סיכום מפגש ראשון UXI – חווית משתמש ועיצוב ממשק

רובינו, כמשתמשים, מתעניינים בתוצר הסופי. תהליך העיצוב, האיפיון וחווית המשתמש פחות רלוונטיים. עבור המשתתפים של מפגש UXI – חווית משתמש ועיצוב ממשק, ההפך הוא הנכון.

רוב הקוראים של הפוסט הזה מכירים רק את התוצר הסופי: האתר, המיני-סייט, האפליקציה, הטופס. תהליך היצירה, באופן טבעי, פחות מעניין אותנו, כצרכנים, כמשתמשים סופיים. אנחנו רוצים מוצר שנרגיש אליו חיבור ויעזור לנו לבצע את מה שאנחנו רוצים. אבל כדאי לשים לב גם לתהליך העיצוב, האיפיון וחווית המשתמש – כי לפעמים ההבדל בין win-win.co.il לבין יד2, בין יו-טיוב לבין מטה-קפה, בין פייסבוק למיי-ספייס, בין פורסקוור לגו-וואלה – הוא בממשק המשתמש.

תגי משתמש בכנס UXI

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון של UXI – קהילת מעצבי, מפתחי ומאפייני ממשק משתמש (User Interface), חווית משתמש (User Experience) ושימושיות (Usability) בישראל. הכנס התמקד בנושא הכי חם כיום – תכנון אפליקצייה למכשירי טאץ’, עם פוקוס על האייפון כמובן. האג’נדה כללה שתי הרצאות מקצועיות – ברק דנין, מייסד UXI, ואודי סלנט, מנהל מחלקת אינטרנט וממשקי משתמש בפלאפון, ופאנל מומחים בנושא תכנון אפליקציה:

UXI Logoקצת פחות ממאתיים איש הגיעו בסופו של דבר למפגש הראשון, אשר התקיים במכללה האקדמית של תל אביב-יפו.   ברק דנין פתח את המפגש עם מצגת קצרה על UXI, מטרות ומעט סטטיסטיקה, והכריז על פתיחת תחרות הפוסטרים: להעלות את המודעות לנושא חוויית המשתמש, להעביר מסר שמסביר בצורה הומוריסטית וקלילה את נושא חוויית המשתמש (או חלקים ממנו) ולמה הוא חשוב. פרטים נוספים (יש גם פרסים!) באתר UXI. אודי סלנט מפלאפון העביר מצגת קצת יותר ארוכה, שדיברה על ההיסטוריה של המובייל, האתגרים באיפיון ועיצוב לאייפון וקינח בטיפים לאיפיון ויצירת אבות-טיפוס אינטראקטיביים.

סודות יו איקס – מאחורי הקלעים של השקת האייפון בישראל

ברק דנין חזר לבמה והעביר מצגת נוספת על האתגרים שבאיפיון ופיתוח אפליקציות ישראליות לאייפון, כולל כמה טיפים שימושיים למפתחים/מעצבים.

לאחר הפסקה קצרה, הפאנל התכנס על מנת לענות לשאלות המשתתפים ולתת טיפים לאיפיון ממשקים וניהול פרויקטי UI. הפאנל פתח הרבה מאוד נושאים והוכיח מדוע מפגשים כגון אלו חשובים. יש הרבה תפיסות וגישות שונות בניהול פרויקט בנושא חווית משתמש, הנובעות מהצורך הראשוני והדרישות המקדימות. האייפון הכניס הרבה ארגונים בארץ ל”מירוץ מול השעון” על השקת “האפליקציה” שלהם – הכוללת פוקוס חזק על תוכן שיווקי ופחות דגש על המוצר, יישום אמיתי. הקהל המשיך בהתקפה (לא על הפאנל, אלא בכלל) וסיפק כמה פנינים מהנאמר במסדרונות המשרדים שלהם: “הרבה מהפרוייקטים האלה מספקים איזה צורך של מחלקה בתוך הארגון שצריכה להוכיח משהו בישיבה כלשהי. לאף אחד לא איכפת שם מהמשתמשים”

רוצה לעצב ממשק? שאל אותי כיצד

שיווק עצמי של ויטלי

למרות הדיון הער בכנס, הפאנל הסתיים בזמן (9 בערב), מה שהשאיר טעם לעוד. תחום חווית המשתמש ואיפיון ממשקים בארץ קיבל תנופה אדירה מהשקת האייפון והכניסה המחודשת של חברות וארגונים לתחום הדיגיטל, אך עדיין חשוב למצוא את האיזון בין עלות לתועלת ולדעת עם מי לדבר – גם אצלכם בארגון (מנהל שיווק, מנהל פרויקט, מנהל פיתוח) וגם מחוצה לו (חברות עיצוב, חברות פיתוח, יועצים, חברות איפיון ממשק).
התמונות של הכנס צולמו ע”י רן לירון. המצגות מהכנס זמינות בסלייד-שייר.

Avatar

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

2 תגובות על "סיכום מפגש ראשון UXI – חווית משתמש ועיצוב ממשק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ברק דנין
Guest

יש את כל ההרצאות בוידאו כאן:
http://uxi.org.il/pages/2309

תהנו!

ענת
Guest

השקיעו… :-) המצחיק בכל זה הוא הדיווח על “הסיפור האמיתי” מאחורי פרוייקטים (שאינם נעשים מתוך מחשבה על המשתמש…).

wpDiscuz

תגיות לכתבה: