פופולוס מתחדש – בקיקסטארטר

היוצר שהתחיל את משחקי האלים מבקש את תמיכתכם על מנת לחדש את משחק האלים הראשון

 

יח”צ

פיטר מולינו, למי שלא מכיר, הוא אחד היוצרים הותיקים בתחום משחקי הוידאו. בשנת 1989 הוא הוציא את משחק האלים הראשון – משחק שבו השחקן מגלם אל עבור תרבות מסויימת ושואב את כוחו מהאמונה של התרבות בו. המשחק, שנקרא פופולוס, זכה לפופולאריות גדולה והיווה את הפריצה הגדולה של מולינו, שהספיק להוציא מאז עוד הרבה משחקים נחשבים, ואחר כך לא מעט משחקים שגיימרים ותיקים מחשיבים ללא נחשבים. לא כל כך מזמן הוא עזב את האולפן שמטעמו פיתח משחקי תפקידים עבור מיקרוסופט והחליט להתחיל מחדש עם אולפן קטן בשם 22cans.

נפתח ב-Curiosity

הם התחילו בניסוי בשם Curiosity: What’s Inside the Cube. בניסוי, שזמין לפלטפורמות אנדרואיד ו-iOS, ניתן לצפות בקוביה המורכבת מ-64 מיליארד קוביות קטנות שמהוות שכבות שונות בקוביה. השחקנים מקלפים את שכבות הקוביה ביחד ואפילו רואים את הקוביות נעלמות בזמן ששחקנים אחרים חופרים את דרכם לעבר מרכז הקוביה, שם נמצאת הפתעה בה יזכה רק שחקן אחד מתוך שני המיליונים שהורידו את האפליקציה עד כה.

אבל באולפן כבר מסתכלים קדימה ומדברים על המשחק שיוציאו – חידוש לפופולוס הותיק, אבל כזה שיתאים לימינו – גם מבחינת גרפיקה, גם מבחינת משחקיות, וגם מבחינת משחק ברשת – פופולוס המקורי היה משחק לשחקן יחיד, כמובן. בראשית דרכו שחרר האולפן החדש הצהרה שהוא יפיץ משחק אחד בלבד, אבל כזה שישנה את פני שוק המשחקים. האם זהו אותו משחק, או שהם ויתרו על אותו יעד שאפתני? ואולי מדובר פשוט בעוד ניסוי בדרך למשחק?

כך או כך, האולפן מגייס עכשיו כסף באמצעות קיקסטארטר כדי להוציא אל הפועל את הפרוייקט החדש. הוא עונה לשם Godus, והאמת היא שמצבו לא מזהיר – חמישה ימים לפני סיום הגיוס עדיין חסרים לפרוייקט כ-125,000 פאונד כדי להגיע ליעד המימון בלבד, כאשר מפתחים ותיקים שפונים לקיקסטארטר זוכים לרוב בכל המימון המבוקש תוך שעות ספורות, וחמישה ימים לפני הסיום כבר מחזיקים בסכום כסף גדול משמעותית ממה שביקשו. דוגמאות לקיקסטארטרים כאלה יהיו Project Eternity, אולי הגיוס המוצלח ביותר בתחום המשחקים, בו גוייסו כמעט ארבעה מיליון דולר מתוך המיליון וקצת שהתבקשו, Shadowrun Returns, בו ניסו המפתחים לגייס ארבע מאות אלף דולר וסיימו עם קרוב לשני מיליון, וכמובן, הקיקסטארטר המפורסם בתחום, Double Fine Adventure של טים שייפר, שחצה את רף הגיוס בתוך שמונה שעות בערך, ובסוף חודש של גיוס השיג 3.3 מיליון דולר במקום ארבע מאות אלף. אז נכון, הפרוייקט החדש מנסה לגייס סכום כמעט כפול ממה שניסו לגייס שני האחרונים, אבל שניהם היו הרחק מעבר לרף הגיוס שלו בשלב הזה בגיוס.

האם הגיוס יצליח? אני מקווה שכן, כי אשמח לראות משחקים ברוח אותה תקופה עושים קאמבק, ונראה שלפחות מבחינה טכנית יש למפתחים ב-22cans את היכולת לעשות משהו טוב, למרות המורכבות של משחק רשת מרובה משתתפים שכזה. אבל שאלה מעניינת אחרת היא האם בכלל מגיע לו להצליח, וכאן לא כולם יסכימו. עם כל הכבוד למפתחים השונים שפנו לקיקסטארטר, אף אחד מהם לא מוכר כמו מולינו. האם באמת הייתה לו בעיה לפנות למפיצה כלשהי ולהשיג את הכסף הזה – והרבה יותר מזה, אחרי מו”מ קצר? רבים מאמינים שהוא היה יכול לעשות את זה בלי שום בעיה, ואם זה המצב, למה לפנות לגיוס המונים ולא לעבוד בדרכים המסורתיות? את התשובה לשאלה הזאת אפשר אולי למצוא בדבריו של מולינו כשנשאל לדעתו על קיקסטארטר: “כשאין מתווך, כשאתה משכנע אנשים לשלם לך ישירות תמורת המוצר שאתה יוצר – נוצר ביניכם קשר, וזאת הדרך הנכונה לעצב משחק.”

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: