פייסבוק נערכת להכרזה הלילה, מה צפוי שם?

במסגרת מסיבת עיתונאים שתערוך פייסבוק הלילה, צפוייה הרשת החברתית להשיק מגוון אפליקציות שישתמשו בפלטפורמת ה-Open Graph שהציגה כבר בספטמבר האחרון

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

לאחר שהכריזה על פלטפורמת ה-Open Graph שלה בספטמבר, המציעה למפתחים מגוון רחב יותר של מחוות עבור המשתמשים, צפוייה פייסבוק להשיק דור נוסף של אפליקציות המשתמשות בפלטפורמה במסגרת מסיבת עיתונאים שתערך הלילה, בסן פרנסיסקו. למה נוכל לצפות וכיצד, אם בכלל, ישנו את הרגלי הגלישה שלנו?

פעילות חברתית

במסיבת עיתונאים שתקיים הלילה פייסבוק צפויה הרשת החברתית להציג מגוון אפליקציות המבוססות על פלטפורמות ה-Open Graph וה-Gestures שלה. האפליקציות יאפשרו למשתמשים לשתף באמצעות דרכים אחרות מלבד Like, כגון קריאה, צפיה ועוד.

פייסבוק הכריזה על Open Graph כבר בכנס ה-f8 שנערך בספטמבר האחרון. בעקבות מחקר פנימי שערכה החברה גילתה זו כי משתמשים רבים, במיוחד הצעירים שבהם, נמנעים מללחוץ על כפתור הלייק מחשש להבעת תמיכה או מכיוון שאינם מביעים את תחושותיהם האמיתיות לגבי התוכן שפורסם.

פחות לחיצות על כפתור הלייק משמעותן פחות שיתופים – והמשמעות האמיתית היא פחות תוכן מעניין על גבי פייסבוק וכמובן פחות עדכונים ופוסטים אודות הפעילויות השונות של המשתמשים. ההימור של פייסבוק הוא שיותר משתמשים יעדיפו ללחוץ על כפתורים המתארים בדיוק את מעשיהם כעת כגון “האזנתי”, “קראתי”, “צפיתי”, “קניתי”, “ביקרתי” מאשר פשוט “אהבתי” – וככל הנראה החל ממחר, מחוות אלה יחלו להציף את הניוז פיד שלכם.

לא חדש, אבל משמעותי

כבר בכנס f8 הציגה פייסבוק את היכולת החדשה עבור המפתחים לשנות את האינטרקציה של המשתמשים עם מוצריה בעזרת פלטפורמת Open Graph. כשרק הכריזה עליה, כ-30 חברות כבר שיתפו פעולה והציעו למשתמשים לשתף על גבי הקיר שלהם או על גבי הטיקר הצדדי את הפעילות המדוייקת שביצעו כעת – בין אם מדובר בקריאה, רכישה, תרומה או כל פעולה שהיא.

למרות שבכנס הציגה פייסבוק כ-30 שותפות אפשריות, בפועל קיים מספר מצומצם בהרבה של חברות שמאפשרות למשתמשים לבצע פעילויות שונות על גבי הרשת החברתית – אך כל זה צפוי להשתנות הערב, כשתציג החברה גל נוסף של אפליקציות שיחלו ליישם את השינויים כבר עכשיו.

אך העובדה החשובה ביותר שככל הנראה לא תחשף במסיבת העיתונאים, היא שכעת לפייסבוק תהיה יכולת עוד יותר גדולה לייעד פרסומות ותוכן שיווקי עבור משתמשיה, באמצעות הפעילויות השונות שיבצעו וישתפו. לדוגמה, חברות תעופה יכולות לייעד את כל המשתמשים ש”טיילו” בשנה האחרונה, קרנות צדקה יכולות לפנות למשתמשים שנוהגים “לתרום” וכמובן חברות אופנה יכולות לפרסם מודעות מושכות במיוחד עבור משתמשים הנוהגים “לרכוש” בתדירות גבוהה.

כך שרגע לפני שאתם מתלהבים מהיכולות החדשות שלכם להביע הרבה יותר על גבי הרשת החברתית, אנחנו ממליצים לכם לחשוב לפני פרסום פעילות כלשהיא – מי בדיוק יוכל לראות את זה וכיצד זה יכול להשפיע עליכם?

וידאו: A New Class of Social Apps on Facebook

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק נערכת להכרזה הלילה, מה צפוי שם?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוטי חן
Guest

פייסבוק הולך צעד אחד קדימה לעבר “הצד העסקי” שבה, הצד שיאפשר לבעלי עסקים להציג יכולות מגוונות ע”י הקמת אפליקציות מותאמות אישית לכל עסק. מה שמדהים הוא שהדבר יכול ליצור באז מטורף. אם גולש ילחץ על “צפיתי” ב… , כל החברים שלו יראו את זה, וזה יהפוך להמלצה עבורם, מבלי שאותו הבנאדם באמת יצטרך להמליץ.. מה עוד שהחברות הראשונות שיכנסו לזה יהנו מבאז תקשורתי ופנימי אדיר בפייסבוק, שכן כל חידוש שבא לטובה בפייסבוק גורר אחריו מיליוני תגובות טובות או רעות מצד גולשים, אין ספק שזה ימשוך עוד יותר…

תודה על הפוסט.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: