CES 2010: האוטו של מיקרוסופט
מכוניות הכוללות טכנולוגיות של מיקרוסופט אינן דבר החדש, אך השנה חשפה מיקרוסופט את פלטפורמת ה-Microsoft Auto המשמשת למטרות מערכת הבידור, תקשורת וניווט ברכב. יחד עם פורד, פיאט, קיה ושותפות נוספות, מקווה מיקרוסופט להפוך את Windows ל”מערכת ההפעלה הנמכרת ביותר”, גם למכוניות.
לעולם המערכות משובצות מחשב נכנסה מיקרוסופט נכנסה כבר ב-1996 עם Windows Embedded, אך לפני קצת יותר משנה, הודיעה החברה על שותפות עם פורד בפיתוח של מערכת בידור מלאה לרכב המבוססת על מערכת ההפעלה Windows Embedded ונקראת Sync.
בנובמבר האחרון מיקרוסופט גיבשה את קבוצת ה-Windows Embedded Business מחדש ויצרה את המותג Microsoft Auto ואת Windows Automotive, המיועדים לתעשייה המכוניות. פלטפורמת ה-Microosft Auto אשר תוצע מאוחר יותר השנה גם ליצרניות מכוניות אחרות, מאפשר לנהג ולשאר הנוסעים ברכב לקבל שיחות טלפון ולשלוח הודעות SMS, להקשיב למוזיקה ממגוון מקורות שונים כולל רדיו, CD/DVD/Blue-Ray (תלוי בכונן האופטי ברכב) ואף לחבר נגני מדיה בצורה אלחוטית (עבור אלו התומכים באוזניות Bluetooth) על-מנת להשמיע את המוסיקה באמצעות מערכת השמע של הרכב. בשנה שעברה מאז ההכרזה הראשונה של פורד, הצטרפו לשותפות עם מיקרוסופט גם פיאט, הונדה וקיה, שהכריזה כאן בתערוכה על השיתוף פעולה מיקרוסופט וחשפה את מערכת ה-UVO, המבוססת על טכנולוגיית ה-Microsoft Auto בגרסה 4.0.
בגרסה החדשה, הוסיפה מיקרוסופט תמיכה לחיבור מודמים סלולרים באמצעות חיבור USB על-מנת לאפשר לכל הנוכחים ברכב להתחבר לאינטרנט, לשתף ולשמוע שירים ולהפעיל את כל מערכות הבידור של הרכב באופן אלחוטי. הגרסה המוטמעת ב-UVO של קיה, תגיע גם עם אחסון פנימי בגודל של 1GB ואפשרות להוריד שירים לזכרון של הרכב מתוך התקני אחסון אחרים ואף מדיסקים בפורמט אודיו סטנדרטי.
מיקרוסופט גם הציגה התערוכה מספר יישומים נוספים המבוססים על Microsoft Auto המיועדים לקהל קצת יותר מצומצם של כוחות חירום ואנשי שירות שונים. המערכות שהוצגו בתערוכה עבור הקהלים הללו נראו כאילו הם נלקחו ממערכות של Windows Mobile של לפני כמה שנים והממשק נראה דומה לחלונות 95.
באופן כללי, אני לא באמת מאמין בכל מה שקשור למערכות בידור ברכב ובטח שלא למערכות שמספקות לך בידור כל-כך מקיף שיעניין אותנו כנהגים יותר מאשר להסתכל על הכביש. זה נכון שהמערכת מספקת זיהוי קולי מלא (באנגלית בלבד בשלב זה) ומאפשרת לחייג, להכתיב הודעות טקסט, להעביר תחנות ברדיו או טראקים של מוסיקה באמצעות קול בלבד, אך עצם ההתעסקות מסביב, עלולה לגרום לאחוז התאונות שאננו נאבקים כל-כך קשה על-מנת להנמיכו, לעלות משמעותית. אף על פי כן, לפחות בארצות הברית, נראה כי דעתי נמצאת במיעוט.כאשר מעל למיליון מכוניות פורד שכוללות את מערכת ה-Sync כבר עלו על הכביש במהלך השנה האחרונה בלבד.
כמובן שהמערכת עצמה משמשת לבידור בלבד וגם קריסה או בעייה במערכת לא תשפיע על המחשב של הרכב עצמו והמערכת אינה קשורה לאף אחת מהמערכות המכניות של הרכב באופן ישיר. אף על פי כן, שאלנו את אחד מנציגי מיקרוסופט בדוכן, מה קורה אם המערכת קורסת באמצע נסיעה במהירות גבוהה על הכביש המהיר? הוא ענה: “פשוט תסגור את כל החלונות ותפתח מחדש, זה תמיד עובד”.
ניתן למצוא תמונות נוספות של מכוניות העובדות עם פלטפורמת Microsoft Auto בגלריות היום השלישי והרביעי של תערוכת CES בעמוד הפייסבוק שלנו.
הגב
4 תגובות על "CES 2010: האוטו של מיקרוסופט"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
הBlue screen of death מקבל משמעויות חדשות
Cue the “Crashing”, “Close all the Windows” and “Restart the car” jokes…
פעם היינו מתבדחים על איזה אסון זה היה אם מיקרוסופט היתה מתחילה להכניס את מערכת ההפעלה שלה לתוך מכוניות. אני עדיין חושב שזה יהיה פשוט נורא!
חוץ מזה אני חושב שהם קצת פספסו את השוק, והיום יש מערכות הפעלה אחרות ברכבים, ואני לא חושב שהמערכת שלהם הולכת להיות פופולרית, אם בכלל. למה לשלם למיקרוסופט אם אפשר להשתמש במערכת הפעלה חינם, שהיא יותר יציבה, והקוד שלה פתוח לחלוטין לשינויים ועדכונים?
אני באופן אישי מחכה ליום שהמנייה שלהם תתחיל להתפורר, ויתחיל תהליך של נטישה מאסיבית.
[…] ומיקרוסופט לקחו את זה צעד אחד קדימה ויצרו את מערכת ה-Ford Sync, אשר מאפשרת לחבר אל הרכב את המכשירים הסלולריים שלכם […]