דיווח: אמזון בעוד חזית מול גוגל, בדרך להשיק שירות מתחרה ליוטיוב

ביום שבו הודיעה גוגל כי תסיר את יוטיוב ממכשיריה של אמזון, ענקית הקמעונאות הגישה בקשה לפטנט עבור פלטפורמה שמזכירה מאוד את יוטיוב, שלא לדבר על השם שלה

youtube

מקור: Pixabay

באותו היום שבו גוגל הודיעה שהחל מה-1 בינואר אפליקצית יוטיוב תחדול מלעבוד במכשירי ה-Fire TV וה-Echo Show הפופולארים של אמזון, אמזון הגישה בקשה לסימן מסחרי עבור שירות שזהה באופן מחשיד לזה של גוגל. בעוד שאמזון לא מזכירה בתיאור השירות את ‘יוטיוב’ באופן ישיר, התיאורים של המוצר והשם הפוטנציאלי שלו – קצת מסגירים במה מדובר.

קרב הענקיות

לאלו מכם שלא שמעו, גוגל יצאה בתחילת החודש בהודעה לפיה כשהשעון יראה חצות והתאריך יתחלף ל-01.01.18, אפליקציית יוטיוב לא תהיה זמינה במכשיריה של אמזון. עד אז, משתמשים אשר ישתמשו ביוטיוב באותם מכשירים יקבלו הודעת אזהרה מפני ירידת האפליקציה מהאוויר ברגע שהם מנסים לגשת אליה, כאשר ההודעה מנסה להכווין אותם לרכישת “מכשירים אחרים” שתומכים ביוטיוב.

בחזרה לעניינינו; במסמך הבקשה שהגישה אמזון למשרד הפטנטים האמריקאי ניתן למצוא לא מעט פירוט על השירות המתוכנן. התיאור הרלוונטי לנו ביותר נוגע לכך שאמזון מציינת שהשירות יאפשר למשתמשים להאזין לקבצי אודיו וודיאו אונליין במגוון תחומים באמצעות חיבור לרשת אלחוטית, ללא האפשרות להוריד אותם למחשב או למכשיר הנייד (או במילים המדויקות של אמזון: “Providing non-downloadable pre-recorded audio, visual and audiovisual works via wireless networks on a variety of topics of general interest”.

עכשיו, אם זה לא מספיק בשבילכם, מה תגידו על זה שאמזון מתכננת לקרוא לשירות בשם המאוד לא מקורי – “Amazon Tube”? כמובן שבקשה לפטנט או לסימן מסחרי היא ממש לא עובדה מוגמרת בשטח. בהחלט יתכן שמדובר ב-Wishful Thinking או לחילופין ניסיון של אמזון לערער את ביטחונה של גוגל ולגרום לה לחשוב פעמיים על המהלך המתוכנן שלה.

יש לציין אגב ש’המלחמה הקרה’ בין שתי המעצמות, כל אחת בתחומה שלה, נמשכת כבר זמן מה; אם יצא לכם בעבר לחפש אחר כרומקאסט באמזון, הרי שהחיפוש הניב תוצאות של אלטרנטיבות סיניות או אלו מתוצרתה של אמזון. בהמשך קופחו גם הרמקולים החכמים של גוגל שכן לאמזון בעצמה יש רמקולים מתוצרתה ואת העוזרת האישית שלה – אלכסה. גם מוצרי Nest, חברה שנרכשה על ידי גוגל, לא זמינים באתר.

לקריאה נוספת:

גוגל ואמזון במסלול התנגשות – מה הוביל לשם?

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "דיווח: אמזון בעוד חזית מול גוגל, בדרך להשיק שירות מתחרה ליוטיוב"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
...Fuck u and me and all
Guest

הם רק מנסים להפחיד אותם… אבל אני אשמח אם הם רציניים באמת, כי תחרות טובה למשק

מישהו
Guest

גם אם בסופו של דבר יוציאו את זה לפועל זה בחיים לא יצליח. מתי חברות יבינו שבמוצרים וותיקים שמסתמכים על דאטה או על קהילה כמו Waze, Facebook או YouTube אי אפשר להתחרות ולנצח.

טרול
Guest

אתה מתכוון חברות/מוצרים כמו נטסקייפ? ICQ ? MESSENGER? וכו’?
כי לכולם היו קהילות גדולות ואז הגיעו המוצרים הבאים והקהל נסחף אחריהם.

מישהו
Guest

בכוונה לא דיברתי כאלה. חברות מסרים מיידים או דפדפנים אפשר להחליף. את Waze יהיה קשה מאוד להחליף. לא רק שכל המשתמשים שם, ולא רק שהמשתמשים כבר רגילים אליה, המערכת שלה מתורגלת הכי טוב על בסיס דאטה והדיווחים שלה הם הרלוונטים ביותר בגלל הדאטה והמשתמשים, סוג של מעגל קסמים. היחידה שיכולה להחליף אותה היא Google Maps, שיש לה את אותו הדאטה בדיוק.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: