TROPHiT: פרסים והטבות עבור שימוש באפליקציות [סטארטאפ]

חברת קנקדו הישראלית מציגה פיתרון שונה וייחודי לפרסום במובייל. האם TROPHiT הולכת לשנות את כללי המשחק?

מקור: יח”צ

המודל העסקי של חברות רבות כיום בשוק המובייל עובד על בסיס פרסומות בתוך האפליקציה, פתרון שלא אהוב בלשון המעטה על המשתמשים, בעיקר מכיוון ששטח העבודה באפליקציות סלולריות הוא גם ככה קטן, והפרסומות נוגסות בשטח נוסף שיכול לשמש לממשק המשתמש. לרוב מדובר באפליקציות חינמיות אשר מפתחיהן מעדיפים למכור שטחי פרסום מאשר לתמחר את האפליקציות עצמן.

קבלו טרופית לטרופיבוקס

את הבעיה הזו מגיעה לפתור חברת קנקדו (Kankado) אשר מציעה את פלטפורמת TROPHiT כאלטרנטיבה מרעננת לפרסומות בתוך אפליקציות. החברה פיתחה מודל פרסום חדשני, המתבסס על הצעת פרסים ודילים למשתמשים באפליקציות, על פי התקדמותם ושימושם באפליקציה. עברת שלב במשחק? קבל הטבה. נשארת X זמן באפליקציה נוספת? קבל הטבה גם כן.

כל ההטבות שהמשתמשים קיבלו במהלך פעילותם באפליקציות נשמרות בקופסא מיוחדת שנקראת טרופיבוקס. למשתמשי iOS6, ישנה אינטגרציה עם אפליקציית ה-Passbook, ובאפשרותם לשמור שם את הדילים וההטבות בנוסף לטרופיבוקס. המשתמשים יכולים לנצל את ההטבות בזמן המתאים להם במסגרת תוקף ההטבה וקיימת אינטגרציה גם עם אפליקציות ניווט חיצוניות כגון Waze, המנווטת את המשתמש לבית העסק הקרוב ביותר המקבל את ההטבה, לפי מיקום המשתמש.

פרסים כמודל פרסום

המודל של פרסים והטבות כאמצעי פרסום יכול להתברר כהצלחה גדולה מכמה סיבות. סיבה ראשונה מגיעה מכיוון המשתמש – הוא לא רואה סתם פרסומת, אלא גם מקבל ממנה הטבה מבוססת מיקום. מכיוון המפרסם – הוא מקבל חשיפה ופרסום בתוך עשרות משחקי מובייל, לפי קהל יעד רלוונטי כאשר למעשה המפרסם לראשונה פוגש את קהל היעד שלו ברגע של “שמחה” והישגיות בתוך המשחקים עצמם, יתרה בכך, הוא אף מגדיל את סיכויי ההגעה לבית העסק שלו על ידי הצעת הטבות ייחודיות למשתמשי האפליקציות. מכיוון מפתחי האפליקציות – כמות ההורדות של האפליקציות שלהם עולה, מכיוון שהמשתמשים שומעים שניתן לקבל הטבות דרך האפליקציה, דבר שמהווה חיזוק לבחירה להוריד אפליקציה מסויימת ולנסות אותה – רק בגלל ההטבה.

ההצלחה הגדולה של אתרי הקופונים בעולם היוותה, ככל הנראה את ההשראה למודל החדש של החברה. העיקרון של פרסום חברה על ידי הטבה הוא אטרקטיבי ולא מפחיד את המשתמש מצד אחד, כאשר מן הצד הפרסומי הוא משתלם ומוכיח את עצמו על ידי לקוחות בפועל שבאים לבית העסק ורוכשים אצלו מוצרים, ולא רק נחשפים אליו על ידי האפליקציה.

מחברת פרוייקטים לסטארטאפ

על פי מנכ”ל החברה, גיא הולנדר, המיזם הוא תוצאה של שיתוף פעולה מוצלח אשר החל לפני כשנה עם רשת חנויות הנוחות “מנטה” של חברת דלק: “הרעיון לפתח את הפלטפורמה נולד למעשה משיתוף פעולה עם מנטה והסכמים עם מפתחי אפליקציות. הרבה מאוד לקוחות הגיעו במהלך שיתוף הפעולה לסניפי מנטה כתוצאה מהרעיון,והחלטנו להרחיב את הפלטפרומה לרשתות שיווק ומותגים מובילים נוספים אשר מיהרו להצטרף כדוגמת סופר-פארם, שופרסל, קפה ג’ו ועוד. כעת אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מגוון רחב של מפתחי אפליקציות, חנויות ובתי עסק ואנחנו מכוונים את עצמנו לשוק העולמי ברגע שנהיה מוכנים לכך. כרגע אני יכול להגיד שבימים אלו חברת קנקדו פועלת להרחבת הפעילות עם מספר רשתות שיווק גדולות במזרח ומערב אירופה.

“”אנחנו מאמינים כי כל מאמץ בחיים, גם האמיתים וגם הוירטואלים צריך לקבל הכרה ותגמול. על הקונספט הזו הקמנו את פלטפורמת TROPHiT. אנחנו מובילים את החזון שלנו Apps That Give Back באבולוציה של עולם האפליקציות. אם בתחילת הדרך רובן היו בתשלום ולאחר מכן הפכו להיות חינמיות, הגיע זמן שאפליקציות יתנו משהו בעל ערך חזרה למשתמשים שהורידו אותם.”

החברה נוסדה במאי 2010 ופעלה בתחילה כחברת פרוייקטים לאפליקציות ומשחקים למובייל. בחודש יולי השנה, החברה קיבלה השקעת Seed ראשונה ממשקיע שאת שמו לא נחשוף כרגע. שלושת השותפים בחברה, היזמים גיא הולנדר, מייקל דיטשר ושגיא מן הם בעלי ניסיון רב בתחום ההייטק והנדסת התוכנה. החברה ממוקמת בהרצליה פיתוח ומעסיקה מספר עובדים בנוסף להעסקת צוותי פיתוח מהארץ ומחו”ל.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג’טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

6 Comments on "TROPHiT: פרסים והטבות עבור שימוש באפליקציות [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
or
Guest

ראיתי אותם אתמול בכנס המוניטיזציה במובייל…ממש אהבתי.
אשכרה מקבלים פרס אמיתי על הישגים באפליקציה – פריצת דרך לפי דעתי.

Guy Hollender
Guest

כיף גדול

מומי
Guest

עוד חברים שמייצרים כלום מכלום. שילכו לעבוד עבודה רצינית ושלא ימציאו כל פעם את הגלגל מחדש ויחשבו איזה גאונים הם שמצאו שהגלגל מסתובב.

מוטי
Guest

תמשיך להיתקע בבינוניות שלך במקום לחשוב קדימה, ונראה מי יגיע יותר רחוק בסופו של דבר, אבל זה בסדר, יש אנשים שנולדו להוביל ויש אנשים שלא. התגובה שלך מגיעה מעצם התסכול שאתה לא מסוגל לחשוב על רעיון חדשני ולקחת אותו קדימה, אנחנו באמת מצטערים בשבילך

אינגו
Guest

הגיע הזמן, למה אני שונא שאפליקציות נכנסות לי לכיס!!! ופרסומות זה באמת מיותר לגמרי אשכרה אף אחד לא מסתכל עליהם. פרסים זה סבבה לגמרי.

ברוך
Guest

בתור מפתח אפליקציות, שהטמיע את המערכת של טרופיט אצלי במשחק, אני מאוד מרוצה וכך גם הגיימרים של המשחק שלי שבמקום לראות פרסומות – מקבלים פרסים אמיתיים.

Win-win קלאסי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: