יונית לוי: “ונעבור לחדשות טוויטר עם..”

יותר מכל מדיה חברתית אחרת, טוויטר הכניס את קברניטי החדשות בעולם ללחץ. האם “הדיווח החברתי” הולך לשנות את מקצוע העיתונאות המוכר לנו כיום?

picture703_small-300x2381

הכותרת נשמעת אולי מצחיקה לחלק מכם, אבל היא בהחלט אפשרית, אפילו מוקדם ממה שחשבתם. למעשה, החלק היחיד במשפט שאולי ישתנה הוא “טוויטר” – היום אנחנו מדברים על שירות המיקרו-בלוגים ששינה את העולם, מחר זה יכול להיות שירות חברתי אחר, שרק מחכה לפריצה שלו. אבל זה יקרה. זה כבר קרוב.

הבסיס לנאמר בפוסט זה הוא בסיור בלוגרים שחדשות ערוץ 2 ערכו ביום חמישי האחרון בנווה אילן. הסיור אורגן ע”י לירן דן, מנהל חטיבת האינטראקטיב בחברה וענת גיניו, אשת אינטראקטיב שבין היתר גם אחראית על חשבון הטוויטר של חדשות ערוץ 2. מטרת הסיור היתה להתרשם מהפעילות החברתית שחברת החדשות משלבת באסטרטגיית התקשורת שלה, כמו-גם לבקר באולפנים החדשים, שהושקו בסוף 2008. חדשות ערוץ 2 נתנו לנו הצצה למה שקורה מאחורי הקלעים של חברת חדשות, איך דסק החדשות פועל, העבודה הייחודית מול שתי זכייניות (רשת וקשת), פריצות לשידור, צילום התוכניות, חטיבת האינטראקטיב (שכוללת גם את האינטרנט), ארכיון התוכניות העצום – בעצם כל מה שכרוך ביצירת חדשות. בחברת חדשות ערוץ 2 עובדים כ-300 אנשים, 24 שעות ביממה, 364 ימים בשנה. בכל שעה תמיד יש שדר שמוכן לעלות לשידור בהתראה של 10 דקות.

עלינו לחדר הבקרה (Control Room) שמעל האולפן, כדי לפנות את הבמה לצילום סדר עולמי עם ערד ניר. בקונטרול שאלתי את לירן האם מידע ש”נשלף” מרשתות חברתיות ע”י החטיבה שלו, מגיע למהדורות החדשות – לדוגמא, שילוב דעות, תמונות או וידאו של משתמשים בטוויטר בכתבה על המהומות באירן. התשובה היתה שכרגע לא. אהבתי את “כרגע לא” לעומת “לא”, שכן זה משאיר מרווח לשינוי ומראה שלירן (וחדשות ערוץ 2) תמיד לומדים את התחום, לא פוסלים שום רעיון ומנסים למצוא את השילוב האידיאלי בין עיתונאות (Journalism) לבין דיווח חברתי (Twitizen Journalism).

אורן וייגנפלד מתכונן לצילומי התוכנית היומית שלו

אורן וייגנפלד מתכונן לצילומי התוכנית היומית שלו

האינטרנט שינה את הדרך בה כולנו צורכים מידע והכניסה המסיבית של שירותים חברתיים (פייסבוק, יו-טיוב, פליקר ואחרים) לרבדים השונים של חיינו דורשת תשומת לב מכולם – אנשים פרטיים, עסקים, ארגונים ממשלתיים, אקדמיות ומוסדות חינוך וגם תעשיית החדשות. ערוץ CNN הקים את iReport על מנת לאפשר לכל צופה לשלוח סרט וידאו למערכת, מעין “המייל האדום” של עידן יו-טיוב. כמות החומר שאנשי CNN קיבלו גרמו ליצירת תוכנית חדשות שבועית, iReport for CNN, המציגה לצופים את התכנים בעלי “הערך החדשותי הגבוה ביותר”. גל מור אף טען לאחרונה ש”על מנת לשרוד במערכה מול עיתונות 2.0, העיתונות המסורתית תהיה חייבת להתמקד בפרשנות ובהנגשת המידע מכל המקורות לקוראים.” (ההדגשה אינה במקור).

חדשות ערוץ 2 מעדכנים כ-2000 עוקבים בטוויטר בתדירות של 50-100 ידיעות ביום, עם מבזקים, שידורים חיים, שאלות ותשובות ודיווחים מיוחדים. לפני כחודש פגוש את העיתונות עם דנה וייס נתנו אפשרות לעוקבים בטוויטר לשאול את המרואיין השבועי שאלות, אך זו התוכנית היחידה בינתיים המציגה אינטראקציה כזו בין טוויטר לחדשות. בשביל לראות עידכונים ישירים מטוויטר במהדורת החדשות נצטרך להיות סבלניים, אך אני צופה שבחודשים הקרובים נתחיל לראות נושאי שיחה שזורמים מטוויטר לתוך כתבות ומהדורות החדשות בישראל. פוקס ניוז כבר שם.

מה אתם חושבים? מתי נראה “חדשות טוויטר” בחדשות סוף השבוע?

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

1 תגובה on "יונית לוי: “ונעבור לחדשות טוויטר עם..”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אסף
Guest

בקיצור, קנו אותך ב-40 שקלים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: