ה-Timeline מתרחב: מגיע גם לעמודים העסקיים

בשבועות הקרובים צפויה פייסבוק לאשר חשבונות מאומתים לסלבריטאים נבחרים, ועמודי מותגים עומדים לקבל את האפשרות להשתדרג גם הם לטיימליין.

מקור: תמונת מסך, עיבוד תמונה

פייסבוק משחררת שני עדכונים חשובים ביממה האחרונה; הראשון, יאפשר למשתמשים נבחרים בלבד, בשלב הזה, להשיג חשבונות פייסבוק מאומתים, בדומה למה שקיים כבר כמה שנים בטוויטר. השני, יאפשר לכם לייצר טיימליין גם למותג אותו אתם מנהלים. תתחילו לאסוף חומרים.

חשבונות מאומתים

הדיווח על השדרוג של חשבונות מאומתים מגיע מדיווח בלעדי ב-TechCrunch, לפיו בכוונת פייסבוק לפנות החל מהיום למשתמשים מסויימים, ככל הנראה סלבריטאים, ולהציע להם להפוך את החשבון שלהם לחשבון מאומת. החשבון המאומת החדש שונה ממה שהיה עד כה, בכך שהוא יאפשר להם להציג גם כינויים ושמות חיבה כשם עיקרי בפרופיל. כמובן, מדובר בקריצה שעושה פייסבוק, בעקבות מהלך דומה של גוגל+, בה היא מעניקה מענה לאנשים שיש להם שם עט או שם במה השונה מהשם המלא שלהם בתעודת הזהות. מהדיווח בטרקקראנץ’ עולה, כי מדובר בשירות שיוצע רק למשתמשים נבחרים, כאלה שפייסבוק פונה אליהם ולא להיפך.

למשתמשים הרגילים גם כן ישנה אפשרות לשדרג את החשבון לחשבון מאומת, אם כי מדובר בהליך שונה לגמרי, המעניק פחות הטבות או שדרוגים. גם כיום, יכולים משתמשי פייסבוק לאמת את החשבון שלהם באמצעות עדכון מספר סלולרי בחשבון, אליו, תשלח פייסבוק קוד אימות, אותו יש להזין בחזרה אל פייסבוק. לאחר השלמת הליך האימות יכול המשתמש לבחור לו שם משתמש שיופיע אחרי כתובת המתחם, “www.facebook.com/username”.

כינויים ושמות חיבה

מקור: תמונת מסך מהטאמבלר של ליידי גאגא

על פניו, החידוש העיקרי צפוי להיות רלוונטי בעיקר לדמויות פופלאריות, כמו ליידי גאגא, מדונה, ואחרות, המנהלות נוכחות קיברנטית גם ברשת החברתית הגדולה בעולם. בעתיד, יש להניח שפייסבוק תגמיש את הקריטריונים, ותסכים לקבל גם פניות מסלבריטאים שהיא לא פנתה אליהם בעצמה, כמו אמנים בתחילת דרכם, ועוד.

מעניין לשים לב, שהמהלך הזה מגיע כמה שבועות טובים לאחר מהלך דומה מצידה של גוגל לגבי שירות האימות שלה: גוגל פלוס. אחת הביקורות הנוקבות ביותר נגד גוגל פלוס היתה חוסר הגמישות שלה במדיניות השם, והתעקשותה לנטרל חשבונות של אנשים שהשתמשו בשם שהאלגוריתם של גוגל קטלג כשמות לא חוקיים. הזמן הרב שעבר מהופעת המקרים הראשונים הללו ועד לתגובה הרשמית של גוגל הפכו את גוגל+ למשוא לשנאה בקרב משתמשים רבים ברחבי העולם, שהיו מהראשונים לנסות אותה, רק כדי לגלות שהיא נטרלה להם את כל חשבונות שירותי גוגל שהשתמשו בהם, כולל חשבונות המייל.

שינוי מבפנים

על כן, נדמה שמבחינתה של פייסבוק, מדובר ביישור קו עם המדיניות הפורמלית של גוגל פלוס, והגמשה רשמית במדיניות שלה. עד כה, פייסבוק העלימה עין ברוב המקרים של שימוש בשם שהוא השם האמיתי של האדם, אך המדיניות הרשמית שלה נותרה כפי שהיתה. כעת, עם אימות החשבון, יוכל הסלבריטאי בר המזל לקבל עדיפות בחשיפה ב-suggestions, אותן הצעות בצד עמוד הפייסבוק המציעות למשתמשים לעשות subscribe לאישים מסויימים. בניגוד לטוויטר, החשבונות המאומתים של פייסבוק לא יישאו בתג כזה או אחר המסמן אותם כחשבונות מאושרים. בפועל, יש לנו הרגשה שהחלטה זו תשתנה בעתיד, לאור היתרונות הרבים בהצהרה פומבית שמדובר באישיות מאומתת ולא בחשבון של מתחזה.

שינוי נוסף, שרבים חיכו לו, הוא הגעת ה-Timeline גם למותגים. מי שמנהל מותג בפייסבוק בוודאי ישמח לדעת שבקרוב תתחיל פייסבוק להפעיל את טיימליין גם עבור מותגים ועסקים. טיימליין הוא תצורת דף הפייסבוק החדשה, אותה חשפה החברה במהלך כנס ה-f8 האחרון (ראו לייב בלוגינג כאן), ואשר שוחרר בהדרגה למשתמשי הרשת החברתית. עם השקתו, היה ברור כי החברה תמתין עם החלתו גם על עמודי מותגים, ולפי ידיעות ברשת, הוא צפוי לצאת לדרך כבר החודש.

כפי שקרה עם הטיימליין למשתמשים, סביר להניח שייקח כמה שבועות עד שפייסבוק תציע את הטיימליין לכל העסקים, לא רק לקבוצה מצומצמת, ובשלב מאוחר יותר גם לכלל העסקים ברחבי העולם, כולל ישראל. השתהות זו מאפשרת לכל מי שמנהל נוכחות מקצועית ברשת החברתית להתחיל להתכונן כבר עכשיו, ולהערך ליריית הפתיחה של טיימליין למותגים.

וידאו: פייסבוק טיימליין

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "ה-Timeline מתרחב: מגיע גם לעמודים העסקיים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Roi Vitorio Peleg
Guest

מישהו יודע אם השינוי בעמודים העסקיים יבטל את פונקצית הלשוניות?
האם יהיו יכולות גרפיות מורחבות בעמודים או שזה יהיה ממש כמו הפרופיל האישי?

ריבי
Guest

לא אוהבת את הטייםליין, לא מבינה אותו, הוא לא מבין אותי, בקיצור מיותר

סטטוסים
Guest

מהלכים מעניינים. השינוי המרענן שסלבריטאים יוכלו לפתוח שם משתמש מאומת הוא מצוין כיוון שזה בקרוב מאוד יהפוך להיות שירות לכלל האוכלוסיה- לא עוד זיופים ומתחזים בפייסבוק… צעד בהחלט חשוב ואמין מצד ההנהלה. לגבי הטיים-ליין , זה היה צעד מתבקש, כפי שקראתי במס’ מגזינים בארה”ב החזון של צוקרברג הוא להפוך כל מותג או עסק למן מכונה משומנת של עיצוב בטיים-ליין, מן פלטפורמה שכל לקוח שמגיע יוכל להתרשם ולקבל את החזות של העסק..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: