הזבל של גוגל

אנשי גוגל מודעים לעלייה העולמית בספאם, ומתחילים לנקוט בצעדים כדי לבלום את התופעה. כיצד הצעדים האלה ישפיעו עלינו ועל חווית הגלישה שלנו? כנראה שנגלה בעתידה קרוב.

ענקית החיפוש גוגל מתמודדת בתקופה האחרונה עם עלייה בכמות הווב-ספאם העולמי.

וובספאם, כפי שמגדירים אנשי גוגל, הוא מצב בו נעשה נסיון להונות את מנועי החיפוש במטרה לגרום למנועי החיפוש לדרג אותם במיקום גבוה יותר בדפי התוצאות. כדי להשיג תוצאה זו, הספאמרים בונים אתרים המכילים תכנים הכוללים מילות חיפוש, כמו גם מילות שאלה ושאלות נפוצות סביב אותו נושא.

תוכן אמיתי

אתרי וובספאם יכולים להכיל תכנים אמיתיים, ולא רק אוסף של מילות חיפוש נפוצות בנושא מסוים. הם יכולים, למשל, להכיל שאלות ותשובות לאותן שאלות. לרוב, התשובות אינן איכותיות, ובחלק מהמקרים ייתכן ורמתן ירודה עד כדי כך שגולש שנכנס בטעות לשם במטרה לחפש תשובה לשאלה שרשם במנוע החיפוש, יברח מייד בהזדמנות הראשונה.

מטרת הספאמרים היא בסופו של דבר היא לייצר כסף. הם עושים זאת באמצעים שונים. חלקם מבוססים על הקלקה של המבקרים על קישורים שהם ממקמים באתרי הוובספאם. גולש תמים המגיע ממנוע חיפוש מחפש מידע או תשובה לשאלה שהיתה לו. אם ילחץ על אחד הקישורים שבאתר הוובספאם, הוא יהפוך לחלק משרשרת המזון המזינה את הספאמרים.

ממשיכים להשתפר

בגוגל ממשיכים לשפר את אלגוריתם החיפוש כל הזמן. כך הם מצליחים להגיע למצב שכמות הספאם בתוצאות גוגל בשפה האנגלית ירדה ב-50% יחסית לתקופה המקבילה לפני 5 שנים. למרות השיפור, גם בגוגל מרגישים כי בחודשים האחרונים חלה עליה בכמות הספאם, והם נערכים כעת לבלום את התופעה.

החברה פיתחה כלים המאפשרים להם לנתח דף תוכן ולבדוק האם הוא תוכן שנוצר על-ידי אדם, או שהוא נוצר על-ידי ספאמרים במטרה לשפר תוצאות חיפוש. בנוסף, הם עמלו על שיפור יכולות האבחון שלהם על אתרים שנפרצו ושמנסים להפיץ תכנים נגועים וספאם ברחבי הרשת.

העתקת תכנים

בחברה עדיין שוקלים להפעיל מנגנון נוסף שידע להבחין בין העתקת תוכן בין אתרים לספאם. ישנן דוגמאות רבות לכך, החל מאתרי רשת Gawker, אשר לעיתים מצטטים מאמרים אחד של השני, דרך אתר ה-Wall Street Journal ואחרים אשר מאפשרים לאתרים של חברות קשורות להשתמש בתכנים שלהם, ולצרף בסוף הודעה כי מקור הכתבה היא במערכת העיתון.

מנגנון זה עדין בבדיקה, אבל דווקא הוא עשוי להיות מאוד קשה לביצוע, שכן זה לא פשוט בכלל לגרום לאלגוריתם להבחין מתי מדובר בהפצה מחודשת, בהסכמה, של תכנים.

אם נזכר בקומיק-סטריפ המצחיק של XKCD מלפני כמה שבועות. בסטריפ מספר 810, התייחסו הדמויות המפורסמות לבעייה שהספאמרים מתחילים לפתח כלים המתגברים על ה-CAPTCHA. בסטריפ הזה, מוצאת אחת הדמויות רעיון מקורי כיצד להתגבר על הבעיה.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "הזבל של גוגל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מורן
Guest

הגיע הזמן כבר נמאס לקבל תוצאות לא רלוונטיות לחיפוש

wpDiscuz

תגיות לכתבה: