גוגל מציגה 2 שיפורים שיעזרו לאתרי מובייל להתחרות באפליקציות

גוגל מציגה את אתרי המובייל הראשונים שהחלו לעשות שימוש בהתראות Push, ומאפשרת בנוסף לאתרים מותאמים למובייל להתקין אייקון לגישה מהירה על מסך הבית שלכם

64040

מקור: Google

אחד היתרונות שיש לאתר מותאם למובייל מול האפליקציות הוא הזמינות. האתר המותאם נמצא במרחק לחיצה אחת מהמשתמש, בזמן שאפליקציה דורשת מכם למצוא את המשתמש, ואז להפנות אותו לחנות האפליקציות הרלוונטית, לקוות שגם יתקין אותה, יריץ אותה ורק אז להגיע אליו. מצד שני, כל מפתח ווב יגיד שאחד החסרונות הגדולים ביותר של אתר לעומת אפליקציה הוא אפשרויות המעורבות, או ה-engagement, המוגבלות, שלא כוללות למשל התראות Push.

לפני מספר ימים סיפרנו לכם שגרסה 42 החדשה של דפדפן הכרום מאפשרת עתה למשתמשים לקבל הודעות Push מאתרים, ועתה אנו מתבשרים על האתרים הראשונים שכבר החלו לעשות שימוש בכלי, שמתבסס על Push API ו-Notification API, שזמינים שניהם למפתחים.

הודעות Push כמו באפליקציה

האתרים הראשונים שמאמצים את הודעות ה-Push הם מספר אתרי תוכן וסחר מובילים בהם: eBay, אתר האופנה הקנדי Beyond the Rack, אתר חדשות הספורט FanSided, אתר ProductHunt, אתר החדשות VICE News, והרשתות החברתיות פייסבוק ו-Pinterest. מעתה, ובאופן הדרגתי, ייתקלו מבקרים באתר בהודעה שמציעה להם לקבל התראות Push מהאתר בו הם מבקרים. אם יאשרו אותה, הם צפויים לקבל התראה בכל פעם שמפתחי האתר ירצו להודיע על חדשות מעניינות במיוחד או מבצעים חדשים בדומה להתראות שמגיעות מאפליקציות. התראות ה-Push מאתרים זמינות כבר בדפדפני הכרום בדסקטופ ובהדרגה הן יהיו זמינות גם במובייל.

גם בדסקטופ. מקור: צילום מסך

גם בדסקטופ. מקור: צילום מסך

גוגל הציגה שינוי נוסף, שנועד לשפר את מעמדם של אתרי המובייל בהשוואה לאפליקציות. בניגוד לאתר שמחייב כניסה לדפדפן ואז הקלדה של הכתובת או בחירה מהמועדפים, אפליקציות נהנות מגישה מהירה בזכות אייקון במסך הבית. אתרים שירצו, כמו למשל אתרי התוכן Medium ו-Flipboard יוכלו להציע למבקרים להתקין קיצור דרך לאתר על גבי מסך הבית של הסמארטפון. אם המשתמשים ילחצו על כפתור ה-Add to homescreen, יתווסף למסך הבית שלו אייקון, בדומה לאייקון של אפליקציה.

השבוע החלה גוגל ליישם את השינוי באלגוריתם החיפוש שלה, כך שיעניק עדיפות בתוצאות לאתרים שמותאמים למובייל. יחד עם השינויים החדשים הללו מקווה גוגל לחזק את כוחם של האתרים מול אפליקציות וכמובן מול דפי המותג בפייסבוק.

[interaction id=”5535f27ca39598ff0551e741″]

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "גוגל מציגה 2 שיפורים שיעזרו לאתרי מובייל להתחרות באפליקציות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ezra Stein
Guest

לרוב זה די מיותר, יש אתרים ממש בודדים שאני רואה צורך בזה שיטרידו אותי עם ההתראות שלהם.

מה שכן, אם הם יאפשרו לתת התראות שלא יציגו אותם במסך הראשי אלא רק כשאני בוחר להיכנס לכרום ולצפות בעדכונים – זה יהיה נחמד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: