חברת הסטארטאפ הישראלית Dapper תרכש על-ידי !Yahoo

השוק הישראלי ממשיך להתחמם: חברת הסטארטאפ הישראלית Dapper נרכשת על ידי ענקית האינטרנט !Yahoo המנסה ללהחיות את עסקי הפרסום שלה על-ידי הטכנולוגיה להתאמה אישית של פרסום המפותחת על-ידי הסטארטאפ הישראלי

השוק הישראלי ממשיך להתחמם ובהמשך להשקעות ולאקזיטים של השבוע שעבר, מוקדם יותר היום (ג’) פורסמה הודעה רשמית בדבר רכישתה של חברת סטארטאפ ישראלית נוספת העוסקת בתחום הפרסום המקוון, הפעם, על-ידי ענקית האינטרנט !Yahoo. לפי הפרסום, הסכם הרכישה נחתם מוקדם יותר השבוע והעסקה המלאה צפויה להסתיים במהלך הרבעון הנוכחי.

החברה הנרכשת, המוכרת בשם Dapper, הוקמה בשנת 2006 במטרה להפוך את תחום הפרסום בכלל וה-Display Ads בפרט לממוקד יותר באמצעות פתרון המאפשר למפרסמים למקד את מודעות הפרסום שלהם לקהל יעד ספציפי שסביר להניח שיהיה מעוניין לרכוש את המוצרים שהחברה מפרסמת. המוצר של החברה, ה-DisplayDR, אשר מתבסס על הטכנולוגיה המדוברת, מספק למפרסמים כמה אפשרויות ייחודיות בעולם הפרסום. כאשר מפרסם מחליט לפתוח קמפיין פרסומי באמצעות Dapper, הוא יכול להכניס כמטרה לפרסום לא רק עמודים ספציפיים באתר שלו, אלא מוצר ספציפי או קטלוג של מוצרים ולאפשר למערכת של Dapper לסרוק את השינויים בקטלוג (באמצעות האתר או באמצעות RSS) ולעדכן את המודעות באופן דינאמי. בשלב הפרסום, המערכת של Dapper משלב נתונים התנהגותיים, סמנטיים, יחסיים וגאוגרפיים על-מנת להתאים את המודעות של המפרסם על הגולשים בעלי הסיכוי הכי גדול ללחוץ עליהם ובכך לחסוך למפרסם כסף רב אשר מושקע בצפיות לא רלוונטיות.

החברה, המחזיקה כיום מרכז פיתוח בתל-אביב ומשרדים בניו-יורק סן-פרנסיסקו, גייסה ב-2007 סבב השקעות ראשון בסכום של 3 מיליון דולר בלבד מקרן ההון-סיכון Accel Partners ומהמשקיע מיטשל קאפור, המייסד המקורי של חברת לוטוס והמפתח הראשי של לוטוס 1-2-3, אחד מהיישומים המוצלחים והמצליחים ביותר בשנות ה-80. מאחורי החברה עומדי שני יזמים: ערן שיר, פיזיקאי בהכשרתו אשר עסק בעבר בתחום ה-Machine Learning וה-Semantic Web, המשמש כיום בתור ה-CTO של החברה וג’ון אייזן, לשעבר מ-Alexa, המשמש כיום בתור ה-COO. בעקבות רכישת החברה, יהפוך מרכז הפיתוח ברמת גן למרכז הפיתוח של Yahoo! בישראל, זאת בנוסף למרכז המחקר שקיים בחיפה מזה כ-3 שנים.

אין זה סוד שמנוע החיפוש של !Yahoo, המהווה את מרכז עסקי הפרסום של החברה, נמצא במגמת ירידה במהלך השנים האחרונות ועל אף שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט בתחום, החברה עדיין ממשיכה לחפש בנרות כל “תרופה” שיכולה לשפר את ההכנסות שלה מפרסום. השימוש ב”מיקוד חכם” ובטכנולוגיה של Dapper בפרט יוסיף ל-!Yahoo מרכיב קריטי עבור מפרסמים שיאפשר להם למקד את המודעות שהם מפרסמים לקהל הספציפי מצד אחד ולגולשים להנות ממודעות ממוקדות יותר, אשר תואמות את תחומי העניין של הגולשים.

במסגרת ההודעה הרשמית, ציינה החברה כי החיבור עם Dapper הוא רק חלק מתהליך שהחברה עוברת כרגע במטרה לשפר את יכולות הפרסום וההיצע שלה למפרסמים. מקור פנימי בתוך החברה ציין כי Dapper היא לא החברה היחידה בתחום שהייתה על הכוונת של החברה ועל אף שהרכישה של Dapper מסייעת לחברה בתחום מסוים, החברה עדיין ממשיכה לבחון הצעות נוספות של חברות בתחום והיא כרגע נמצאת במגעים עם מספר חברות נוספות בנושא “שיתוף פעולה” פוטנציאלי.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "חברת הסטארטאפ הישראלית Dapper תרכש על-ידי !Yahoo"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שמואל
Guest

שום מילה על אופן הפעולה של הטכנולוגיה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: