לינקדאין לסטודנטים: לתכנן את הקריירה במדיה החברתית

הרשת החברתית המקצועית לינקדאין עוברת שינויים לא מעטים לאחרונה, וכעת מנסה למשוך קהל צעיר יותר של תלמידי אוניברסיטאות עם יישום לתכנון הקריירה ובניית הקשרים הדרושים לקידום התכנית

אחד הדברים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט המיועדים למשתמשי קצה (End Users) הוא שכל הזמן יוספו תכונות וחידושים על-מנת להמשיך ולשמור על עניין מצד הגולשים וכמובן על-מנת להרחיב את פעילות האתר לקהלים נוספים. הרשת החברתית לינקדאין (LinkedIn) עוסקת בשנה האחרונה בשפצור ובנייה מחודשת של בערך כל דבר שזז באתר, החל ממשק המשתמש שעבר לפני כחודשיים טיפול מעמיק ועד לרמת פיצ’רים קטנים ותוספות כגון יכולות חדשות בניהול קבוצה, שינוי ממשקי פרסום הסטטוסים וחיבור לרשתות חברתיות אחרות דוגמת טוויטר ופייסבוק.

כעת מגיע תורו של יישום נוסף שמיועד להרחיב את קהל המשתמשים של הרשת העסקית ומקווה לצרף אליה את עשרות מיליוני הסטודנטים ברחבי העולם, אשר נמצאים רק בתחילת הקריירה שלהם. בסוף השבוע האחרון הודיעה לינדקאין על השקת תוספת חדשה לאתר בשם Career Explorer, המאפשרת לסטדונטים ובוגרי אוניברסיטאות להתוות לעצמם מסלולי קריירה פוטנציאליים באמצעות כלי מיוחד שפותח בשיתוף עם חברת PwC US. ה-Career Explorer החדש מיועד לאפשר לאותם משתמשים שרק עכשיו מתחילים את דרכם בעולם העסקים והקריירה, לקבל מידע על תחומי העיסוק שמעניינים אותם ולעזור להם לבנות רשת קשרים עסקית שתעזור להם בהתפתחות הקריירה שלהם עוד לפני סיום הלימודים. חלק גדול מהמידע עליו מבוסס הכלי, מתבסס על ניתוח מעמיק של הנתונים של 80 מיליון המשתמשים הקיימים ברשת והוא מאפשר לסטודנט לקבל מידע ייחודי ומוכח בשטח לגבי מסלולי קריירה אופציונאליים לפי האנשים שכבר עברו אותם.

על אף שהצטרפותם של סטדונטים לרשת העסקית צפויה להוריד משמעותית את גיל המשתמשים הממוצע ברשת העומד כרגע על 40+, אחת השאלות הנוספות שעולות בעקבות המהלך היא האם השינוי בסוג האוכלוסיה המשתמשת ברשת החברתית עלול להשפיע גם על המשך השינוי בה. בחודשים האחרונים כבר ראינו שהחברה מנסה להתאים את הרשת העסקית לקהל הצעיר יותר על-ידי הוספת תכונות ושינויי ממשק בדומה למה שהמשתמשים הצעירים מכירים מפייסבוק וטוויטר. עם ההשקעה המרובה של לינקדאין, יחד עם שינוי התפיסה ארגונית, נראה כי הקהל הצעיר הוא זה שנמצא כעת במרכז הבמה ואולי זה אפילו אומר שנזכה לראות בקרוב גם פיצ’רים פופוליסטיים נוספים כגון צ’אט והרחבת מנגנון יישומי צד שלישי שקיים היום.

נכון לכתיבת שורות אלה, השירות החדש זמין עבור הסטודנטים והבוגרים של 60 אוניברסטיאות בארצות הברית בלבד (ניתן למצוא את ה-Career Explorer החדש תחת תפריט Jobs), אך לפי הנתונים שפרסמה החברה, המפתחים עובדים כעת על הטמעת התוספת החדשה עבור כל המשתמשים והתהליך יקח מספר שבועות.

Avatar

אפרת אגסי

בעלת ניסיון רב בתחום הגיוס במדיה חברתית ומיתוג מעסיק. עובדת כיום כציידת כשרונות במערך הגיוס של גוגל ישראל וכותבת בלוג עצמאי בנושא גיוס ומדיה חברתית

הגב

3 תגובות על "לינקדאין לסטודנטים: לתכנן את הקריירה במדיה החברתית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רן בר-זיק
Guest

צ’אט בלינקדאין… בררר…

השימוש בלינקדאין לא מאד נפוץ בארץ וחבל. אני תמיד ממליץ לכל הסטודנטים/צעירים שאני מכיר לפתוח פרופיל על מנת שיסייע להם לתחזק את הקשרים העסקיים עם מי שהם לומדים כבר עכשיו.

ישי סמיט
Guest

LinkedIn gave a huge boost to my career 

miko
Guest

אין צורך להרשם לעוד רשת חברתית ולהעשיר עוד מאגר מידע מפלצתי בנתונים אינטימיים.
מעבר לכך, גם בפייסבוק אפשר לפתח קשרים עסקיים למי שיודע איך, אז אם כבר נרשמתם לפייסבוק אז נצלו זאת בתבונה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: