טוויטר מציגה: ציוצים ממומנים – ערך לפני כסף

טוויטר חיכתה לא מעט זמן לפני שהוציאה את פלטפורמת הציוצים הממומנים שלה – הניסיון הראשון לעשיית כסף מעשרה מיליארד ציוצים. האם זה מה שחיכינו לו?

טוויטר הציגה היום (שלישי) את הפלטפורמה החדשה שלה לפרסום, הנקראת ציוצים ממומנים (Sponsored Tweets). בבלוג הרשמי של טוויטר, התייחס ביז סטון, המייסד-השותף, לרציונל מאחורי השקת הפלטפורמה החדשה (ולמה לקח כ”כ הרבה זמן לפתח אותה) והסביר שטוויטר התמקדה ראשית באופטימיזציה לערך (optimize for value) לפני אופטימיזציה לרווחים (optimize for profit). בנוסף ציין ביז שהחברה ידעה לעמוד איתנה מול קולות רבים הקראו לה להציג מודל עסקי ברור והתעקשה על תהליך איטי אך מעמיק לקראת מוניטיזציה (monetization) – תהליך אשר העמיד את המשתמשים של טוויטר, ואת הערך שהם יוצרים, במקום הראשון. אוקיי, סיפור יפה ונוגע ללב. נגיד שאנחנו קונים את זה. אז מה קורה עכשיו בעצם?

קודם כל, זהו השלב הראשון בלבד, כלומר עבודה מול קומץ מפרסמים חדשניים שכבר נמצאים בטוויטר, כמו בסט-ביי, סטארבאקס, סוני, רד-בול ואחרים – אשר רוצים למנף ציוצים ספציפיים לקבוצה מסויימת של משתמשים.

שנית, מדובר בציוצים שנמצאים בכל מקרה במערכת של טוויטר. בשונה ממערכות פרסום אחרות, הציוץ הממומן הוא ציוץ אורגני, חלק מהסטרים (stream) של טוויטר, אשר “יידחף” למקום הראשון בתוצאות החיפושים. בשלב הראשון יהיה רק ציוץ ממומן אחד בכל עמוד תוצאות. משתמשים יוכלו לבצע אינטראקציה עם הציוץ הממומן כמו כל ציוץ אחר – להגיב, לאהוב, להעביר הלאה וכמובן שציוץ ממומן יזוהה בצורה ייחודית מציוצים אורגניים (ראו תמונת-מסך). בשלב זה הציוצים הממומנים יופיעו רק בחיפוש האורגני באתר של טוויטר ולא בכלים אחרים העושים שימוש ב-API של טוויטר (כמו TweetDeck, Gravity, Tweetie ואחרים).

ציוץ ממומן של סטארבאקס (via AdAge)

שלישית, טוויטר תבצע מדידה ואופטימיזציה תמידית, שכן היא מאמינה (ובצדק) שציוצים ממומנים צריכים לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר מאשר ציוצים אורגניים – “הם (הציוצים הממומנים) צריכים ליצר תהודה אצל המשתמשיםלדברי ביז. לכן טוויטר תנטר את התנועה (מה שהיא כמובן עושה גם כיום), תשאיר את אותם ציוצים שיוצרים תהודה (מעניין איך הם מודדים את זה) ותוריד או תחליף ציוצים שלא יוצרים את התהודה הזאת.

האם זה מה שאנחנו חיכינו לו? האם זה מה שטוויטר חיכו לו 4 שנים?

שאלה מצויינת עם מספר תשובות. הפלטפורמה החדשה היא כמובן יוזמה ברוכה וחשובה מאוד עבור טוויטר. לאחר גיוס של 135 מיליון דולר (לפי שווי של מיליארד דולר) בשנה שעברה, טוויטר חייבת להציג סוג של מודל עסקי שיכניס כסף לחברה מעשרות מיליוני המשתמשים שלה ברחבי העולם. עם שירות שהתחיל כעידכוני פעולה פשוטים (קמתי, אכלתי, יורד לקפה) טוויטר הפך למקור חדשות ראשון במעלה, במיוחד באירועים הדורשים תגובה מיידית (אסונות טבע לצערינו ואחרים). עשרות מיליוני המשתמשים (ועשרה מיליארד עידכוני הססטוס – רובם חסרי משמעות דרך אגב) הפכו את הציוצים לשיטת תקשורת חדשה, אשר מתחרה ראש בראש בהודעות הטקסט ובתוכנות המסרים המיידים. טוויטר גם “יושבת” בדיוק היכן שהמפרסמים צריכים – בטלפון הנייד של כל צרכן, מחוברת למיקום הגיאוגרפי שלו ויודעת (או יכולה לנחש) מה יהיה הצעד הבא שלו ולאן הוא יילך.

ציוצים ממומנים הם בהחלט מה שטוויטר חיכתה לו 4 שנים, אבל השאלה הגדולה עדיין נותרה ללא תשובה – האם זה מה שאנחנו חיכינו לו?בסופו של יום, ציוץ ממומן הוא בעצם ציוץ אורגני, אשר פורסם, אנחנו פספסנו אותו והוא “נדחף” בחזרה אלינו. הכיוון הכללי של הפלטפורמה הוא “לדחוף” ציוצים ממומנים המתאימים לסטרים האישי שלנו וכמובן גם למיקום. הקונספט והתועלת (לצרכן ולמפרסם) ברורים, אבל האם ציוצים ממומנים זו הדרך הנכונה? האם אתם, מצייצים יקרים, תלכו לסניף הקרוב של סטארבאקס ב-15 באפריל למלא את הכוס הרב-פעמית שלכם, כי ראיתם את זה בטוויטר? או תלכו לשם כי עשרה חברי-טוויטר שלכם המליצו על הקפה-ברד שלהם?

Avatar

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

4 תגובות על "טוויטר מציגה: ציוצים ממומנים – ערך לפני כסף"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אסף שגיא
Guest

ציוץ כמו של סטארבאקס היה מושך אותי לסניף הקרוב אלי. אבל זו דוגמה מצויינת מדי. יש לי הרגשה שלא כל הציוצים הממומנים יהיו כאלה.

דביר רזניק
Guest

צודק אסף, סטארבאקס היא דוגמא קיצונית לדעתי.
מעניין יהיה לראות איזה מנגנון טוויטר יפעילו כדי להחליט אלו פרסומות “עושות הד” ואלו לא.

גלעד
Guest

אחלה פוסט, רק חבל שלקח להם 4 שנים

Steve Bulshonsvi
Guest

in English :)

I think this market is way too complicated , some companies will promise you things that will never happened … and the reality will be different . I know about one agency, Flamingo Mobile , that can actually build your strategy and represent you in front of all the many networks companies in the market. I think the website is http://www.flamingomobile.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: