עדיין לא App Store: על מצבה העגום של ה-Android Market

חנות האפליקציות של אנדרואיד מתקשה להתחרות בזו של אפל, למרות ניצנים חיוביים. ניתוח סטטיסטי של זירת האפליקציות האמריקנית מספק חלק מהסיבות האפשרויות לפער הקיים.

מספר האפליקציות באנדרואיד מארקט הולך וגדל מיום ליום, ועל זה אין עוררין. אך כמו שיודעים משתמשי אפל, מספר האפליקציות זה לא הכל. השאלה הנשאלת היא האם מספרם הרב של האפליקציות גם מעיד על איכותם? התשובה לשאלה היא פשוטה: לא.

האתר Distomo החליט לקחת את הסטטיסטיקה (שגוגל בעצמה מספקת בכל אפליקציה ואפליקציה), לאחד אותה לגרף אחד ולהביא לנו את הנתונים הבאים: כ-80% מהאפליקציות בתשלום (שבדר”כ הן איכותיות בהרבה מהאפליקציות החינמיות) ב-Android Market הורדו פחות מ-100 פעמים, כשרק 0.1% מהן הורדו מעל 50 אלף פעמים. כשזה מגיע לרמת המשחקים (חינמיות ולא חינמיות), רק 5 משחקים במארקט עקפו את רף ה-250K הורדות (3 מהם מבוססות על אותו משחק: Angry Birds, Rio, Seasons). אם משווים את לזה ל-App Store, אותו הישג הושג ב-iOS תוך חודשיים בלבד ב-10 משחקים (לעומת 5 במארקט) מאז שה-App Store נפתחה, וכל זה רק בארה”ב.

כמו כן, רק 2 אפליקציות בתשלום במארקט עקפו את רף החצי מיליון הורדות ברחבי העולם עד היום כשב-App Store כ-6 אפליקציות הגיעו להישג זה בתוך חודשיים מרגע הקמתה של ה-App Store, ושוב, מדובר כאן רק על ארה”ב בלבד, ולא בשאר העולם.

מהן הסיבות?

  1. נזילות האפליקציות באנדרואיד: באנדרואיד, כל מה שצריך כדי להתקין אפליקציה בתשלום הוא בסה”כ קובץ ה-APK, העבירו אותו ל-SD ואתם מסודרים. את הקובץ לאפליקציה בגרסתה הפרוצה והמלאה (נמשיך כאן באותה דוגמה: Fruit Ninja) ניתן למצוא במגוון מקומות: הפשטות היא כמובן מנוע החיפוש של גוגל (אבסורדי משהו) כשכל מה שתצטרכו לחפש את שם האפליקציה עם ציון מספר גרסתה. האלטרנטיבה להורדת אפליקציות לא חינמיות שבאפל, ה-Installous, באנדרואיד היא ה-Applanet (שגם לא מתפקדת תמיד). ב-iOS כדי להתקין אפליקציה לא חינמית תצטרכו לבצע Jailbreak ורק אז תוכלו לעשות זאת. באנדרואיד אפילו לא תצטרכו להזיע בכדי לעשות את זה.
  2. משתמשי האנדרואיד אינם נוטים לרכוש אפליקציות בתשלום. סיבה אחת יכולה להיות האיכות של האפליקציה עצמה: כשמשתמשי האנדרואיד רואים שהאפליקציה מהמארקט פחות טובה ממה שציפו, הם נרתעים מלקנות אותה, ובצדק. מקרה קלאסי זהו ה-Fruit Ninja: באותו משחק ב-iOS (ששם הוא להיט בפני עצמו), הוא אינו באיכות השווה למארקט של האנדרואיד. כמו כן, המפתחים מעדיפים (תסתכלו על Rovio ב-Angry Birds) לפתח משחקים בחינם וע”י הפרסומות שמגיעות עם האפליקציות החינמיות הם מקבלים את הכסף על כל פרסומות ובכך מרוויחים ב-2 הצדדים.
  3. משחקים ואיכות אפליקציות: את זה עדיין חסר לאנדרואיד מארקט שכן רוב המשחקים האיכותיים היום, מקטנים שעולים 0.99 סנט ועד לגדולים שעולים כמה דולרים ושוקלים כמה מאות מגה בייט, כולם נמצאים ב-App Store ולא קיימים באנדרואיד, ואם כבר יש איזשהו משחק שמגיע לאנדרואיד, לוקח לו המון זמן להגיע ולפעמים הוא לא באותה איכות כמו שיש ב-App Store. למפתחים יש את כל הסיבות שבעולם לפתח דווקא לפלטפורמה של אפל ולא באנדרואיד: אין נזילות של האפליקציה בכזאת קלות, משחקים נקנים ב-App Store בכמויות הרבה יותר גדולות מהאנדרואיד.
  4. המגבלות של גוגל: קובץ התקנה במארקט יכול להגיע לעד 50 מגה בייט, בעוד כשב-App Store הכי גדול שמצאנו היה בגודל 950MB, ופה מדובר רק בהתקנה. את המשחקים הגדולים מאפיין גם גודל לא קטן, ובגלל מגבלת הגודל, אי אפשר לשים משחקים ששוקלים לא מעט במרקט. אוי גוגל…
  5. אין ספור חנויות אפליקציות לאנדרואיד: זהו לא סוד כי יש לא מעט חנויות (Amazon App Store, Tegra Zone, Samsung Game Hub, Samsung Apps, ועוד ועוד ועוד) לאנדרואיד, והרשימה שציינו בסוגריים זאת רק רשימה קטנה של החנויות שעלו לנו לראש ואנחנו בטוחים שאם נריץ חיפוש קטן אנחנו נמצא לא מעט חנויות. כאשר כל האפליקציות מפורזות בחנויות כאלה ואחרות ולא מאוחדות הכל בתוך חנות אחת, כמות ההורדות מתפזרת באופן לא שווה בין כל החנויות במקום שהכל יהיה מרוכז בחנות אחת גדולה, וזה מהווה בעיה. אצל אפל יש רק חנות אחת ששמה הכל מרוכז ללא הדלפות למקומות כאלה ואחרים.
  6. כמות: ל-App Store יש כ-400K אפליקציות ל-iPhone ול-iPod Touch, וכ-85K אפליקציות ל-iPad. לאנדרואיד יש כ-200K אפליקציות לסלולר ועוד כ-100 אפליקציות לטאבלטים.

נכון לעכשיו, ה-App Store עדיין תמשיך לשמור על הכתר שלה ולשמש את החנות האפליקציות הכי טובה כיום. לאנדרואיד יש פוטנציאל להתחרות באולימפוס שסטיב ג’ובס יצר ואף להוביל עליה יום אחד. אולם, הכל תלוי בגוגל וכיצד היא תעשה סדר בבלאגן: אם נראה מגמה של שינוי כדוגמת הכתוב למעלה, אין סיבה שחנות האנדרואיד לא תצליח. אם היא תמשיך בצורה הזו אנחנו לא צופים שהמגמה תשתנה. ישנם הרבה משתמש שלא אוהבים את המדיניות של אפל וחוסר הפתיחות, אבל על דבר אחד אין עוררין, המדיניות הזאת מצליחה לשמור על סדר ולא פחות איכות.

פוסט זה פורסם במקור ב-Tgspot.co.il

אור אהרון

הגב

12 תגובות על "עדיין לא App Store: על מצבה העגום של ה-Android Market"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Idan
Guest

אני מתפלא עליכם.
לקחת כזו כתבה חובבנית ולשים אותה באתר נהדר כמו זה.

...
Guest

+1

שרון
Guest

אולי מבחינת מספרים יש באפ-סטור יותר אפליקציות.
אבל כשכל אפליקציה שנייה באפ-סטור נועדה להשמעת קולות של נאדים, זו לא כזו חוכמה.
בקיצור, הגודל לא קובע :-)

אבי
Guest

אפל כבר מזמן הפסיקו לאשר אפליקציות נודים וכאלה.
הם מודיעים על כך רשמית ומבקשים שלא ישלחו להם לאישור כאלה אפליקציות.
אה, אופס, בגוגל עדיין מאשרים אפליקציות שלא עושות כלום. טוב נו, הם חייבים איכשהוא לנפח את המספר, לא?

דין מרטין
Guest

idan, הכתבה מעולה וכתובה בצורה יפה מאוד!
אם היית טורח לקרוא כתבות באתרי טכנלוגיה בעולם, היית רואה שכולם חושבים בדיוק כמו מה שכתוב בכתבה הזו.

De-Panther
Guest
קודם כל, השימוש בשם אפסטור מבלבל, שתיהן חנויות אפליקציות, גם באייפון וגם באנדרואיד. אייטיונז ומארקט יהיה יותר ברור.(או החנות של אפל\גוגל) מצד אחד אתה נותן סטטיסטיקות רק מהמארקט של גוגל, מצד שני אתה כן דואג להזכיר את החנויות האחרות, אבל לא לתת סטטיסטיקות מהן. אני מסכים שהכלכלה באייפון יותר טובה למפתחים, אבל חושב שצריך להתייחס לשתי הפלטפורמות בצורה שונה. מדובר בפלטפורמות אחרות, ולכן צריך להתייחס אל כל אחת בהתאם. מספר האפליקציות לא קובע. אלא האיכות שלהן ומה שהן עושות. יש מקומות בהן האייפון מנצח ומקומות בהן האנדרואיד. באייפון כבר יש ידע על שיטות להצלחה, באנדרואיד עדיין לא. אבל לפי מה… Read more »
GJF
Guest

סופסוף כתבה שמביאה אור לאתר!!!
להתחיל ללכת בכיוון הזה כדאי שהכותב יכתוב רק הוא באתר זה יהיה רעיון מצויין

נדב
Guest

“המגבלות של גוגל: קובץ התקנה במארקט יכול להגיע לעד 50 מגה בייט, בעוד כשב-App Store הכי גדול שמצאנו היה בגודל 950MB, ופה מדובר רק בהתקנה. את המשחקים הגדולים מאפיין גם גודל לא קטן, ובגלל מגבלת הגודל, אי אפשר לשים משחקים ששוקלים לא מעט במרקט”

לא אקטואלי.
לפני כחודש גוגל העלו את הגבלת המשקל לאפליקציה (או משחק) ל-4 ג’יגה בייט.

קורא קבוע
Guest

איזה כתיבה ירודה… מתאים למקומון שולי ולא לאתר רציני כמו זה.

Yoav
Guest

אני חושב שהכתבה מציירת תמונת מצב נוכחית אבל לא מסתכלת קדימה.
ישנם יותר מדי שחקנים שרוצים שמערכת פתוחה יותר מהאקו סיסטם של אפל תתפוס. היום אנדרוייד מנסה להיות האלטרנטיבה אבל יש סיכוי שעוד חצי שנה יגלו שזה בכלל הפון 7.
שכאני מפתח היום את מוצר שלי אני כמובן בונה אותו ל IOS מכמה סיבות עיקריות: שם הכסף, שם החשיפה האמיתית, אין פרגמנטציה של מכשירים. אבל אני מרגיש שהשוק העיסקי רוצה אנדרוייד ויותר קל לי לעניין אנשים אם אני יכול להראות בילד על שתי הפלטפורמות

Anonymous
Guest

פשוט מלא שטויות בכתבה אחת. הרבה דברים כל כך לא נכונים.
באנדרואיד מרקט יש משחקים בחינם אנגרי בירדס, נינג’ה ג’אמפ ועוד הרבה להיטים שעולים כסף באפסטור .

r z
Guest

תשמעו קטע מדהים.
בעולם המחשוב האישי יש מערכת הפעלה קטנה ונישתית שנקראת osx ולאחרונה נפתחה לה חנות אפליקציות.
מצד שני, יש מערכת פופולרית יותר שנקראת windows שאין לה חנות אפליקציות. מצד שני, יש לה יותר אפליקציות שמכניסות למפתחים המון המון כסף.
למה לעזאזל כל העולם עוקב אחרי המערכת של אפל. מה רע בשיווק תוכנות בצורה עצמאית ? מי צריך חנות אפליקציות ?
המגרעה של חלונות מוביל 6 לא הייתה כמות האפליקציות, אלא המערכת עצמה. מבחינת ישומים היו לה מליונים. למה אנדרואיד לא יכולה להיות דומה ?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: