אפל מתקפלת: תאפשר לבטל את האטת המכשירים בעתיד
לאחר סערת הסוללות באייפונים, מנכ”ל אפל מתייצב מול המצלמות בכדי להסביר את המניעים מאחורי המהלך ולהציג אפשרות בחירה למשתמשים
בחודש האחרון אפל מתפתלת בכל הקשור לפרשת הסוללות. בתחילה היא נמנעה מלהגיב לכל הנוגע לפרשה שגרמה לאנשים להאמין שאפל מאטה מכשירים של לקוחות בכדי לגרום להם לשדרג את מכשיריהם לדגם חדש, ובתגובתה היא הצליחה אף להפחיד לקוחות נוספים. כמעט חודש לאחר תחילת הפרשה, טים קוק, מנכ”ל אפל, התראיין לחדשות ABC בכדי לפזר את כל השמועות וחצאי האמת שמסתובבים ברשת בנוגע לפרשה, ואפילו מציג התקפלות של אפל, שמאוד לא מאפיינת את צעדיה עד כה.
“הרגשנו שעדיף לקחת קצת מביצועי המכשיר בשביל למנוע את המצבים הללו”
במהלך חודש דצמבר, החלו לצוף דיווחים ברשת של משתמשים שערכו בדיקות ביצועים לאייפונים שלהם לפני, ואחרי החלפת סוללה, והציגו נתונים שמעידים על כך שהאייפון מאט את עצמו כאשר הסוללה שלו מתיישנת ונהיית חלשה יותר. רבים ראו בנתונים אלו כהוכחה חותכת לתיאוריית האטת המכשירים אשר קיימת בקרב לא מעט מרוכשי מכשירי אפל. אפל מצידה הסבירה שבאמצעות עדכון תוכנה היא הכניסה מערכת ניהול צריכת אנרגיה, אשר בפועל מאטה חלק מנתוני המכשיר באופן דינמי בכדי להבטיח שהמכשיר לא יכבה לפתע כתוצאה מתצרוכת אנרגיה פתאומית על גבי סוללה חלשה. אפל טענה כי המטרה היא לדאוג לחווית משתמש טובה יותר, אך חלק מהלקוחות החליטו להתמקד בחלקים מסוימים של ההודעה, ולהציג זאת בתור הודאה מוחלטת בתיאוריית הקונספירציה הוותיקה ביותר בקרב משתמשי האייפון (או אפילו יותר בקרב אלו שלא משתמשים בהם).
בראיון שערך טים קוק עם חדשות ABC, הוא הציג את גירסאת החברה לפרשה שטלטלה את קהל רוכשי האייפון: “…כל הסוללות מזדקנות לאורך הזמן והופכות להיות לא בריאות בנקודה מסוימת, וסוללות לא בריאות הן בעלות סבירות גבוהה יותר לאתחולים לא צפויים.
אז אתם יכולים לדמיין שאם אתם מבצעים שיחת חירום, או שיחה שחשובה לכם, או הודעה שאתם מחכים לה, או שאתם רוצים ללכוד את הרגע הזה עם המצלמה שלכם… אנחנו תמיד שמים דגש על חווית המשתמש. בליבה של כל החלטה שאנחנו מקבלים, נמצא המשתמש. אנחנו הרגשנו שעדיף לקחת קצת מביצועי המכשיר בשביל למנוע את המצבים הללו.
כאשר הצגנו זאת, הסברנו זאת, אבל אני לא חושב שהרבה אנשים הקדישו לכך תשומת לב ואולי היינו צריכים להיות יותר ברורים לגבי זאת. על כן אנחנו מתנצלים לכל אחד שחושבים שהיו לנו מניעים אחרים. המניעים שלנו הם תמיד המשתמש. המשתמש הוא במרכז של כל מה שאנחנו עושים”.
“הפעולות שלנו היו תמיד לטובת המשתמש. אני לא יכול להבהיר זאת מספיק”
לאחר ההבהרה וההתנצלות הזו, קוק הציג גישה כמעט אחרת לחלוטין מהפעולות של אפל, והעניק את ההחלטה למשתמשים: “אנחנו הולכים לתת לאנשים את היכולת לראות בצורה ויזואלית את הבריאות של הסוללה שלהם. זה מתבצע בצורה מאוד שקופה. זה לא נעשה מעולם, אבל עבדנו בצורה יסודית על כל העניין הזה ולמדנו כל מה שאנחנו צריכים ממנו.
אז אנחנו רוצים לעשות את זה, ובסיטואציה הזאת […] אנחנו נסביר למשתמש שאנחנו מורידים לך את הביצועים במידה מסוימת מתוך מטרה שלא תחווה אתחול פתאומי של המכשיר. ואם אתה לא רוצה את זה, אתה יכול לכבות זאת. אנחנו לא ממליצים על כך, מאחר שאנחנו חושבים שהאייפונים של אנשים חשובים להם, ואתה אף פעם לא יכול לחזות מראש משהו שהוא דחוף. הפעולות שלנו היו תמיד לטובת המשתמש. אני לא יכול להבהיר זאת מספיק”.
בכך, טים קוק מקווה להפיג את החשש של משתמשים סביב הפרשה, ומציג גישה מעט שונה לאפל, גישה שנותנת למשתמש אפשרות בחירה, ונותנת לו יותר כלים לקבל החלטות בעצמו בהתחשב בהעדפותיו בשימוש במכשיר האייפון שלו. המהלכים הללו מגיעים לאחר מספר צעדים שאפל נקטה בכדי להשקיט את הפרשה, ובינהם חיתוך דראסטי במחירי החלפת הסוללות שלה לאייפונים (מ-79 דולר ל-29 דולר), שגרמו בין השאר, להתנפלות של לקוחות על חנויות אפל.
הגב
2 תגובות על "אפל מתקפלת: תאפשר לבטל את האטת המכשירים בעתיד"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כשתבטלו את האטת המכשיר היא תוודא שהוא יכבה הרבה פעמים ואז הם יגידו אמרנו לכם.
אפל התקפלה היות ותבעו אותם למשפט גדול מאד בצרפת (אולי גם באירופה).
אפל מקווה שההתקפלות הזו תמנע ממנה את המשפט אך זה בכלל לא בטוח.