Freightos הישראלית מציעה מנוע השוואת מחירים למשלוח סחורות [סטארטאפ]

חברת הסטארטאפ הישראלית מעוניינת להנגיש את הטכנולוגיה אל אחד מהשווקים העתיקים ביותר – מעבר סחורות בין מדינות

מקור: Shutterstock

מקור: Shutterstock

רבים מאיתנו נוהגים לרכוש את רוב המוצרים בהם אנו מעוניינים מהאינטרנט. בעוד שבדרך כלל הדוור משאיר לנו פתק בתיבה, או במקרים מסויימים מביא לנו את החבילה הקטנה עד הבית, עבור עסקים גדולים מדובר בתהליך הרבה יותר מסובך שכולל מכולות מלאות, ארגזים כבדים וכמובן, עלויות גבוהות במיוחד.

עולם השילוח הפיזי הוא תחום המתקדם בצעדי צב אל העידן הטכנולוגי הנוכחי, כשכולל בתוכו הרבה מאוד עבודה ידנית שכפי שכולנו יודעים, יכולה להוות מקור לטעויות רבות וכתוצאה מכך, להוביל גם לעלויות עוד יותר גבוהות. חברת הסטארטאפ הישראלית Freightos מעוניינת להביא את הטכנולוגיה אל העולם הותיק הזה ולעזור לעסקים ברחבי העולם להתנהל בצורה מהירה ומבוקרת.

עם מי לעבוד, כמה לשלם ובאיזה נתיב לבחור

נכון להיום, במידה ובעל עסק רוצה לשלוח או לייבא מוצרים, אין לו את הכלים על מנת להבין את השוק, לאור העובדה שהמידע מורכב ממספר רב מידי של גורמים, שאינם תלויים אחד בשני. כלומר, בעל העסק אינו יכול לדעת האם העסקה שהוצעה לו היא אכן טובה, אינו יכול לקבל מחיר סופי שכן תלוי במיסי נמל ומכס משתנים ואף אינו יכול לדעת מתי בדיוק המוצרים יגיעו אליו, לאור שינויים הנובעים ממזג האוויר או ממצב כלי התחבורה המשנע אותם, בין אם מגיע דרך הים או האוויר.

על מנת לעשות מעט סדר בבלאגן ולהחזיר לבעלי העסק את השליטה, פיתחה Freightos פלטפורמה המציעה השוואה בין מחירי ההובלה והתובלה הבינלאומיים, בין אם באוויר, ביבשה או בים, על מנת לאפשר למשתמשים לשלוח מטענים, מכולות ושאר מוצרים בצורה הזולה והמהירה ביותר. החברה עושה זאת באמצעות חישוב של כל הגורמים הרלוונטים, כך שמציעה תובנות בנוגע לנתיבים המהירים ביותר מהמקור ועד היעד, מי הן חברות השילוח עמן כדאי לעבוד וכמובן, מה היא הדרך העדיפה למשלוח עצמו.

התובנות הללו מגיעות הודות למאגר המידע שברשותה הכולל מגוון רחב של פרמטרים הרלוונטים למחיר הסופי. החישוב והתובנות שמציעה מתבצעים בצורה אוטומטית, כשללקוח מוצגת האפשרות הטובה ביותר, כשיכול להיות רגוע שהעסקה שהוצעה לו היא אכן משתלמת.

הפרמטרים הללו נובעים משלושת גורמי המפתח המרכיבים את שוק השילוח: חברות המעוניינות לשלוח דברים, בעלי הספינות, מטוסים, משאיות ורכבות וכמובן, חברות השילוח. בהשוואה לעולם התיירות הצרכני, חברות השילוח הן סוכנות הנסיעות למוצרים, הדואגות לבנות מסלול שלם מהמפעל, דרך הנמל או שדה התעופה ועד יעד המשלוח. בניגוד לסוכנות נסיעות, מדובר בתהליך מורכב הכולל בתוכו הוצאות נלוות, כך שיכול לארוך זמן רב.

הפלטפורמה אותה פיתחה Freightos אינה מיועדת למשתמשי הקצה, אלא נועדה לעזור לחברות השילוח עצמן. לאחר שיעלו את החוזים אותם מנהלות מול חברות המטוסים, הספינות והמשאיות יכולה הפלטפורמה לתכנן את המסלול האופטימלי, אותו יציעו חברות השילוח ללקוחותיהן. בצד הלקוח, המשתמשים יכולים להכנס לאתר השילוח ולהפיק הצעת מחיר לבד, בתוך שניות.

הצעת מחיר בתוך שניות. מקור: צילום מסך

הצעת מחיר בתוך שניות. מקור: צילום מסך

טכנולוגיה מתקדמת למסחר עתיק יומין

Freightos נוסדה ב-2012 על ידי דוקטור צבי שרייבר, שחווה תסכול עמוק משיטת ה-Old School של עולם השילוח הבינלאומי. כשעמד בראש חברת ייצוא, ראה שכרטיס טיסה ניתן לרכוש בתוך שניות באינטרנט, בעוד שעל מנת לקבל הצעת מחיר לשילוח של מספר רפסודות או קונטיינרים עליו להמתין לעיתים שבועות ארוכים. מצב זה הופך לחמור עוד יותר כשאנו מגלים כי ב-2013 יוצאו כ-18.7 טריליון מוצרים, אך עולם ההייטק עדיין לא הספיק לגעת בתחום זה.

לדברי החברה, מדובר באחד מהתחומים העתיקים ביותר ולמרות ששוק הייצוא גדל פי 300 מאז 1950, הוא עדיין מתנהל בצורה איטית. כחלק מהפעילות השיווקית של החברה, יצרה זו 3 חברות דמיוניות שניסו לקבל הצעת מחיר מ-15 חברות השילוח הגדולות בעולם. התוצאה? רק 30 אחוזים מההצעות התקבלו ביומיים הראשונים, 13 אחוזים הגיעו לאחר 4 ימים ו-57 אחוזים לא התקבלו, או הגיעו רק לאחר חמישה ימים.

בעידן של שירותים מהירים ומיידים שהאינטרנט מספק, אין לחברות את היכולת או אפילו את הפריווילגיה לעבוד בצורה כה איטית ולא שקופה. אלמנט זה גורם ללחץ כלכלי על חברות קטנות ובינוניות שאינן יכולות לתמוך במחלקות שלמות של ייצוא וייבוא, שכן אינן יכולות להשקיע זמן רב כל כך בבקשות והצעות מחיר וכאמור, אינן יכולות להשוות מחירים עקב הפעילות האיטית של חברות השילוח, כשכל עיכוב עלול לגרום לעלות כספית גבוהה ואפילו לביטול ההזמנה.

עוד מוסיפה החברה כי מכיוון שמדובר בשוק B2B טכני וקשה לפיתוח, לא קיימים מתחרים ישירים המנסים לחולל שינוי מהותי ברמה גלובלית. ההוכחה העיקרית של החברה היא בכך שעובדת עם אחת מחברות השילוח הגדולות בעולם, לצד שיחות מתקדמות שמנהלת עם עוד חברות Top 10. בעוד שישנם כמה שחקנים המפתחים תוכנה לחברות שילוח, רובם מתמקדים בהענקת מענה לאופן הפעולה הקיים שלהם ואינם דוחפים אותם להרחבת הפעילות בעולם המקוון.

המודל העסקי של החברה הינו SaaS, במסגרתו חברות השילוח משלמות סכום עבור כל משתמש, לצד מחירים קבועים להעלאת החוזים המדוברים לפלטפורמה. החברה השלימה בתחילת השנה סבב גיוס בסך 4.6 מיליון דולרים מקרן אלף, כשהמטרה שלה היא לשים את Freightos כ-Expedia for the Freight World, שיאפשר השוואת מחירים ברמה הבינלאומית.

וידאו: Freightos: The Online Freight Network

מקור תמונה ראשית: Shutterstock / Container ship berthing port

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

4 תגובות על "Freightos הישראלית מציעה מנוע השוואת מחירים למשלוח סחורות [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורי
Guest

דר. צבי שרייבר הוא יזם היי טק סידרתי מבוגר ותיק ומנוסה, המערכת הנוכחית עונה על צורך אמיתי בשוק אמיתי והיא משב רוח מרענן בים של אפליקציות שרובן לא נחוצות

מצחיקן
Guest

אם זה עובד הוא גם יקבל פרס נובל. המערכת לא מחוברת לאופי של הענף ואיננה מבינה את מערכת היחסים בין הצדדים. אי אפשר למסחר את השילוח הימי או האווירי למערכת דיגיטאלית. מערכות כאלה הוקמו עוד בשנות ה-90 וכולם התרסקו. נחמד לגלות שבכל פעם מנסים להמציא את הגלגל מחדש.

שי
Guest

אבל מתישהו יצרכו להכניס קצת טכנולוגיה לאיזור הזה. הם לא יישארו עם פקסים לעולם. יש תחרות מטורפת וכל חברה מנסה למצוא יתרון על השנייה

od
Guest

עצוב שמרכז הפיתוח ברמאללה. כאילו שחסרים מקומות בישראל שצריכים פיתוח טכנולוגי – רמת הגולן, הנגב, הצפון.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: