כך תבטיחו ביצועים מושלמים ב-Google Adwords

עצות יקרות מפז שיהפכו את קמפיין ה-Adwords שלכם לאפקטיבי הרבה יותר

google search shutterstock

רבים מבין בעלי האתרים משתמשים בגוגל אדוורדס כדי למשוך אליהם גולשים, בין אם באופן שוטף ובין אם במסגרת קמפיינים ממוקדים ותחומים בזמן. במקרים אחרים, מבצעים את הקידום הממומן אנשי מקצוע בתחום השיווק באינטרנט כחלק ממהלך כולל שמטרתו שיפור הנראוּת של האתר אותו הם מקדמים וחשיפתו לעיניים רבות ככל האפשר.

על מנת להבטיח ביצועים אפקטיביים במיוחד, מומלץ גם לאלה וגם לאלה ליישם את ההמלצות הבאות – המחולקות ל-4 נושאים עיקריים:

1. ניצול כל האפשרויות שמציעה המערכת

גוגל אדוורדס אחראית לחלק נכבד מהרווחים של גוגל ומכניסה לענקית הטכנולוגית מיליארדי דולרים בשנה (ב-2013, לדוגמה, ההכנסות מפרסום בדרך זו חצו את רף ה-50 מיליארד דולר, והרווח הנקי עמד על קרוב ל-13 מיליארד (!). בהתאם, גוגל לא מפסיקה לשכלל את המערכת ולהוסיף לה אפשרויות – ומי שרוצה למקסם את הביצועים שלו מוזמן לנצל את מלוא האפשרויות.

ראשית, גוגל אדוורדס מאפשרת מעקב שוטף אחר יחס ההמרות לקמפיינים השונים שאתם מנהלים ועבור כל מילת מפתח, וחשוב עד מאוד אכן לבצע את המעקב – שכן כדי להבטיח ביצועים אופטימליים יש להתבסס על נתונים מדויקים, מפורטים ועדכניים.

בנוסף ישנן הרחבות שונות לאופציות הבסיסיות של המערכת (הנקראות Ad Extensions). הטמעתן פשוטה ודורשת לא יותר מכמה דקות וגם לימוד השימוש בהן אינו מסובך – ואילו התועלת מהן גבוהה, ובפרט הן משפרות משמעותית את ה- CTR (Click Through Rate, כלומר כמה אנשים לחצו על המודעה מתוך סך הגולשים שבפניהם היא הוצגה). בין ההרחבות השונות הקיימות ניתן לציין את זו שמאפשרת להוסיף מספר טלפון למודעה ואת זו המאפשרת הוספת כתובת (שתיהן שימושיות במיוחד לחיפושים דרך הסלולרי).

אפשרות נוספת שמציעה גוגל אדוורדס הוא ביצוע חלק מהפעולות – בין אם בסיסיות ובין אם מורכבות יותר – באופן אוטומטי, וכך ניתן לחסוך זמן יקר.

פעולה נוספת שמשפרת מאוד את המכירות של כל עסק היא הצעות מחיר גבוהות יותר בגוגל אדוורדס ללקוחות קיימים, וזאת בשל העובדה הפשוטה שקל יותר למכור למי שכבר קנה מכם בעבר ועל כן מכיר ומעריך את המוצרים/שירותים שלכם.

בנוסף לכל הנ”ל מומלץ לעקוב באופן שוטף אחרי כל החידושים הקשורים לגוגל אדוורדס והעדכונים המתווספים למערכת, וכמובן להשתמש בכל אפשרות חדשה או תוספת שיכולה לשפר את ביצועי הקמפיין שלכם.

2. ניהול נבון להבטחת יעילות מקסימלית לכל מודעה

חשבון אדוורדס שאינו מנוהל היטב יתאפיין, למשל, בכפילויות רבות של מילות מפתח – שפוגמות ביכולת להפיק את המיטב מהתקציב.

דוגמה נוספת לחוסר מקצועיות היא וריאציות רבות מדי של כל מודעה, או להיפך, היעדר וריאציות. גוגל אדוורדס מאפשרת לנו לנסח מספר מודעות עבור כל מילת מפתח (כשכל פעם מוצגת בפני הגולשים רק אחת מהן, כמובן) ובכך לבחון בצורה האותנטית והיעילה ביותר איזו מודעה היא הטובה ביותר (מבחינת ה-CTR וגם מבחינת התנהלות הגולשים שהקליקו על כל מודעה ומודעה באתר שלנו). מגוון רחב מדי של מודעות גורם לכך שיידרש זמן רב כדי להבין מהו הניסוח האולטימטיבי ועל כן מומלץ “להסתפק” ב-2-3 גרסאות, וכמובן לבחון בנפרד איזו עובדת הכי טוב לחיפושים בסלולר ואיזו מתאימה יותר לגולשים דרך מחשבים נייחים.

באופן דומה, רצוי לא לכלול יותר מ- 30 מילות מפתח עבור קבוצת מודעות אחת, שכן גם עודף מילות מפתח מקשה על אופטימיזציה על הפרסום.

3. פילוח מדויק

על מנת להבטיח שכל שקל שמשולם לגוגל אכן מעניק לנו תמורה מלאה, כדאי לבצע בכל קמפיין פילוחים מדויקים.
אפשרות אחת היא לפי אזור גיאוגרפי – גולשים מערים מסוימות מגיבים באופן שונה. ניתן לקבוע הצעות מחיר שונות לכל אזור/עיר או אפילו ליצור מודעות המותאמות ספציפית למיקום הגיאוגרפי ובכך להגדיל את ה-CTR וכן את הסיכוי שנמשוך גולשים שהם באמת קהל היעד שלנו.

בנוסף כדאי לפלח את המודעות על פי סוג המכשיר ממנו מגיעים הגולשים, ובפרט להפריד בין גולשים המשתמשים בסמארטפון לבין גולשים “רגילים”. במקביל חשוב מאוד להבטיח שדף הנחיתה, כלומר המקום אליו מובילה הקלקה על המודעה שלכם, מותאם לאופי הגלישה ושגולשים סלולריים יופנו לדף שמוצג היטב על מסך הסמארטפון.

עוד התנהלות שעוזרת לפלח במדויק את הגולשים המגיעים אלינו היא שימוש בביטויים מלאים ולא רק במילות מפתח, וזאת בתנאי כמובן שישנם ביטויים כאלה שמספיק גולשים אכן מחפשים אותם. במידה וכן, מומלץ לשקול אפילו לנסח מודעה שונה במיוחד עבורם ובכל מקרה כדאי לקבוע הצעות מחיר מיוחדות עבורם.

4. בחינה מתמדת של הביצועים לאורך זמן

לבסוף, מומלץ בחום לבחון באופן שוטף את ביצועי הקמפיינים השונים שלכם בגוגל אדוורדס, ובפרט לבחון את המגמה של כל קמפיין וקמפיין על ציר הזמן – כשהשאיפה היא, באופן טבעי, לראות עלייה ב- CTR וירידה בעלות הפרסום ביחס למספר הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה מבחינתנו (כלומר לא רק הקליקו על המודעה אלא גם השאירו פרטים/ יצרו קשר/ רכשו מוצרים וכו’).

בחינות מפולחות במיוחד – למשל בהתאם לסוג המכשיר ממנו הגיעו הגולשים או על פי חיפושים ספציפיים – דורשות יותר משאבים, אולם כדאי להשקיע אותם שכן כך נוכל לדעת האם אנחנו בדרך הנכונה, ואם לא, מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות כדי להפיק מגוגל אדוורדס את המרב.

באותו עניין: ניהול מוניטין באינטרנט: האם אייל גולן השתמש בשירות ואיך עושים זאת נכון?

הפוסט נכתב על ידי און יבין, מנכ”ל וראש תחום אינטרנט בחברת Exactive, מומחה בקידום אתרים ובעל ניסיון רב שנים בשיווק באינטרנט.

קרדיט תמונה: google via shutterstock

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

1 תגובה על "כך תבטיחו ביצועים מושלמים ב-Google Adwords"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דן
Guest

היכן נאמנות החברה ללקוחות חוזרים?

“פעולה נוספת שמשפרת מאוד את המכירות של כל עסק היא הצעות מחיר גבוהות יותר בגוגל אדוורדס ללקוחות קיימים, וזאת בשל העובדה הפשוטה שקל יותר למכור למי שכבר קנה מכם בעבר ועל כן מכיר ומעריך את המוצרים/שירותים שלכם.”

כלומר אם הוא מכיר אותי אני יכול לדפוק אותו במחיר, כמו בפרסומת מהרדיו “אתה לקוח מחוזר או לקוח ממוחזר”, וזה בדיוק קו המחשבה שגרם לכול ישראל לשנוא את חברות הסלולר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: