גם המכונית עוברת לענן

שיתוף פעולה בין מיקרוסופט וטיוטה עתיד להביא את הטרנד החם של עולם המחשוב אל עולם הרכב. על הרכב הבא והמעונן שלכם

שיתוף פעולה בין עולם הרכב לעולם המחשוב צפוי להניב לנו בקרוב מכוניות חכמות המחוברות לענן. כן, בעתיד תוכלו לנהוג במכונית שלכם ועדיין להיות מחוברים אל המידע באופן מקוון. הרכבים הראשונים שיגיחו מתוך שיתוף הפעולה הזה צפויים לעלות על הכביש כבר בשנת 2015.

התפתחות טבעית

במובנים רבים, מדובר בהתפתחות טבעית. בשנים האחרונות הולכת ומשתפרת הטכנולוגיה המתווספת למכוניות שלנו. אנחנו עדים בעשור האחרון להוספת רכיבים אלקטרוניים רבים על ידי יצרניות הרכב בעשור האחרון, ולאלה הוספו גם “מחשבי רכב”, אשר משמשים לעזרה בתפעול השוטף של מערכות הרכב, דיווח תקלות, או שיפור הביצועים.

יחד עם זאת, המשיכו יצרני הרכב לעבר פיתוח מחשבי רכב חכמים יותר, אשר אינם מופנים עוד רק לתפעול המנוע על חלקיו השונים, אלא מקבלים גם ממשק תצוגה בלוח המכוונים של הרכב. מחשבים אלה בשנים האחרונות זוכים לשליטה על בקרת האקלים של הרכב, על מערכת הבידור, ולאחרונה גם שמענו כיצד חברת פורד ומיקרוסופט לקחו את זה צעד אחד קדימה ויצרו את מערכת ה-Ford Sync, אשר מאפשרת לחבר אל הרכב את המכשירים הסלולריים שלכם ונגני המדיה, ולשמוע את התכנים שלהם, כולל שיחות טלפון, דרך מערכות הרכב.

מיקרוסופט בעולם הרכב

על כן, נראה כי שיתוף פעולה של מיקרוסופט עם יצרנית רכב נוספת הוא רק צעד נוסף באבולוציה של מערכות הרכב, ומבחינת מיקרוסופט מדובר בעוד דריסת רגל שהיא מקבלת בעולם תעשיות הרכבים.

בתוכנית שהיא מיזם משותף לשתי החברות, תפתח מיקרוסופט עבור מכוניות מתוצרת טויוטה מערכת מחשב שתתחבר אל פתרונות מחשוב הענן של מיקרוסופט. באמצעות החיבור הזה, יוכלו החברות להציע לנוסעים ברכב, ולנהג, גישה אל מידע נוסף אשר נמצא בענן. אפשרות אחת שמתקבלת באופן טבעי היא שהחברות יציעו תכנים מהענן לצריכה במערכות הרכב, כגון תוכניות רדיו או טלוויזיה לצפייה, או שיאפשרו לנוסעים לאחסן בענן מבעוד מועד תכנים משלהם, ואז לצרוך אותם כאשר הם ברכב. (פתרון דומה כבר מוצע על ידי חברה ישראלית ומכונה Comodo).

בינתיים, טרם פורסם כיצד הרכבים של טויוטה יתחברו אל הענן, אך לא מן הנמנע כי חיבור סלולרי המובנה ברכב הוא פתרון שנבחן על ידי שתי החברות וסביר שזה יהיה סוג החיבור שבו יבחרו. כך או אחרת, תעלנה שאלות של עלויות הקישוריות הזו, האם היא מתמשכת חודשים או כלולה במחיר רכישת הרכב (פחות סביר), ומה ההשלכות של יצירת מערך כזה בתוך כלי הרכב עצמו.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "גם המכונית עוברת לענן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משה
Guest

כמובן
רק לא לשכוח את הכפתור :
PRESS ANY KEY, בבקשב

משה
Guest

בבקשה

רם פרס
Guest

חחח, מיקרוסופט מייצרת מכוניות, הנה לינק לבדיחה ותיקה:

http://www.mkm-haifa.co.il/schools/hogim/subjects/computer/fun.htm

wpDiscuz

תגיות לכתבה: