גיוס: Freightos מגייסת 14 מיליון דולר, כדי לייעל את התובלה בעולם

הסטארטאפ הישראלי Freigtos מפתח מערכת שמנגישה ומפשטת את עולם התובלה של סחורות בעולם; עתה הוא מודיע על גיוס של 14 מיליון דולר

מקור: Freightos

מקור: Freightos

כיום, כשבעל מפעל או יבואן רוצה לשלוח או לקבל מוצרים, אין לו את הכלים על מנת להבין את שוק ההובלה הגלובלי. מדובר בשוק מורכב עם גורמים רבים שמשפיעים על המחירים ולוחות הזמנים, כך שבעל המפעל אינו יכול לדעת האם העסקה שהוצעה לו היא אכן טובה, הוא אינו יכול לקבל מחיר סופי שכן זה תלוי במיסי נמל ומכס שמשתנים ולא תמיד הוא יכול לדעת מתי בדיוק המוצרים יגיעו אליו, לאור שינויים הנובעים ממזג האוויר או ממצב כלי התחבורה שמשנע אותם. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן פיתח הסטארטאפ הישראלי Freightos פלטפורמת השוואה בין מחירים ומועדים של שירותי תובלה שונים בים, באוויר וביבשה. היום (ד’) הודיעה החברה על גיוס של 14 מיליון דולר לשם כך.

תהליך השילוח נעשה שקוף יותר

המערכת שפיתחה Freightos משווה בין מחירי ההובלה והתובלה הבינלאומיים, כדי לאפשר למשתמשים לשלוח מטענים, מכולות ושאר מוצרים בצורה הזולה והמהירה ביותר. החברה עושה זאת באמצעות חישוב של כל הגורמים הרלוונטים, כך שהיא יכולה להציע ללקוחות תובנות בנוגע לנתיבים המהירים ביותר מהמקור ועד היעד, מי הן חברות השילוח עימן כדאי לעבוד וכמובן, מה היא הדרך העדיפה למשלוח עצמו. בשיחה עם גיקטיים, מסביר איתן בוכמן, מנהל השיווק של Freightos, שעד היום, תהליך של קבלת הצעת מחיר למשלוח הורכבה ממרכיבים רבים שמשתנים כל הזמן. כתוצאה מכך, היה צורך להמתין שלושה ימים להצעת המחיר ובנוסף לכל היא כללה גם חיובים סמויים, שרק לאחר מעשה התגלו ללקוח, כך שכל התהליך היה מתסכל עבורו.

Freightos נוסדה ב-2012 על ידי דוקטור צבי שרייבר, שראה כיצד עליו להמתין שבועות ארוכים לקבלת הצעת מחיר לשילוח קונטיינרים. לפני Freightos הקים שרייבר מספר סטאראטפים ביניהם Lightech, שנמכרה ל-GE, חברת Unicorn שנמכרה ל-IBM ו-Tradeum שנמכרה ל-Verticalnet תמורת כ-480 מיליון דולר.

סבב הגיוס הנוכחי (B) של החברה בגובה 14 מיליון דולר הובל על ידי Sadara Ventures ו-MSR Capital שהצטרפו למשקיעות הקיימות Aleph, Annox Capital, Our Crowd, ו-ICV. סך ההשקעות בחברה מיום הקמתה עומד על 23.3 מיליון דולר.

על פי ההערכות שוק התובלה הגלובלי נאמד בטריליון דולר, כשחברות ההובלה הגדולות מגלגלות כמיליארד דולר כל אחת. אחת המתחרות הבולטות של Freightos בתחום הזה היא חברת Flexport, אם כי, לדברי בוכמן, היא בעצמה משמשת כמשלח בינלאומי, בעוד ש-Freightos פועלת מול מספר משלחים בינלאומיים.

וידאו: כך פועלת Freightos

עזר בהכנת הכתבה: גבי אבנר

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "גיוס: Freightos מגייסת 14 מיליון דולר, כדי לייעל את התובלה בעולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Michal
Guest

מה ישראלי בסטארט אפ שהמרכז פיתוח שלו ברמאלה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: