7 שלבים להגדלת המכירות באתרי מסחר [אורח]

שבעה כלים פשוטים למדי שיגרמו לאתר שלכם למכור הרבה יותר

ecommerce store PD

מאת אלירן דורון, מנכ”ל חברת SEOMAN וסמנכ”ל שיווק ב”פיפלביז”.

קידום אתרי מסחר הוא תהליך שונה לחלוטין מקידום אתרים תדמיתיים ועל כל בעל אתר לאתר את אפיקי השיווק והפלטפורמות הרווחיות ביותר על מנת למנף את המכירות. משנה לשנה הישראלים מאמצים את הרגלי הרכישה ברשת האינטרנט, בשנת 2014 נמצא שהישראלים מחזיקים במקום השני בקניות באינטרנט אך לא מאתרים מקומיים על פי ההערכות של Paypal, כאשר במהלך שנת 2014 ישראלים רכשו ביותר מכ-8 מיליארד ₪ ו-90% מכלל הגולשים הישראלים באינטרנט ביצעו לפחות עסקה אחת במהלך שנת 2014.

בין המוצרים הנמכרים ביותר דרך הרשת ניתן למנות בגדים, נעליים, גאדג’טים, מצלמות, טלפונים סלולריים ועוד, וההערכות הן שנתוני הרכישה ברשת יגדלו משנה לשנה, דבר המטריד את בעלי הקניונים והחנויות השונות.

כיצד למנף את המכירות באתר?

היתרון הגדול ביותר בשיווק באינטרנט הוא היכולת לנתח ולהגיע למסקנות מתהליכי הפרסום השונים. באמצעות מערכת האתר ובאמצעות הכלי Google Analytics תוכלו לאמוד את הרווחים מכל פלטפורמה בה תפעלו וכתוצאה מכך להשקיע את כספכם בפלטפורמה הרווחית ביותר.

ראשית, בדומה לכל תוכנית עסקית ותוכנית שיווקית עליכם לאפיין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ברשת ולפעול במטרה למקד את הפרסום כך שיוצג בפני קהל ממוקד ורלוונטי למוצרים שלכם, מאפיינים כמו: גיל, תחומי עניין, אתרי אינטרנט פופולריים, שעות פעילות ופלטפורמות בהן הוא פעיל, יוכלו לסייע לכם למקד את הפרסום ולמנף את המכירות באתר.

שלב ראשון: חברו את האתר ל-Google Analytics

גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לקבל אינדיקציה לגבי נתוני הגלישה באתר האינטרנט. לצד נתונים כללים שתוכלו לראות בעמוד הראשי כמו “זמן שהייה ממוצע של גולשים באתר”, “אחוזי נטישה” וכמות המשתמשים הייחודיים שביקרו באתר האינטרנט שלכם לתקופת זמן מסוימת, ניתן להגדיר המרות ויעדים על מנת לנתח בצורה מקצועית את הפעילות.

השימוש בכלי Google Analytics חייב להנחות אתכם לאורך כל תהליך הפרסום ובאמצעותו תוכלו לזהות את שעות הפעילות הממירות ביותר, האזורים הגאוגרפיים המשתלמים ביותר לפרסום ואפיקי השיווק הרווחיים ביותר. כך למשל, חיבור האתר לקמפיינים הפרסומיים שלכם ב-Google AdWords יאפשר לכם לאמוד את ההכנסות שלכם אל מול הוצאות הפרסום ולשקול מחדש האם הפרסום אפקטיבי וכך גם לגבי שאר אפיקי השיווק.

באמצעות הטמעת קודים בעמודים הרלוונטיים, כמו שתילת קוד המרה ב”עמוד התודה” שמוצג לגולשים לאחר הרכישה באתר, תוכלו לאמוד את הרווחים מכל אפיק פרסומי בו תפעלו.

לאחר תקופה מסוימת וניצול תקציב מסוים שמאפשר להפיק מסקנות, מומלץ לבחון את האזורים הגאוגרפיים הרווחיים ביותר, שעות הפעילות בהן קהל הגולשים נוהג לרכוש מוצרים באתר האינטרנט והגדרות נוספות שיסייעו לכם בהפעלת הקמפיינים הפרסומיים בפלטפורמות השונות: פייסבוק, אינסטגרם ו-Google AdWords.

startup PD

שלב שני: הטמיעו קוד Remarketing באתר ובעמודי המוצרים השונים

Remarketing – “שיווק מחדש” מאפשר לכם לפרסם בפני לקוחות שביקרו באתר האינטרנט שלכם בעבר. במיוחד בחנויות מסחר מקוון, שימוש בקוד “שיווק מחדש” עשוי למנף את המכירות שלכם ברשת אלא אם מדובר במוצרים שרוכשים אחת לתקופה ארוכה.

מה זה בעצם “שיווק מחדש”? האם שמתם לב שבזמן הגלישה שלכם באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות אתם צופים לרוב בפרסומות הרלוונטיות אליכם או פרסומים של חברות שביקרתם לאחרונה באתרי האינטרנט שלהם? זהו בדיוק פעולת השיווק מחדש.

הסבירות שאדם שהתעניין בעבר במוצרים שלכם וביקר באתר האינטרנט שלכם יהיה לקוח פוטנציאלי וירכוש מוצרים באתר, גבוהה מאשר פרסום שאינם ביקרו באתרי האינטרנט שלכם ולכן, מומלץ “לעקוב” אחר הגולשים ברחבי הרשת על מנת לשפר את אחוזי ההמרה באתר.

קמפיין Remarketing ניתן לערוך הן ברשת המדיה, הן בפלטפורמות לניהול תוכן והן ברשתות החברתיות השונות ואחוזי ההמרה באתרי קניות לקמפיינים מסוג אלו גבוהים במיוחד. באמצעות קוד Remarketing אותו ניתן למצוא בפלטפורמה בה אתם מפרסמים והטמעתו בעמוד הראשי או בעמודים ספציפיים באתר האינטרנט שלכם תוכלו “לרדוף” ולהציג את המוצרים השונים בפני הלקוחות ובכך למעשה להחזירם לאתר לתהליך המכירה.

הגדרת קמפיין מקצועי של Remarketing תאפשר לכם להציג את מודעה רלוונטית של המוצר הספציפי בו התעניין בעבר גולש והוסיף אותו לסל הקניות לדוגמה.

שלב שלישי: דיוור אלקטרוני והנעת הגולשים לרישום לניוזלטר

במהלך עבודתי עם עשרות אתרי מסחר, נראה כי בין האפיקים הרווחיים ביותר בתחומי אופנה, קניות לבית וגאדג’טים הוא שליחת הדיוור ללקוחות האתר. עיקרון זה מקביל לעיקרון קמפיין “השיווק מחדש” אשר מצביע על כך שיש סבירות גבוהה שגולשים אשר מבקרים פעמים רבות באתרי האינטרנט יבצעו רכישה באתר.

באמצעות פיצ’רים שונים ופופ-אפים תוכלו להניע את הגולשים להירשם לרשימת הניוזלטר שלכם וכך למעשה לעדכן אותו בכל השינויים והמבצעים שאתם מציעים באתר. בחלק מאתרי המסחר מעניקים הטבה מסוימת לאדם אשר נרשם לניוזלטר על מנת להגדיל את רשימות הדיוור של האתר.

במערכות הדיוור המתקדמות תוכלו לזהות את תחומי העניין של הגולשים באמצעות הגדרת “טריגרים”, כך למשל, במידה ושלחתם ניוזלטר המציע ביגוד לנשים לצד ביגוד לגברים, בעת לחיצת הגולש על הביגוד לגברים, תדע המערכת אוטומטית לשייך את הגולש הספציפי לדיוור המיועד לגברים ותציג בפניו את המוצרים הרלוונטיים אליו.

הקפידו לא “להציק” לרשימת הדיוור שלכם ולאתר את התדירות הסבירה לשליחת הודעות. עקבו אחר נתוני הפתיחה של הניוזלטר שאתם שולחים והקפידו להציג מבצעים על מנת לצמצם את אחוזי ההסרה של רשימת הדיוור שלכם.

קרדיט: startup, imac, macbook PD

שלב רביעי: מנוע החיפוש של גוגל

עבור מנהלי אתרים רבים, האפיק הרווחי ביותר הוא מנוע החיפוש של גוגל. ברשת החיפוש באפשרותכם לקדם את אתר האינטרנט שלכם בדרך האורגנית ובדרך הממומנת.

תהליך הקידום האורגני הוא לרוב תהליך ממושך אשר דורש השקעה של מספר חודשים בהתאם לתחרותיות של המילים, לעומתו, באמצעות המערכת של Google AdWords תוכלו לפרסם כבר באותו היום ולהוביל גולשים לאתר האינטרנט שלכם על בסיס מילות מפתח רלוונטיות. מומלץ כמובן לעבוד במקביל על הקידום האורגני והקידום הממומן.

בפתיחת קמפיין בגוגל אדוורדס אתם זכאים ל-300 ₪ מתנה מטעם גוגל. באמצעות “הכלי לתכנון מילות מפתח” תוכלו לקבל אינדיקציה מפורטת לגבי ממוצע החיפושים החודשיים והעלות הממוצעת לקליק עבור כל שאילתת חיפוש.

דרך מערכת הפרסום של Google Adwords תוכלו לפרסם גם ברשת המדיה באמצעות באנרים או מודעות טקסט שיוצגו באתרים ותחומים רלוונטיים לגולשים שלכם וגם באמצעות וידאו ב-Youtube.
באמצעות שתילת “קוד המרה” ב”עמודי התודה” שלאחר הרכישה תוכלו לצפות במילות המפתח שהובילו להמרה ובהתאם לכך לערוך אופטימיזציה בקמפיינים שלכם.

שלב חמישי: פייסבוק

פייסבוק היא ללא ספק אחת מפלטפורמות השיווק האפקטיביות ביותר לאתרי מסחר במרבית התחומים. באמצעות ניהול דף עסקי של המותג בפייסבוק, תוכלו ליצור קהל עוקבים שיצפה במוצרים ובפרסומים השונים שלכם בעמוד.

פייסבוק מקטינה משנה לשנה את החשיפה האורגנית בעמודים העסקיים על מנת להניע את מנהלי העמודים לקדם את הפרסומיים שלהם בצורה ממומנת, אך באמצעות תכנים ויראליים, שימוש רב בתמונות, הגרלת פרסים וקופונים ושימוש בסרטוני וידאו תוכלו להפוך את התכנים שלכם לפופולריים ולקבל חשיפה אורגנית גבוהה.

בעזרת הכלים Ads Manager ו-Power Editor תוכלו למקד ולפלח בצורה מדויקת את הפרסום שלכם בפני קהל לקוחות פוטנציאלי. הטענת רשימת טלפונים של לקוחות וכתובות מייל תאפשר לכם להציג את הפרסומים לקהל “שיווק מחדש” ולהגדיל את אחוזי ההמרה.

בהגדרות העמוד, תוכלו לצפות בנתוני הגלישה של קהל העוקבים אחר העמוד ובכך להתאים את הפרסומים שלכם בהתאם לשעות, לנתונים הדמוגרפיים, למינים ולגילאים אשר מזוהים כ”רווחיים ביותר”.
אינסטגרם אשר נרכשה על ידי פייסבוק לפני מספר שנים, פתחה את אפשרויות מימון התמונות והסרטונים בתחילת שנת 2016. בתחומים שונים כמו אופנה, אוכל, גאדג’טים ותיירות, הפרסום באינסטגרם נמצא כאפקטיבי ורווחי. מחירי הפרסום באינסטגרם זולים במיוחד, הודות לכך שאפשרות הפרסום עדיין טרייה. את הפרסום ברשת אינסטגרם תוכלו לערוך דרך מערכת הפרסום של פייסבוק.

facebook (יח״צ)

שלב שישי: סקירת נתוני הגלישה במובייל

אחוזי הגלישה במובייל בשנת 2015 גברו על אחוזי הגלישה במחשב ונראה שמגמה זו תלך ותגדל עם השנים. בכל זאת, בכל הקשור לאתרי המסחר השונים, ההבדלים בין הרכישות של הגולשים במובייל לעומת הרכישות של הגולשים ב-WEB עדיין גדולים.

באמצעות Google Analytics תוכלו לצפות בהכנסות שלכם שהתבצעו דרך מכשירים ניידים ובחלק מהמקרים מומלץ למקד את הפרסום בפני גולשי ה-WEB על מנת לקבל אחוזי המרה גבוהים בקמפיינים הפרסומיים שלכם. בפלטפורמות השונות תוכלו להגדיר הצעת מחיר שונה למובייל או לחסום את הפרסום בקרב מכשירים ניידים.

עדכון האלגוריתם של גוגל שנערך בשנת 2015 פגע משמעותית בדירוג האתרים שאינם הותאמו למובייל, במידה ואתר האינטרנט שלכם אינו מותאם לגרסה בנייד או אינו רספונסיבי מומלץ מאד להתאים גרסה גם למכשירים הניידים, במיוחד במידה ואתם מתכוונים לקדם את אתר האינטרנט שלכם מבחינה אורגנית.

שלב שביעי: חוויית משתמש ותיקון באגים באתר

בשונה מאתרים תדמיתיים ואתרי תוכן, באגים שונים וזמני טעינה ארוכים באתר האינטרנט שלכם יפגעו לכם בכיס בצורה משמעותית. האלטרנטיבות הרבות המוצעות לגולש הופכת אותו ל”חסר סבלנות” ובמידה וזמני הטעינה באתר ארוכים מהרגיל או שתהליך הרישום באתר מורכב, ככל הנראה תפסידו כמות גדולה של גולשים לאורך זמן.

ב-Google Analytics תוכלו לצפות במשפכי הזרימה של הגולשים באתר האינטרנט שלכם והמטרה העיקרית היא לשפר את התנועה ולהוביל כמה שיותר גולשים לעמוד התשלום באתר. עקבו אחר המשפכים ונסו לאתר את “העמודים הבעייתיים” באתר. באותם העמודים, נסו לשפר את התקלות ולעצב בצורה טובה יותר את חוויית המשתמש על מנת “לפתוח את החסם” בדרך לעמודי התשלום.

דברים נוספים:

מומלץ להגדיר שתהליך הרישום לאתר יתבצע באמצעות מייל/פייסבוק.
מומלץ להגדיר שבעת הרישום לאתר הגולש יישאר מחובר.
מומלץ לשלב דירוג גולשים למוצרים השונים באתר.
מומלץ להציג מספר אלטרנטיבות לתשלום באתר.
מומלץ להקנות ביטחון בפני הגולשים בעמודי התשלום (המלצות, תו אמון הציבור וכו’).
מומלץ להציע “משלוח חינם” בעת רכישה מעל סכום מסוים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "7 שלבים להגדלת המכירות באתרי מסחר [אורח]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלעד רונן
Guest

סופסוף כתבה מעשירה! תודה אלירן, אצור איתך קשר בקרוב כדי שתוכל לעזור לי לפתח את הסטארטאפ שלי.

יוחאי
Guest

כתבה מעולה (: תודה רבה!

אני ממליץ בחום על מערכת הדיוור של אקטיב טרייל. היא משלבת גם עמודי נחיתה, פופ-אפים וכל מה שצריך כדי לשווק את העסק.

קבלו קופון 10% הנחה לשימוש במערכת (;
RTODA10

wpDiscuz

תגיות לכתבה: