פייסבוק נלחמת בספאם: מציגה את חוק 10 השניות

התקנתם אפליקציה או קראתם מאמר והתעצבנתם לגלות שמידע זה הופיע על גבי הטיימליין שלכם ללא אישור? מעתה פייסבוק תעזור לכם להלחם בתופעה, בעזרת ‘חוק 10 השניות’

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

אם אתם מרגישים לאחרונה שכניסה לפייסבוק מקבילה לכניסה ללוח מודעות, בו אתם בעיקר מתעדכנים על מאמרים, סרטונים ועל האפליקציות האחרונות שחבריכם משתמשים בהן, אתם יכולים לנשום לרווחה – שכן פייסבוק מעוניינת לעזור לכם להציל את הקיר שלכם ולמנוע את הצפת התכנים המגיעים מאפליקציות צד שלישי.

שלח לי כבשה

אם התקנתם לאחרונה אפליקציית פייסבוק על מנת לקרוא מאמר, צפיתם בסרטון וידאו שאחד מחבריכם שיתף או שהתחלתם לשחק במשחק חדש, בוודאי התעצבנתם לגלות שהאפליקציה בה השתמשתם החליטה לפרסם תכנים ומידע ישירות על הטיימליין שלכם, מבלי שבכלל הייתם מודעים לכך ומבלי שאישרתם זאת. כעת, בוודאי תשמחו לגלות שפייסבוק מעוניינת לשים לכך סוף – או לפחות לנסות.

הדרך בה מתכננת פייסבוק להלחם בתופעה, היא באמצעות ‘חוק 10 השניות‘. משמעותו היא שהמשתמש חייב לקרוא או לצפות בחלונית לפחות 10 שניות לפני שזאת יכולה להתפרסם אוטומטית על גבי הטיימליין שלו. כמו כן, אפליקציות וידאו חייבות להציג הודעה למשתמש בו מצהירות כי מתכננות לפרסם על גבי הקיר שלו ולהציע לו את האפשרות למנוע זאת – כבר במועד ההתקנה.

אין ספק שהחוק החדש אכן ימנע מהרבה מאוד הודעות הנחשבות כ’ספאם‘ להתפרסם על גבי חשבונם של המשתמשים ולמעשה יעזרו לחבריהם לקבל פיד חדשות הרבה יותר נקי, המכיל תכנים ועדכונים אישיים שככל הנראה, הרבה יותר מעניינים אותנו מאשר הכתבות, הסרטונים או המשחקים איתם יצרו אינטרקציה לאחרונה.

מתכוננים להצפה?

במהלך שבוע שעבר, הציגה פייסבוק את ‘תוכנית התשלומים’ החדשה שלה, במסגרתה מאפשרת לבעלי דפים עסקיים לקדם את הסטטוסים שלהם, תמורת תשלום מסויים. ייתכן כי הרשת החברתית הבינה שהשילוב בין תוכן פרסומי לבין תכנים המגיעים ישירות מאפליקציות, יציפו לחלוטין את הקירות של המשתמשים, שלא יצליחו לקבל עדכונים מחבריהם – וזוהי הדרך החדשה שלה להתמודד עם המצב.

מצד שני, למרות שפייסבוק פועלת לטובת המשתמשים, ייתכן כי החשיפה הגבוהה בעקבות הפרסומים האוטומטיים, היא הסיבה בעקבותה אותן אפליקציות או מאמרים זכו לקהל רחב, כך שאפשרות ההסרה שמתווספת, למעשה תפעל לרעתן.

קיימים שני צדדים למטבע ורק אחד מהם יכול להרוויח – הפעם מדובר ברווח ‘נקי’ של המשתמשים עצמם ולא של בעלי האפליקציות. רגע לפני שאנחנו מתחילים להרגיש לא נעים או אפילו לרחם עליהם חשוב לזכור את המטרה האמיתית לשמה הוקמה פייסבוק לראשונה – להוות רשת חברתית המקשרת בין משתמשים ולא לוח מודעות אינטרנטי. הגדרה זאת עדיין נכונה, גם אם באופן חלקי.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק נלחמת בספאם: מציגה את חוק 10 השניות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Jefferson Mee
Guest

שינוי מבורך, ראוי לציין גם את השינוי בניהול הדפים( רמות ניהול חדשות) שימנע גנבת דפים כמו בעבר https://www.facebook.com/help/?faq=289207354498410&fb

wpDiscuz

תגיות לכתבה: