פייסבוק עוברת לספור אחרת: ממבקרים למאמתים

פייסבוק מעדכנת את שיטת מספור המשתמשים שלה. מעתה ייספרו המשתמשים רק כאשר הסכימו להתחבר לאפליקציה דרך שירות האימות של החברה.

מקור: תמונת מסך מבלוג החברה, עיבוד תמונה

פייסבוק עומדת לשנות את הדרך שבה היא מודדת את מספר המשתמשים הפעילים ברשת החברתית, ואת הדרך שבה מודדת את כמות המשתמשים בכל אפליקציה. לשינוי הזה עשויות להיות מספר השלכות על מפתחי אפליקציות באשר הם, ובמיוחד בכל הקשור לחשיפה ולפוטנציאל הפירסום שלהן.

מעדכנת מספרים

בהודעה על השינוי, החבויה בסופו של פוסט ארוך בבלוג המפתחים של החברה, מסבירה פייסבוק כי עד כה היא מדדה את כמות המשתמשים באפליקציות-פייסבוק לפי כמות האנשים המתעניינים באפליקציה (מבקרים בדף שלה בפייסבוק, וכדומה), כפי שנעשה לגבי דפים ברשת ונתוני מבקרים באתרים השונים.

במהלך השנים, מרבית מפתחי אפליקציות בפייסבוק ויתרו על האינטראקציה האפשרית שלהם עם הגולשים לפני שהם דורשים אימות באמצעות חשבון הפייסבוק, למרות שהדבר היה אפשרי ויצר כר פורה של אפשרויות דיאלוג ווירטואליות של גולשים מול יצרני אפליקציות. במצב שנוצר, השוק עבר למצב בו כדי לראות היבט כלשהו של האפליקציה, צריך להתחבר אליה עם חשבון הפייסבוק שלנו, ולחשוף את כל הנתונים שלנו בפניה.

אימות לעומת ביקור

לאור המצב החדש, בפייסבוק עוברים לספור “משתמשים מאומתים” במקום “מבקרים”. הנתון החדש צפוי, לפי החברה, לספק מידע מספרי אמין יותר, ויאפשר לפייסבוק לשלב את המידע הזה לצד מידע נוסף על האינטראקציה של המשתמשים עם האפליקציה.

אם אתם מפתחים אפליקציות לפייסבוק, אל דאגה (בינתיים). נכון לעכשיו, פייסבוק משאירה לכם גישה לנתונים המלאים, כולל מספר ה”מבקרים” שהיו לאפליקציה שלכם. בנוסף, יש לזכור, כי השינוי לא צפוי להשפיע על כל האפליקציות, ואם האפליקציה שלכם ממילא עוקבת אחר מספר המשתמשים בה לאחר שלב האימות, הנתון הזה כנראה לא ישתנה.

השפעה על זינגה

אחת החברות שעשויה להיות מושפעת ישירות משינוי המתודולוגיה היא זינגה. יצרנית המשחקים הפופולארית בפייסבוק, שאחראית על כותרים מצליחים כמו FarmVille ו-CityVille, עומדת לפני הנפקה. המספרים שהציגה החברה כאשר הגישה את מסמכי ההנפקה לרשות לניירות הערך האמריקנית מהווים חלק מהנתונים שהמשקיעים הראשונים ישקלו בבואם לרכוש את מניות החברה בהנפקה הראשונה של מניותיה.

יש לזכור כי המספרים עצמם לא בהכרח ישתנו עבור זינגה, וגם בפייסבוק אומרים שהשינוי הראשוני, ככל שיתרחש, עשוי לחתוך כ-20% ממספר המבקרים, אך המספר הסופי שיוותר לאחר שינוי המתודולוגיה של פייסבוק ישאיר את זינגה ואת המשקיעים הפוטנציאליים בה עם מספר אמיתי יותר, בו רק המשתמשים שהסכימו להתחבר אליה עם שירות האימות של פייסבוק ייספרו. מעבר לכך, לזינגה יש יתרון כאשר פייסבוק היא זאת שמבצעת (וכופה עליה) את השינוי, בכך שהמספר שיוותר בסופו של דבר אמור להיות מספר מדויק הרבה יותר, ונכון יותר לקראת ההנפקה.

את הודעת פייסבוק המלאה, הכוללת את נושא זה ואחרים, תוכלו לקרוא בבלוג המפתחים של פייסבוק.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: