AudioBurst רוצה להיות הגוגל של האודיו [ThinkNext]

אתם יכולים לחפש כתבות, תמונות וסרטוני וידאו, אז למה לא לחפש בתוכניות רדיו מכל העולם? הסטארטאפ הישראלי AudioBurst מאפשר לחפש, לשמוע ולשתף קטעי רדיו מכל העולם

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

עדכון 30.3.18

AudioBurst הודיעה על שיתוף פעולה עם סמסונג, במסגרתו היא תקבל גם השקעה בסך 4.6 מיליון דולר. מדובר בהרחבה של סבב גיוס A של החברה משנת 2017, כך שסה״כ גייסה במסגרתו AudioBurst למעלה מ-11 מיליון דולר. המשקיעים שלקחו חלק בסבב הם Advanced Media Inc, Flint Capital, 2B-Angels ומובילאיי.


נניח שאתם מחפשים מאמר כלשהו, תמונה מסויימת או קטע וידאו. אתם פשוט נכנסים לגוגל, מחפשים ורוב הסיכויים שגם מוצאים. אבל מה לגבי אודיו? נגיד ראיון רדיופוני ששמעתם עם זמר, ואתם מאוד מעוניינים לשמוע אותו שוב או לשתף עם החברים. איפה אתם מחפשים אותו? AudioBurst הישראלית רוצה לקטלג ולהציל משיכחה את כל תוכני הרדיו שמשודרים.

למצוא קטעי רדיו מכל העולם בכל נושא

הכל החל במאי 2014. אמיר הירש, בן אנוש, יוני סילברברג וגל קליין חיפשו ראיון רדיופוני שנערך עם חבר משותף. להפתעתם, הם לא הצליחו לאתר אותו ברשת ואז לדבריהם הם הבינו ש”תוכן ברדיו פשוט נעלם”. לאחר שאיתרו את הצורך, הקימו הארבעה את AudioBurst. בראיון לגיקטיים מסביר אמיר הירש, מנכ”ל החברה, שכיום, תוכן רדיופוני איכותי שמשודר, לא נשמר או שהוא לא מאנודקס. תוכני רדיו באיכות גבוהה, שעלות הפקתם ויצירתם עולה על 50 מיליארד דולר מדי שנה, מתפוגגים באוויר מיד עם שידורם.

AudioBurst מפתחת פלטפורמה להמרת תוכני הרדיו הללו בזמן אמת למאגר הקלטות קצרות של אייטמים מאונדקסים ומקוטלגים. בזכות הקיטלוג והאינדוקס, ניתן לחפש תכנים שונים מיוצרים שונים, ניתן להאזין להם ולשתף אותם ברשתות החברתיות. לצורך תהליך האינדוקס, משתמשת החברה באלגוריתם זיהוי מילים שפיתחה שמתבסס על אלגוריתם קיים של Carnegie Mellon, שמתמלל את קטעי הרדיו הרבים, וכך מתאפשר למעשה החיפוש. במקביל, יוצרת המערכת מערכת תגיות חכמה, שעוזרת למשתמשים לחפש נושאים מסויימים. הפלטפורמה מנגישה את התכנים הן למשתמשים והן למפתחים באינטרנט והיא פועלת במודל של פרסום.

משרד החוץ, שומע? מקור: צילום מסך

משרד החוץ, שומע? מקור: צילום מסך

בניגוד למתחרים כמו SoundCloud, Stitcher או TuneInRadio, הפלטפורמה של AudioBurst מאפשרת להתמקד ברמת האייטם הבודד ולא ברצף שידורים. כך למשל תוכנית דיבורים של שעה תקוטלג בפתרונות הקיימים כקטע של שעה, בעוד שבפלטפורמה של AudioBurst היא תקוטלג כ-12 תתי-קטעים של ראיונות, מבזקי תנועה או דיווחים שונים, כשכולם מתומללים ומקוטלגים.

קהלי היעד של החברה כוללים בראש ובראשונה את קהילת המפתחים, שיוכלו לפתח אפליקציות שונות מעל הפלטפורמה והתכנים שלה. אפליקציות אפשריות יכולות להיות כאלו למשל שמנטרות מותגים ברדיו; קהלים נוספים הם כל מי שמחפש תוכן במנועי החיפוש השונים, ויוכל ליהנות, לצד תוצאות וידאו או תמונות, גם מתוצאות חיפוש במשדרי רדיו; ומשתמשים שמחפשים תוכני רדיו בנושאים מעניינים כמו למשל מעריצים של זמרים. הפלטפורמה (ה-API) תושק לקהל המפתחים לקראת סוף 2015, כשאפליקציות המשתמש הראשונות, שגם ידגימו את יכולות המערכת, יושקו כבר בחודשים הקרובים.

בשלב זה מתמקדת AudioBurst בתחנות אמריקאיות שונות, החל בתחנות ארציות, דרך תחנות מקומיות וכלה בתחנות נישה כמו ספורט או כלכלה. ברגע, שתתחיל החברה לבצע מוניטיזציה של הפלטפורמה שלה, היא תחתום על הסכמים עם התחנות השונות.

מאז הקמתה ב-2014, גייסה החברה מיליון וחצי דולר מקרן Flint Capital והיא מעסיקה במשרדיה בתל אביב 16 עובדים. החברה רווחית בזכות יחידת ה-B2B שלה, שמספקת שירותי תימלול, תרגום ואינטגרציה לתוכני וידאו, כשמיזם הרדיו הוא רעיון חדש יחסית. לשאלתנו איפה רואים את AudioBurst בעוד כשנה מעכשיו, ענה הירש שהם מצפים שעוד כשנה, הם כבר ייהנו מאקוסיסטם פעיל, ועליו רצות מספר אפליקציות בפיתוח עצמי.

ראיון וידאו עם אמיר הירש מ-AudioBurst

מראיינת: לאורה רוזברו, עורכת ב-Geektime.com

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: