אומנות יצירת דפי נחיתה

חלק מאיתנו כלל לא שמע על המושג, אך מי שעוסק בצורה כלשהי בשילוב של עסקים ואינטרנט, ודאי נחשף אליו יותר מפעם אחת. ובכל זאת, מי מאיתנו יודע לייצר דף נחיתה שעושה בדיוק את מה שהוא צריך? תובנות מסמינר “אמנות דפי הנחיתה” שנערך לפני כשבוע.

צילום: flickr, cc-by, Enokson

על נושא יחס הקלקה, יחס המרה כבר כתבתי בעבר. לכל פרסום באינטרנט – בין אם מדובר בפרסום ממש (למשל AdWords של גוגל או פרסום בפייסבוק), ובין אם מדובר בפרסום “אורגני”, כזה המתקבל מתוצאות חיפוש או לינק מאתר רלוונטי – ישנו “יחס ההקלקה” (Clickthrough Ratio). יחס זה מבטא את מספר הגולשים שלחצו על הלינק, מתוך כלל האנשים שהלינק הוצג בפניהם.

פעמים רבות, גם המדד לכמה יעלה לכם להביא גולשים – מערכות רבות מבוססות על Cost Per Click. כלומר – התשלום עבור המודעה נעשה בכל פעם שמישהו לוחץ עליה ומגיע לדף שלכם. התשלום במקרה כזה הוא “נטו” על גולשים שהגיעו עד אליכם.

להפוך גולשים לגולשים שלכם

מכאן ואילך, זוהי האחריות שלכם לדאוג שאותו גולש יבצע את מה שתכננתם עבורו. זה יכול להיות קנייה של מוצר שהוא בדיוק חיפש ברשת, השארת פרטים כדי לקבוע איתו פגישה, או סתם הצטרפות לרשימת התפוצה על מנת שיקבל מכם תזכורות מדי פעם. גולשים אשר הגיעו עד לסוף התהליך וביצעו אותו – עברו “המרה” (Conversion); הם אינם עוד סתם גולשים, אלא גולשים “שלך”, בדרך זו או אחרת. היחס בין מספר ה”מומרים” לבין כלל האנשים שהגיעו אל הדף – הוא “יחס ההמרה”, או ה-Conversion Rate.

הדף אליו מגיע הגולש בלחיצה על הלינק (למשל, הפרסומת) – הוא “דף הנחיתה” (Landing Page). לעתים, במקרה של דף קצר וכללי ליצירת קשר בלבד, הוא מכונה “דף לכידה” (Squeeze Page). מרגע זה ואילך, זמנך קצוב: עליכם לגרום לגולש לבצע את פעולת ההמרה מהר ככל האפשר. פשוט ככל שזה נשמע, דוגמאות רבות ברשת מוכיחות כי מפרסמים רבים אינם מבצעים זאת נכון, ולפעמים, נראה כי הם מוותרים על כך לחלוטין: הם משקיעים את כל מאמציהם וכספם בהבאת הגולשים לדף, ומאותו רגע משאירים אותם לנפשם.

כיצד מעלים את מספר הנרשמים?

במקרים רבים, מספר הגולשים הנרשמים לשירות (או קונים מוצרים) אינו משביע רצון, ויש צורך להעלותו. ישנן שלוש דרכים, למעשה, לבצע זאת:

1. יותר מודעות: אם נפרסם יותר מודעות, יותר אנשים יגיעו וירשמו.

2. מודעות טובות יותר: הגישה הזו מעט יותר מתוחכמת; גם אם נשאיר את אותו מספר מודעות, אולם נעשה אותן “טובות” יותר (בעיצוב, בניסוח או בבחירת מקום הפרסום), יגיעו וירשמו יותר גולשים.

3. דפי נחיתה טובים יותר: הגישה הזו מוותרת על שינוי במודעות, ומתרכזת בכך שמתוך אותה כמות גולשים שמגיעה, ניתן לגרום ליותר אנשים להירשם.

מבחינה טכנית, הבדלי הגישה הם פשוטים. יש מי שמתייחס ליחס ההקלקה ויחס ההמרה כאל סוג של חוק טבע, ולכן מתאמץ להגדיל את החשיפה (גישה “1”). יש מי שמבין כי יחס ההקלקה משתנה כתלות בטיב הפרסום, אולם עדיין מתייחס ליחס המרה כאל גזירה משמיים (גישה “2”). לבסוף, יש מי שמבין כי גם יחס ההמרה הוא משתנה הניתן להגדלה (גישה “3”).

מבחינה מעשית, ההבדל בין הגישות הוא עצום. בשתי הגישות הראשונות, הלקוח ייאלץ לשלם הרבה יותר עבור תנועת הגולשים המוגברת. בגישה השלישית, לעומת זאת, לא יהיה כל שוני בהוצאות הפרסום. עבור אותה תנועת גולשים, יפיק הלקוח הרבה יותר לקוחות מרוצים.

מה הסוד של דף נחיתה מצליח?

לפני כשבוע השתתפתי בסמינר שדן בדיוק בנושא הזה, מכל הבטיו – התכנים, הטקסט והעיצוב. את הסמינר העביר הפרסומאי י’ קורן. לאורך היום נדונו נושאים שונים ורבים, שכולם כוונו לעבר נקודה אחת.

דף נחיתה הוא דף בעל תכלית אחת ברורה ומוגדרת: לגרום לגולש שהגיע אליו לבצע המרה. המושג המקצועי הוא “Flow and Funnel”. כלומר – הדף בנוי בצורה שמזרימה ומנתבת את הגולש אל הפעולה האחת שעליו לבצע (מילוי טופס, קניה וכדומה). כל דבר שאינו חלק מן המטרה הזו – אין מקומו בדף נחיתה. זה כולל סרגלי ניווט, קישור לדפים אחרים, מידע שאינו רלוונטי ועוד.

זהו הבסיס החשוב שעליו נבנים שאר מרכיבי הדף הגורמים לשכנוע הגולש. כל מקרה שבו הגולש מופנה אל דף שהוא חלק אינטגרלי מן האתר – נדון, אם כן, לכשלון. דף נחיתה הוא דף עצמאי שאינו מאפשר יציאה אלא בדרך אחת – ההמרה.

אז תשקיעו קצת, ותתחילו להרגיש בהבדל!

גילוי נאות: הכותב נכח בסמינר כמשתתף מן השורה, והפוסט משקף את נקודת מבטו.

מייק לינדנר

מתעסק בקידוד עוד מהימים שבקומודור היה חור. מתמחה בתחומי ארכיטקטורה ודיזיין של תוכנה ובקשר בין מערכות טכנולוגיות למשמעות העסקית, ומאמין גדול בשיתוף ידע. חובב קישון, ג'וזף הלר והפייתונס, ובין לבין, מתופף, כותב ומטייל.

הגב

2 תגובות על "אומנות יצירת דפי נחיתה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סקפטי ולא קירח
Guest
סקפטי ולא קירח

מה פשר הפוסט החובבני הזה?

ר
Guest

ראיתי את האתר של qliqa. תתחיל להשקיע בו כדי שלא יראה חובבני ותרגיש בהבדל!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: