והרי החדשות: פייסבוק תעדכן אתכם בפיד מה קורה עכשיו

פייסבוק ממש רוצה שבפעם הבאה שתרצו לדעת מה קורה ומה החדשות, תיכנסו לאפליקציה שלה. עדכון קטגוריית ה-Trending יציג בפניכם את הסיפורים החמים ביותר כרגע בחלוקה למקורות כמו עיתונים, חברים ואנשים שמעורבים בסיפור

מקור: Facebook

מקור: Facebook

לא מעט אנשים מתעדכנים בחדשות דרך פייסבוק. כלומר, נכנסים כבדרך אגב להתעדכן מה חדש אצל החברים, ואז מגלים שכל הפיד שלהם מלא בסטטוסים, שיתופים של כתבות או תמונות בנוגע לסיפור שנמצא עכשיו בכותרות (הזמר ההוא שעשה ככה, הגשם שירד, ההפסד של מכבי). עכשיו, פייסבוק עושה את זה בצורה רשמית יותר ומציגה גרסה משופרת לקטגוריית ה-Trending (המקבילה לזו של טוויטר), שתציג את הסיפורים החמים ביותר כרגע בחלוקה לפי מקורות – גם בגרסת המובייל.

זה הסיפור, עכשיו תבחרו את מי לקרוא

בקטגוריית ה-Trending תוכלו לראות את הסיפורים החמים ביותר כרגע בפיד שלכם – כשאתם יכולים לבחור את המקור המעניין ביותר לטעמכם לקריאה. האלגוריתם של פייסבוק קובע את הנושאים הטרנדיים ביותר בהתאמה לכל משתמש, כשמה שקובע הוא בין השאר מיקומכם, דפים שעשיתם להם לייק, כולל עמודים מאומתים  ועוד.

לדוגמה, כרגע יכולים להופיע ב-Trending מספר נושאים כמו החבירה של לבני והרצוג, הנצחון של מנצ’סטר סיטי והסרט (המעולה, אגב) “שישה גיבורים”. ברגע שתבחרו את הנושא שמעניין אתכם, תקבלו דף חדש שמרכז את המקורות האפשריים לקריאה: Articles – שיציג בפניכם כתבות מעיתונים סוכנויות ידיעות ומבלוגים; In the Story – יציג בפניכם פוסטים בנושא מהאנשים או הגופים המעורבים. לדוגמה: פוסטים שהעלה ח”כ הרצוג; Friends and Groups – מרכז את כל הפוסטים בנושא שמעלים חברי פייסבוק שלכם או קבוצות בהן אתם חברים. לצורך השיוך תשתמש ככל הנראה פייסבוק ביכולות התיוג, שעד עכשיו היו די מיותרות לרוב המשתמשים; Near the Scene – מאפשר לכם לקבל עדכונים מאנשים שנמצאים באזור הגאוגרפי שבו הסיפור מתרחש, כולל תמונות שמועלות וכוללות מיקום; והקטגוריה האחרונה, Live Feed – מעין “מבזק חדשות” שמתעדכן בזמן אמת עם כל הסטטוסים והפוסטים שאנשים מעלים. אגב, אם תרצו שבחירת הסיפורים תהיה מדוייקת יותר, אתם מוזמנים לעשות טובה לאלגוריתם של פייסבוק ולרמוז לו על ידי סימון X (בצד ימין) על נושאים שלא מעניינים אתכם ולנמק מדוע.

כמובן שאין שינוי בהגדרות הפרטיות של הרשת, כך שכל המידע אליו תיחשפו יהיה רק כזה שהוגדר כפומבי או מגיע מחברי פייסבוק ומקבוצות בהן אתם חברים. כרגע, כמו רוב העדכונים והפיצ’רים החדשים של הרשת החברתית, גם עדכון ה-Trending הנוכחי יהיה זמין רק למשתמשים בשפה האנגלית, כשהעדכון יגיע למשתמשים בהדרגה: קודם כל משתמשי הרשת בארצות-הברית, ואז במדינות אחרות. כיאה לדגש העצום ששמה פייסבוק על המובייל, העדכון יהיה גם זמין במובייל, בשלב הראשון לאנדרואידים ואחרי-כן, ל-iOS.

וידאו: כך תישארו מעודכנים על פי פייסבוק

GEEKAWARDS 2014 BANNER

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: