מחקרי שוק מבוססי בינה מלאכותית: Wizer מגייסת 4 מיליון דולר

המערכת של Wizer מבצעת עבור המשתמשים מחקרי שוק ובונה דוחות באופן המנסה לדמות אנליסט אנושי, זאת באמצעות בינה מלאכותית

מייסדי Wizer: מימין עידן גבע, אלון רביד, ומנו גבע

חברת Wizer הישראלית, המספקת שירות מחקרי שוק מבוססי בינה מלאכותית, הודיעה היום (ב’) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 4 מיליון דולר. את הסבב הובילה SOMV – State of Mind Ventures, קרן המתמקדת בהשקעה בחברות תשתית טכנולוגיות, והשתתפה בו גם Nielsen Innovate, קרן ההשקעות של ענקית המחקר האמריקאית Nielsen שהשקיעה כבר בחברה. המימון האחרון יסייע להאיץ את מכירות החברה בארצות הברית ובאירופה, וכן להגדלת ההשקעה במחקר ופיתוח, בין היתר באמצעות גיוס עובדים לצוותים בארץ ובחו”ל.

שילוב של בינה מלאכותית עם בינה אנושית

מחקר שוק הוא תהליך הכרחי בקרב כל חברה בתחילת דרכה, שכן הוא מאפשר “לבדוק את השטח” לפני דריסת הרגל הראשונה. יחד עם זאת, עלותו הגבוהה של מחקר שכזה מהווה לרוב חסם בקרב עסקים, מכיוון שזה מצריך לא מעט עבודה שחורה המתבצעת על ידי אנליסטים, תהליך שהוא בעיקרי ידני וכמעט שלא כולל טכנולוגיה או אוטומציה. הפתרון של Wizer מאפשר לבצע מחקר שוק באופן דומה לזה שמתבצע על ידי גורם אנושי, רק שהיא מאפשרת להפחית באופן ניכר את כמות העבודה הנדרשת, מה שמוריד את העלות ומנגיש את האופציה לחברות רבות יותר.

Wizer מספקת למחלקות שיווק של ארגונים ולמכוני מחקר פתרון קצת אחר לניהול וביצוע מחקרי שוק בתחומי מעמד המותג, מחקרי משתמשים למוצר ובדיקות קונספט, כמו גם מדידת אפקטיביות הפרסום באופן אוטומטי, יעיל ומהיר יותר.

המערכת מנתחת את תוצאות המחקר באופן אוטומטי ויוצרת דוח שבו הממצאים החשובים ביותר לכל לקוח מודגשים ובולטים על פני השאר. בצורה זו המערכת מנסה לדמות את עבודתו של אנליסט אנושי, באמצעות בינה מלאכותית שיודעת לעשות זאת. בנוסף, המערכת מקצרת את הזמן הנדרש לביצוע מחקר מלא – מכתיבת השאלון ועד לקבלת התוצאות – ממספר שבועות למספר ימים או שעות בודדות.

הרעיון מאחורי המוצר של Wizer הוא לאפשר לארגונים לבצע מחקר המותאם באופן ייחודי לכל לקוח, אך הוא עושה זאת באופן אוטומטי. כמו כן, הייחודיות של הפלטפורמה באה לידי ביטוי בכך שהמערכת לומדת את השאלות והאתגרים הרלוונטים לכל תחום ותעשייה, כמו גם את ההעדפות המחקריות של כל החברה על מנת לתכנן שאלון המותאם לשאלות העסקיות שעליהן הלקוח מנסה לקבל מענה.

Wizer נוסדה ב-2014 על ידי אלון רביד (מנכ”ל), עידן גבע (מנהל העסקי) ומנו גבע (המנהל המדעי). מאז הקמתה גייסה סה”כ 5.5 מיליון דולר מקרן ההשקעות של יאהו YJ2, קבוצת בארינבוים והמדען הראשי. בחברה מועסקים 16 עובדים מתוכם 12 בישראל, במשרדים בקיסריה.

וידאו: הפתרון של Wizer

לקריאה נוספת:

חברה ישראלית מערערת את עולם השיווק עם מחקרי שוק מבוססי תת מודע

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: