פייסבוק נולדת מחדש – אירוע הפתיחה של כנס המפתחים של פייסבוק [לייב-בלוגינג]

הצטרפו אלינו לסיקור חי מאירוע ה-F8, אירוע פתיחה של כנס המפתחים של פייסבוק,שם צפויה החברה לחשוף כמה שינויים מרחיקי לכת ברשת החברתית.

מקור: יח"צ

במהלך הימים האחרונים כבר היינו עדים לחלק מהשינויים שביצעה פייסבוק, יש האומרים כתגובה לניסיון של גוגל לגנוב לפייסבוק את הרעם עם השינויים האחרונים שביצעה גוגל ברשת החברתית שלה מוקדם יותר השבוע. אף על פי כן, פרסומים ברשת מדברים על כך שהתוספת של טיקר החדשות ושינויי הממשק שראינו בימים האחרונים הם כעין וכאפס לעומת מה שמצפה לנו בהמשך.

רק כדי להבין את סדרי הגודל של הציפיות מהערב, נצטט מדבריו של בן פאר, אחד מהעורכי של בלוג המדיה החברתית Mashable ונחשב לאחד מעיתונאי המדיה החברתית המובילים בתחום: “אני כבר ראיתי מה פייסבוק הולכת להשיק ביום חמישי וזה הולך לשנות לחלוטין את עולם המדיה החברתית כפי שאנו מכירים אותו… מפתחים ירוממו, משתמשים יהיו בהלם והתחרות תראה נחלת העבר. ביום חמישי, פייסבוק צפויה להיוולד מחדש”.

אז מעבר לשירות המוזיקה החדש שאנו כבר יודעים שהולך להיחשף, כנראה שצפויות לנו עוד כמה הפתעות שהחברים מפאלו-אלטו הצליחו לשמור בשרוול. הצטרפו אלינו לסיקור החי של אירוע הפתיחה שיפתח בשעה 20:15 שעון ישראל.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי מ-f8

 

[הפוסט מתעדכן. אנא רעננו את העמוד לצורך צפייה בעדכונים]

מקור: תמונת מסך מהשידור החי

[20:20] הנה אנחנו מתחילים. על הבמה שחקן אנדי סמברג, לבוש כמו מארק צוקרברג. הוא מדבר על הגדילה של פייסבוק. כמות האנשים שבפייסבוק יותר גדולה מכמות התושבים באירופה וחצתה לא מזמן את גבול ה-800 מיליון, וקורץ לרשת מתחרה ואומר שהכי חשוב זה הזהות הווירטואלית.

הפוקוס שלנו בפייסבוק השתנה מהגדלת כמות המשתמשים ליצירת אינטארציה ו-Engagment עם המשתמשים. העתיד הולך לכיוון הפתיחות ושיתוף רחב יותר של אנשים.

[20:25] מארק צוקרברג האמיתי הצטרף לבמה. השניים מריצים בדיחות ביחד. אנדי סמברג עושה חיקויים של ג’סי אייזנברג מהסרט הרשת החברתית ושל השחקן מארק וולברג. צוקברג מודה לסמברג על הפתיחה ומתחיל את אירוע הפתיחה באופן רשמי.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי

זהו כנס ה-F8 הרביעי שלנו והיום אני הולך להראות לכם כמה מהדברים המגניבים ביותר שעשינו עד היום. היום, רוב האנשים מבינים שרשתות חברתיות הם כלי שנמצא בשימוש בידי מיליארדי אנשים ברחבי העולם. השבוע בפעם הראשונה, היו חצי מיליארד איש ביום אחד בפייסבוק.
צוקרברג ממשיך; מה שמעניין הוא כל הדברים שאנחנו יכולים לעשות עם כל האנשים וכל הקשרים שנוצרו בין האנשים הללו. השנים הבאות יתעסקו במה שאנחנו יכולים לעשות עם הקשרים הללו. הוא מסביר כי רוב השינויים שפייסבוק עשתה עד היום נגעו בעיקר בפרופיל של המשתמש.

מיליוני אנשים השקיעו שעות על גבי שעות בפרופיל שלהם והעבודה של פייסבוק היא להפוך את הפרופיל למקום שיהיה הכי נוח לאנשים לעדכן את הקשרים שלהם לגבי מה שקורה איתם. צוקרברג מציג את הפרופיל כפי שהיה קיים בגרסה הראשונה של פייסבוק, ב-2004.
בגרסה הזאת, הפרופיל הכיל בערך את 5 הדקות הראשונות של השיחה בין אנשים. בהמשך הוסיפה החברה את היכולת לעדכן סטטוסים ומה אתה אוהב וב-2008 שינתה החברה לחלוטין את מראה הפרופיל של המשתמש והפכה את הפרופיל לעשיר יותר ואיפשר לאנשים לתקשר ביניהם בצורה טובה יותר.

“עד היום, אנשים השקיעו משאבים בלתמלל את סיפור החיים שלהם, שבסופו של יום הולך לאיבוד בתחתית הניוזפיד וזה משהו שאנחנו רוצים לשנות” אומר צוקרברג.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי - Facebook Timeline

צוקרברג חושף את הפרויקט עליו עבדה החברה בשנה האחרונה: פרויקט Timeline. הטיימליין הוא סיפור החיים שלכם ויש לו 3 חלקים: כל הסיפורים שלכם, כל האפליקציות ודרך חדשה להביע את עצמכם.

צוקברג מדגים כיצד יראה הפרופיל בטיימליין החדש. הפרופיל החדש יחולק למספר חלקים שיציגו בנפרד את כל העדכונים שלכם, כל הפעולות שביצעתם בנפרד, כל הפאליקציות בנפרד ואפשרות לבצע Scrolling למטה עד לתאריך שבו נפתח פרופיל הפייסבוק וכך לראות את כל הפעולות שבוצעו לארוך זמן.

כעת מדגים צוקרברג את כיצד יראה הטיימליין החדש על-גבי מכשיר אייפון.

וידאו: פייסבוק מציגה את Facebook Timeline

[20:35] כיצד עובד הטיימליין?
הוא מציג את כל העדכונים האחרונים שלכם וככל שגוללים יותר למטה (עדכונים ישנים יותר) בטיימליין, המערכת תדע להציג את הדברים בצורה מקוצרת ותציג רק את הדברים העיקריים. בצד ימין תוכלו לראות את התאריך עצמו שבו נמצאים העדכונים בהם אתם צופים כעת על המסך.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי - Facebook Timeline Map view

כעת מדגים צוקברג כיצד נראים אלבומי התמונות שלכם בתצוגת הטיימליין. תצוגה נוספת של הטיימליין היא תצוגה המפה שמציגה כיצד נראה הטיימליין שלכם מבחינת מיקום העדכונים שפרסמתם בפייסבוק גם כאן תוכלו להשתמש בטיימסליידר בצד ימין כדי לראות איפה הייתם בכל תאריך ועדכון.

[20:40] נושא הבא: אפליקציות וכיצד אפליקציות יעזרו לכם לספר את הסיפור שלכם בפייסבוק.

למדנו מהניסיון שלנו שאנשים רוצים להשתמש באפליקציות כדי להביע את עצמם. עכשיו, תוכלו להשתמש באפליקציות כדי להביע את עצמכם על-גבי הטיימליין. צוקרברג מדגים באילו סוגי אפליקציות ניתן יהיה להשתמש בטיימליין. לדוגמה, אפליקציה לבישול חברתי שמציגה בטיימליין מאכל שבישלתם בזמן מסוים.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי. Facebook Timeline Reports

אחד הדברים החדשים שנוספו למערכת הוא דו”חות לאפליקציות. לדוגמה, ניתן יהיה לראות דו”ח של כל אותם דברים ש”בישלנו” בחודש מסוים ופרסמו באמצעות אפליקצית הבישול החברתי. בלחיצה על כל אחד מהעדכונים של האפליקציות, המערכת תציג טיימליין חדש שכולל רק את העדכונים של אותה אפליקציה. צוקברג מדגים כיצד ניתן להוסיף אפליקציות לפרופיל הטיימליין החדש שלכם בקלות על-ידי הקלקה פרסום של האפליקציה בפרופילים אחרים.

כעת מסביר צוקרברג כיצד תוכלו לנהל את הטיימליין שלכם ולהפוך אותו לאישי יותר.הדבר הראשון שרואים בטיימליין האישי שלכם הוא תמונה אישית ה-Header של העמוד שנועדה לאפשר לכם להביע את עצמכם בצורה שונה. ניתן להחליף את התמונה בראש העמוד בצורה פשוטה, בדומה למה שקיים כבר היום בתמונות פרופיל.

ניתן גם להדגיש סיפורים שונים בטיימליין ולהגדיל את הנוכחות שלהם בטיימליין כך שפייסבוק לומדת מה חשוב לך וכאשר היא תתקצר את האירועים בטיימליין שלך בעבר, היא תדע אילו אירועים לשמור ולהציג ואילו אירועים אפשר “להסתיר”.

[20:50] צוקברג מדגים שוב כיצד עובד הטיימליין על מכשירים ניידים. צוקרברג מסכם: הטיימליין הוא הסיפור של החיים שלכם. כל הסיפורים שלכם, כל האפליקציות ודרך חדשה לספר את סיפור החיים שלכם.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי

כדי לגרום לנושא הטיימליין לעבוד, היינו צריכים להמציא סוג חדש לגמרי של אפליקציות. ב-2008 הציגה פייסבוק לראשונה את ה-Social Graph. בשנה שעברה הציגה החברה לראשונה את ה-Open Graph ואיפשרה לאנשים להתחבר לכל דבר באמצעות כפתור הלייק שחצה את גבולות פייסבוק. השנה עושה פייסבוק את הצעד הבא כדי שתוכלו להתחבר לכל דבר שתרצו בכל מקום שתרצו. לא תצטרכו לעשות לייק לסרט, תוכלו פשוט לראות את הסרט. במקום לעשות לייק לארוחה שאכלתם, תוכלו פשוט לאכול אותה.

השנה אנחנו הולכים להגדיר שפה חדשה לחיבור בין אנשים לכל דבר אחר. מהיום הלייק יהיה כל פעולה בהקשר מסוים ויאפשר לאנשים להביע את עצמם בצורה טובה יותר.

מקור: צילום מסך מהשידור החי. Facebook Open Graph

[20:55] כעת מדבר צוקברג על הטיקר החדש שהוסיפה פייסבוק בימים האחרונים (Facebook Ticker). הטיקר החדש יציג את העדכונים האחרונים שהחברים שלכם עדכנו באופן דינאמי ובצורה נקייה, בלי “ללכלך” את הפיד הרגיל שלכם. הגרסה הבאה של Open Graph תאפשר לכם להתחבר לכל דבר שאתם רוצים, בכל צורה שאתם רוצים וזה יאפשר למפתחים לבנות סוגים חדשים של אפליקציות.עם העדכון הזה של Open Graph, אנחנו נאפשר גם לאפליקציות שבעבר לא היו חברתיות להתחבר לגרף החברתי.

פייסבוק מתכוונת להתחיל עם עולמות המדיה והלייפסטייל ולאפשר לאפליקציות בתחומים הללו ולאפשר להם להתחבר ל-Open Graph בצורה שתאפשר לכם להנות מהעדכונים של החברים שלכם בצורה אחרת ממה שהכרתם עד היום.

מקור: תמונת מסך מהשידור החי

אנחנו רוצים לייצר מצב שבו תוכלו להוסיף עדכונים לטיימליין שלכם, בלי להפריע לפעילות שלכם בתוך האפליקציה. עדיין תוכלו לפרסם עדכונים לפיד הרגיל אם תרצו, אבל המטרה של פייסבוק היא שעדכונים רגילים לא יצרכו התערבות מכם. פייסבוק תכננה מחדש את עמוד ההרשאות של האפליקציות כדי לאפשר את היכולות החדשות ומעתה כל האפליקציות יציינו במסך ההרשאות בדיוק מה הן מבצעות בטיימליין שלכם. לאחר שאישרתם את האפליקציה, היא יכולה להוסיף סיפורים לטיימליין שלכם, גם ללא האישור שלכם.

[21:00] כבר היום, אנחנו יכולים לראות מה החברים שלנו עושים באמצעות הטיקר החדש. אנחנו יכולים לראות חברים שלנו ששומעים מוזיקה בספוטיפיי (Spotify) ולהאזין למוזיקה ביחד איתה בלחיצה קלה על העכבר. כשאתם תקשיבו לשיר שראיתם שחבר שלכם מקשיב לו בטיקר שלכם, החברים שלכם יראו עדכון בטיקר שלהם שאתם “גם” מקשיבים לאותו שיר ויוכלו להצטרף גם הם. בכך מקווה פייסבוק להפוך ויראליות של עדכונים להתפשטות בזמן אמת.

כעת מדגים צוקברג כיצד זה נראה באתר עצמו. בהדגמה ניתן לראות את הטיקר פרוש על כל צד המסך בצד ימין ולא רק על חלקו הימני העליון כפי שהוא הופיע בעדכון האחרון. בעת לחיצה על עדכון שמספר כי חבר מקשיב לשיר מסוים, מתחיל השיר לנגן בצורה אוטומטית.

מקור: צילום מסך מהשידור החי

[21:05] צוקרברג מציג כעת שיתוף פעולה חדש עם חברת המוזיקה ספוטיפיי שפיתחה אפליקציה המשתמשת במערכת ה-Open Graph החדשה. צוקברג מזמין את מנכ”ל ספוטיפיי, דניאל אק (Daniel Ek) לבמה להציג את האפליקציה החדשה.

דניאל אק, מנכ”ל ספוטיפיי מסביר כיצד נפסטר שינתה את תעשיית המוזיקה לפני עשור. בספוטיפי רוצים לעזור לאנשים לגלות יותר מוסיקה. החיבור בין מוזיקה לבין 800 מיליון המשתמשים של פייסבוק וצריכת המוזיקה כמו שאנחנו מכירים אותה היום תשתנה לבלי היכר. מהנתונים של ספוטיפיי, משתמשי האפליקציה שונים מוסיקה מגוונת יותר מאנשים שאינם, והם רוכשים פי 2 יותר תכנים חוקיים מאשר כאלה שאינם. כך נוצרת זיקה ברורה בין ככל שיש לאנשים יותר אפשרות לשמוע בחינם תכנים, כך הם רוכשים יותר תכנים בצורה חוקית.

[21:10] החיבור בין Social Discovery של פייסבוק לבין צריכת המוזיקה של ספוטיפיי הופך את החווייה להרבה יותר מעניינת ועשירה. זהו יום גדול לספוטיפיי ויום גדול לכל אוהבי המוזיקה מסביב לעולם. צוקברג מסביר שמעל ל-12 מפתחים שונים שעבדו עם פייסבוק במהלך החודשים האחרונים כדי לפתח אפליקציות מוזיקה לפלטפורמה החדשה.”Open Graph הוא לא רק למוזיקה” מסביר צוקרברג. זה יעבוד באותה הצורה גם עבור תוכניות טלויזיה, סרטים וכל צורת בידור אחרת.

צוקרברג מדגים את אפליקציית הולו (Hulu) בפייסבוק וכיצד נוכל לראות ביחד פרקים של סדרות בצורה דומה לעדכונים על חברים המקשיבים לשירים מסוימים כפי שהוצג מוקדם יותר.

כעת מדגים צוקברג את הטיימליין של אפליקצית הוידאו של משתמש מסוים. בתצוגה הנוכחית ניתן לראותאת כל הסרטים האחרונים בהם צפה המשתמש, כל פרקי הסדרות שהוא ראה וכמובן כל סרטוני הוידאו שהוא עצמו העלה.

מקור: צילום מסך משידור החי. Reed Hastings, Netflix CEO

[21:15] צוקרברג מזמין את ריד הייסטינגס (Reed Hastings), מנכ”ל נטפליקס ודירקטור במועצת המנהלים של פייסבוק לבמה להציג את שיתוף הפעולה של נטפליקס ופייסבוק.

הייסטינגס מספר על חוויית השימוש שלו באפליקציה החדשה. כאשר הבחין בעדכון שאומר שחבר שלו ראה סרט מסוים הוא הרגיש צורך לצפות גם באותו הסרט כדי שיוכל לדבר עליו עם החבר, למרות שהאפליקציה של נטפליקס המליצה לו על הסרט כבר מספר פעמים בעבר והוא תמיד התעלם מההמלצה.

אפליקציית הנטפליקס תהיה זמינה ב-44 מתוך 45 המדינות בהם נפליקס זמינה היום (כמובן שלא בישראל). המדינה הבודדה שבה לא ניתן יהיה להשתמש באפליקציה היא ארצות הברית, שממתינה לשינוי בחקיקת פרטיות שתאפשר לאפליקציה לעבוד גם בתחומיה.

נוסף לנטפליקס והולו, עשרות מפתחים נוספים שיתפו פעולה עם פייסבוק ופתחו אפליקציות לשיתוף וידאו במהלך החודשים האחרונים. אחרי הוידאו והמדיה, תוכלו גם להשתמש באפליקציות לעדכוני וחדשות שיאפשרו לכם לראות מה החדשות האחרונות שהחברים שלכם התעניינו בהם ברחבי הרשת.

צוקרברג מציג את האפליקציה החדשה של ה-WSJ. מקור: תמונת מסך מהשידור החי

כשחברים שלכם “יקראו” מאמר חדש באתר שמחובר ל-Open Graph, תוכלו לראות באופן אוטומטי שחבר שלכם קורא את המאמר ותוכלו להיכנס ולקרוא את אותו מאמר בקליק אחד (פרטיות, מישהו?!?! י.פ). החיבור של ה-Open Graph והטיקר החדש, מאפשר לכם לראות בזמן אמת את כל מה שהחברים שלכם עושים, את האתרים אליהם הם גולשים (במידה והאחרונים מחוברים ל-Open Graph) ואתרים גדולים כמו יאהו, דיג, גיזמודו, מאשבל ועוד מגוון אתרי חדשות גדולים כבר תומכים ביכולת החדשה.

אחרי כל אלו, האפליקציות שהיו תמיד הכי פופולאריות בפייסבוק הם משחקים.צוקרברג מצפה שה-Open Graph החדש ישנה לחלוטין את הצורה שבה אתם משחקים היום.הטיקר החדש יעדכן אתכם באופן אוטומטי באילו משחקים החברים שלכם משחקים בזמן אמת.

[21:20] אם שני חברים שלכם משחקים במשחק מסוים, תוכלו בלחיצת כפתור לראות את המשחק שהם משחקים בזמן אמת ואפילו להצטרף למשחק.

וידאו: פייסבוק מציגה את הדור הבא של האפליקציות לפייסבוק

קיר השותפים העסקיים של פייסבוק במיזם של Open Graph. מקור: תמונת מסך מהשידור החי

הקטגוריה האחרונה של האפליקציות עליה ידבר צוקברג הם אפליקציות לייפסטייל: אפליקציות שמתעדות מה אתם קוראים או רואים, מתי ולאן אתם רצים, מה אתם מבשלים וכדומה. השילוב של אפליקציות מהסוג הזה ו-Open Graph הוא מדהים.צוקברג מדגים את האפליקציה של Nike+ וכיצד היא מעדכנת את הפרופיל בפייסבוק באופן אוטומטי וכיצד ניתן לקבל דו”ח של כל הפעילות שלכם בסוף החודש באמצעות הטיימליין החדש.

[21:25] צוקרברג מזמין את ברט טיילור (Bret Taylor), ה-CTO של פייסבוק לבמה. טיילור יסביר כיצד ה-Open Graph החדש עובד. ה-Open Graph החדש הוא ההזדמנות הכי טובה לאפליקציות חדשות מאז שהעלנו את הפלטפורמה של אפליקציות. המטרה העיקרית שלנו ב-Open GRAPH החדש היא פשטות ושימושיות.

ברט טיילור (Bret Taylor), ה-CTO של פייסבוק. מקור: תמונת מסך מהשידור החי

טיילור יסביר מייד כיצד ניתן לפתח אפליקציות המבצעות שימוש ב-Open Graph. טיילור מציג אפליקציה שנקראת iHeartRadio. לאחר שביקשתם להוסיף את האפליקציה לפרופיל שלכם, היא תציג לכם כיצד יראו העדכונים בטיימליין שלכם לפני שאתם מאשרים אותה. לאחר שאישרתם את האפליקציה, היא תעדכן באופן אוטומטי את הטיימליין שלכם בכל הפעולות שתבצעו באמצעות האפליקציה.

[21:30] אז מה קורה מתחת למכסה המנוע של אפליקציה כזו? הצעד הראשון בשילוב אפליקציה ב-Open Graph הוא להבין איזה פעולה באפליקציה שלכם היא זאת שצריכה להיכנס לטיימליין החדש. ה-Open Graph החדש יאפשר לכם להטמיע בתוך התוכנות שלכם כל סוג של אינטראקציה עם התוכן ועם האפליקציה עצמה. משתמש לא צריך לעשות לייק על שיר כי ב-Open Graph החדש, האפליקציה תוכל לעדכן את הטיימליין כי המשתמש “מקשיב” לשיר.

השלב הבא יהיה לדעת להסיק מסקנות מה-Open Graph ולתת למשתמשים מידע כמו המלצה על שיר מסוים שהרבה חברים הקשיבו לו לאחרונה. לאחר מכן, תצטרכו לתכנן כיצד תראה האפליקציה שלכם על-גבי הטיימליין. אתם תצטרכו להחליט כיצד תראה התצוגה של הפעולה שמבצע המשתמש על-גבי הטיימליין ומה בדיוק יוצג למשתמש.

[21:35] לדוגמה, תוכלו להציג את השירים שההמשתמש הקשיב להם ביום האחרון, אתם יכולים להראות מפה שמציגה היכן המשתמש הקשיב לשירים וכמה זמן הוא הקשיב לכל אחד מהם.מפתחים יוכלו לבחור בין סוגים שונים של תבניות להצגת המידע של האפליקציה ובהמשך תוכלו לייצר גם תבניות משלכם.טיילור מציין כי מעל ל-350 מיליון משתמשים מבצעים שימוש בפייסבוק באמצעות מכשירים ניידים.טיילור מציין כי לדעתו השימוש הגבוה ביותר באפליקציות שמתחברות ל-Open Graph יהיה דווקא במכשירים ניידים.

פייסבוק משיקה את Graph Rank. מקור: צילום מסך מהשידור החי

אז איך ימצאו את האפליקציה שלכם? גילוי אפליקציות הם אחד מהנושאים המרכזיים שמעסיקים מפתחים מאז שקמה הפלטפורמה של פייסבוק. באמצעות ה-Open Graph החדש, ככל שהאפליקציה שלכם תהיה יותר בשימוש, ככה יותר אנשים יחשפו אליה בפייסבוק.

[21:40] באמצעות ה-Open Graph החדש, ככל שהאפליקציה שלכם תהיה יותר בשימוש, ככה יותר אנשים יחשפו אליה בפייסבוק. טיילור מציג את ה-Graph Rank שמדרגת את הפעילויות בפייסבוק לפי רמת העניין שלי. המערכת אמורה להיות חכמה מספיק כדי לדעת שהשיר שהקשבתי לו בבוקר חשוב יותר מהפלייליסט שהקשבתי לו אתמול.

Graph Rank הוא לא ציון גלובלי, הוא ציון אישי של מה שמעניין אותך בהתאם לפעולות שלך ומה שהחברים שלך עושים. ה-Rank יאפשר למפתחים לשנות את האפליקציה שלהם ולהגיב לדרישות ופעולות של אנשים בזמן אמת.

אינפוגרפיקה בשירות פייסבוק. מקור: צילום מסך מהשידור החי

[21:45] טיילור מסכם ויורד מהבמה. כריס קוקס, סמנכ”ל המוצר בפייסבוק יעלה על הבמה ויציג את החידושים המשמעותיים בממשק הטיימליין. קוקס מסביר שאינפוגרפיקה הפכה להיות אחת מהדרכים הנפוצות לספר סיפורים ארוכים ולהעביר מידע בצורה מתומצתת.

גם הטיימליין עובד באותה הצורה ואנחנו יכולים לראות כיצד עיתונים ומגזינים עושים סיכומים שנתיים באותה הצורה בדיוק. בסוף שנה, כל מה שאפשר לסכם, מסוכם ועדיף בצורה גרפית.

הרעיון שמאחורי טיימליין, אמור בעצם להיות סוג של אינפוגרפיקה שמציגה את החיים שלכם לאורך זמן.

[21:50] טיילור מתאר את חשיבות שימור הידע מהעבר. ההיסטוריה שלנו כפי שהיא מתועדת בפייסבוק מציגה היבטים שונים של העבר שלנו, מה עשינו, איך העברנו את הזמן, באילו פעילויות השתתפנו, וכו’. כדי לחשוב מחדש על הסוגיה של המידע האבוד, שנקבר בעבר הפייסבוקי שלנו, פייסבוק גייסה 2 מומחי אינפוגרפיקה מניו-יורק.

פייסבוק זכרונות מוצגת במסגרת השידור החי ב-f8-2011. מקור: צילום מסך מהשידור החי

טיילור מזכיר פרויקט סודי שעבדו עליו בפייסבוק, בשם Facebook Memories, אשר נחשף בטעות לכלל המשתמשים למשך שעה. בעקבות החשיפה, התגובות היו מדהימות מהמשתמשים.

הטיימליין החדש נבנה בצורה של מבנה שיחה בין אנשים כפי שהם נפגשים לראשונה. הפרופיל מציג למעלה את הפרטים הראשוניים: שם, מיקום, איפה למדתם וכדומה. לאחר מכן, הוא מציג את התמונות האחרונות, את תחומי העניין ואת העדוכנים האחרונים ולאחר מכן, הוא מספר את הסיפורים השונים ממהלך החיים שלכם, מהעדכני ביותר ואחורה.

קוקס מספר את סיפור החתונה שלו (שהייתה לפני כחודשיים) ומראה כיצד הוא “אוצר” את כל האירועים, התמונות, האנשים והחוויה כחלק מהסיפור באמצעות הטיימליין.

[21:55] הטיימליין הוא שלכם למלא. קוקס מודה לקהל ומזמין את צוקרברג חזרה לבמה.צוקברג מסכם את מה שהוצג היום: הטיימליין החדש, ה-Open Graph, האפליקציות החדשות שיגידו לכם מה החברים עושים בזמן אמת.

מקור: צילום מסך מהשידור החי

מתי כל זה יהיה זמין? הטיימליין יהיה זמין בגרסת בטא כבר עכשיו. אם אתם מפתחים תוכלו להתחיל להשתמש בטיימליין כבר היום ומשתמשים אחרים יוכלו להשתמש במערכת כבר בשבועות הקרבים. העדכונים של Open Graph יהיו זמינים גם הם בשבועות הקרבים, במקביל להשקה של טיימליין. אף על פי כן, חלק מהאפליקציות שפותחו בחודשים האחרונים, יהיו זמינים כבר מהיום.

[22:00] צוקברג מודה למפתחים שהגיעו ומסיים את הרצאת הפתיחה.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, שהוקם בגלגולו הקודם כניוזגיק במרץ 2009, פונה לאנשי טכנולוגיה ואינטרנט בארץ הרוצים לקבל חדשות, עדכונים וכתבות בתחומים אלה בעברית. בנוסף לסיקור טכנולוגי לקח על עצמו גיקטיים לקדם את תעשיית ההיי טק בארץ.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: