חברה ישראלית מערערת את עולם השיווק עם מחקרי שוק מבוססי תת מודע

NeuroApplied מציגה גישה קצת אחרת למחקרי שוק ומאפשרת לחברות לדעת מה באמת אנשים חושבים על המותג שלהם באמצעות משחקים המבוססים על התת מודע

מייסדי החברה מימין לשמאל: ד”ר אלחנן מאירוביץ, ד”ר אינה שניידרמן וליאור מויאל

פיץ’ קצר: מה החברה עושה?

במציאות שבה אובייקטים וירטואליים מחליפים תוכן ויזואלי, מחקר שיווקי המתבצע על ידי תשאול טקסטואלי נראה לא שייך. במקביל, פרמטרים כמו חשיפות, הקלקות ושיתופים משמשים לתפעול גרידא והם אינם תורמים למדידת תפיסת הצרכן. NeuroApplied יוצרת דיאגנוסטיקה שיווקית שנשענת על משחקים ויזואליים, כיפים וקלילים ללא תשאול, על בסיס התת מודע, שמוטמעים בניו-מדיה. שימוש במימדים קוגניטיביים איכותיים שמותאמים לשיח הבין אישי החדש, מאפשרים חסכון בהוצאות המדיה וקירוב נאמנות הלקוחות המתרחקת.

וקצת יותר בהרחבה?

המשפט הידוע “אם אתה לא משלם, אתה לא הלקוח – אתה המוצר” נכון היום יותר מתמיד. אבל שימוש לרעה במוצר [במשתמש] גם אם הוא מסכים ומוותר על כל טענה, גורמת לחורף לבוא. מחד ניתן לחוש את עול הרגולציה המכבידה על החברות שסוחרות במידע על משתמשים מאידך השימוש במוצר [יחס ההמרה] קטן ומחירו עולה.

אולם זהו רק קצה הקרחון – לא באמת ניתן לקנות צרכנים ואין באמת משטרת מחשבות. התוצאה המעיבה ביותר על החברות היא ירידה ברורה ומתמשכת של נאמנות הלקוחות למותג. בשפה המדעית, מותג הינו אוסף של אסוציאציות שמוצר מעורר במוחם של הצרכנים. במילים אחרות, נרצה “להצמיד” אסוציאציות מסוימות למותג על מנת ליצור לו דימוי חיובי שבתורו יתרום משמעותית ליצירה ושמירה של קהל לקוחות נאמן. מסרים פרסומיים שנדחפים באלימות, יוצרים חיכוך, חיכוך יוצר ניצוצות וסלידה מהמותגים המפרסמים. כדי לא להיכוות יש למדוד את הצימוד בין האסוציאציות למותג יחד עם המדיה ובשיטה שיוצרת מה שפחות אנטגוניזם אצל הנבדק. בעולם של רשתות חברתיות אנו למעשה חייבים שיטה ויזואלית שמתכתבת עם הניו-מדיה ללא תשאול וללא עזרים פיזיים כמו קסדות EEG או מכונות FMRI.

על בסיס רקע מדעי נרחב במדעי המוח, פסיכולוגיה ומתמטיקה פיתחנו שיטה ייחודית למדידה של מחשבות לא מודעות ואסוציאציות של צרכנים על מותגים. בניגוד לשיטות המסורתיות, שבהן נהוג לשאול נבדקים באופן ישיר שאלות על המותג, ולכן התשובה משקפת את ה”מודע” של הנבדקים, אנו מתחקרים את ה”תת-מודע” שלהם. הנבדקים עונים על משחקים ויזואליים פשוטים ומהירים בהם מוצגות להם תמונות של אנשים שונים ושל המותגים הנבדקים. המכונה אוספת את המידע ומשלבת את תוצאות המשחק יחד עם מסד נתונים עשיר, ומפיקה דוחות על המחשבות הלא-מודעות והאסוציאציות של נבדקים לגבי המותג הנבדק. שימוש במוצר שלנו מאפשר הבנה מדויקת יותר של תפיסת המותג וכיוונון עדין ורגיש במרחב התקשורת והשיח הבין אישי העכשווי.

איך הגעתם לרעיון?

עבדנו קשה על מוצר לשוק האריזות במשך תקופה. פגשנו לקוח שהתעניין במוצר. התיישבנו מסביב לשולחן גדול לצד גוורדיה מכובדת, הפגישה הייתה מצוינת, החמיאו לנו על המוצר ואפילו נתבקשנו לבצע ניסוי בתשלום. מנהלת השיווק שלאורך הפגישה נראתה מסויגת קמעה עצרה אותנו במפתן הדלת. היא לחשה לנו שמה שהיא באמת הייתה מעוניינת לדעת זה מה אנשים חושבים על המותג שלה. מסתבר שבחודשים שפיתחנו את המכשיר התרוצץ במוחה של אינה (אחת המייסדות) רעיון כיצד לקרוא מחשבות לא מודעות ותפיסה. השילוב של אותה לחישה של מנהלת השיווק והרעיון של אינה פשוט הגיעו בזמן ובמקום הנכון. באותו רגע ידענו שהרעיון הזה יערער את הדרך שבה מבצעים מחקר שיווקי. ההחלטה לא הייתה קלה, היה ויתור על המון שעות עבודה אבל עשינו Pivot באותו היום.

מקור: NeuroApplied

באיזה שלב אתם?

אנחנו כשנה אחרי גיוס הון ראשוני ותקופה לחוצה של המון לילות לבנים. אנחנו יודעים מה הכאב, מי הלקוח ואיך להגיע אליו. זה שלב שבו אנו יוצאים מה-Beta, בונים מערכת שתהיה Low-touch ופותחים דלתות של ורטיקאליים חדשים. עד עתה רצנו מהר ועכשיו הגענו לנקודה שבה צריך להגביר את הקצב. כדי לעשות את כל הפעולות הללו אנו מחפשים השקעת המשך.

מי המתחרים שלכם?

חברות מחקרי שוק מסורתיות, כגון: Nielsen, Kantar & Ipsos. המומחיות שלהן נמצאת בעיקר בשאלונים טקסטואליים מסוגים שונים, אך מורכבים ומעוצבים ככל שיהיו אין הם מתאימים לעולם הוויזואלי והשיח החברתי החדש. ולכן חברות אלו הן שותפות פוטנציאליות עבורנו.

איך אתם מתכננים לעשות כסף?

חברות רציניות מבינות שככל שהיציבות של תפיסת המותג הולכת ומתנדפת, התלות ברכישת צרכנים (מדיה) הולכת וגדלה. המחשבה הרציונלית של חוקרי השיווק דוחפת אותם לסקרנות והתלהבות משיטות מעניינות וחדשניות שנמצאות על קצה הקשת המחקרית ומובילות לידע חבוי שטמון עמוק במוחותיהם של הצרכנים והלקוחות. האתגר העצום של הפחתת התלות בקניית לקוחות וצרכנים מהניו מדיה יחד עם חיפוש הדרך להיות בשיח העכשווי יוצרת ואקום. יש מעט חברות שמפוקסות בדיוק על משבצת זו. ולכן אנו מקבלים פניות גם ללא השקעה בשיווק. המודל שלנו מתבסס על מנוי שנתי פר מותג נחקר כשהתקציב מגיע ממחלקת המחקר השיווקי ובלקוחות קטנים יותר ממנהל המותג עצמו.

האם כבר גייסתם השקעות? 

גייסנו לפני שנה השקעת סיד של 650 אלף דולר מקרן הון הסיכון פרגרין ומרשות החדשנות.

מי המייסדים של החברה?

אנחנו שלושה מייסדים: ליאור מויאל, מומחה בשיווק, ניהול מוצר ופיתוח עסקי ושני דוקטורים בחקר המוח, הפסיכולוגיה והנוירוקוגניציה – ד”ר אלחנן מאירוביץ וד”ר אינה שניידרמן. כמו כן אנחנו בוגרי האקסלרטור של IBM.

כמה עובדים אתם ואיפה אתם יושבים?

אנחנוו ארבעה עובדים שמחד לכל אחד התמחות ספציפית שונה ומאידך משיקים בנקודות רבות. המשרדים שלנו ממוקמים בחממה הטכנולוגית אינסנטיב.

שאלת הבונוס: איזו חברה מהווה עבורכם מודל לחיקוי, מקור להשראה?

אחת החברות הכי מעניינות בתחום היא Survey Monkey. זוהי חברה שהצליחה להתברג לשוק של ענקיות המחקר בזכות דמוקרטיזציה לתשאול באינטרנט. יתרה מכך היא ייתרה חלקים גדולים של התפעול על ידי אוטומציה שמאפשרת שימוש בכלי ללא ליווי של איש מקצוע.

הסטארטאפ השתתף בתחרות ה-Startup Arena בכנס Geektime Next 2017 שנערך בשיתוף לאומיטק ואלטשולר שחם בנפיטס וזכה במקום הראשון בקטגוריית Future Tech.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה – היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

5 Comments on "חברה ישראלית מערערת את עולם השיווק עם מחקרי שוק מבוססי תת מודע"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Kirill
Guest

ליאור, מוצר באמת חדשני ומבטיח! בהצלחה!

ארז
Guest

מוצר מעולה וצוות חזק !!
המון בהצלחה!!

Danny Lahav
Guest

כל הכבוד לליאור והצוות. נראה מבטיח מאוד

גיל
Guest

אינה שניידרמן אלופה!!!

ענבר
Guest

נשמע מאוד מבטיח, בהצלחה לכם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: