענקיות מדיה ואינטרנט חוברות יחדיו על מנת להלחם בה.

מצד שני, אתרים כמו Hulu ו-Last.fm הנותנים למשתמש לצרוך תכנים עבור תשלום מינימלי הם פופולארים, ומסתמן כי הגולשים מוכנים לפתוח את הארנק בשבילם. ייתכן כי תופעת הפיראטיות נובעת מהעצלות האישית שלנו לצאת מהבית וללכת לקולנוע או לחנות על מנת לספוג את המדיה המעניינת אותנו או שמא מדובר במחירים הגבוהים באותם מקומות שגורמים לצרכנים לשקול פעמיים אם לבצע רכישה או לפנות לחלופות.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "שש פסילות ואתה בחוץ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסי-יוסי
Guest

מסקר אישי שערכתי בין חברים ומכרים (כמה עשרות), התשובה החד משמעית היתה תקציבית.
לאנשים יש תקציב, הם יפנו אותו לדברים שהם ממש רוצים, ישלמו מחיר הוגן עבורו וזהו.
אם לא נשאר, הם יורידו.

ובאופן כללי, תחושת המרירות על כך שבישראל כל פריט עולה עשרות אחוזים יותר מאשר בחו”ל (וכל זה ברשת, מול העיניים), מובילה לרצון “לא לצאת פרייארים”, וכך נבחרים בדרך כלל אלו שהתכנים שלהם יצרכו ללא תשלום.. (יגנבו)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: