אלן מאסק יחשוף בחודשים הקרובים סוללה מהפכנית לשימוש ביתי

מיזם המכוניות החשמליות פרי יוזמתו של אלון מאסק השאפתן, צפוי להתרחב ולהציע מערך סוללות לשימוש ביתי. בדברים שציין אתמול מסר מאסק כי המוצר כבר מוכן ויושק בחודשים הקרובים

מקור: Tesla.com

מקור: Tesla.com

בדו״ח שפורסם אמש נודע כי חברת טסלה מוטורס, שנוסדה על ידי היזם השאפתן אלון מאסק, לא מכרה כמות מספקת של רכבים כפי שחשבה, וזו צפויה להיות רווחית רק משנת 2020. עובדה זו לא פגמה ולו במעט במצב רוחו של מאסק, מנכ״ל החברה, אשר שמר על אופטימיות במהלך פרסום הנתונים אודות רווחי החברה בפני המשקיעים, ואף שיתף בפרטים אודות מוצר חדש עליו עובדת החברה בימים אלה.

גנרטור לכל בית

טסלה מוטורס מתכננת להקים את מפעל סוללות היוני-ליתיום הגדול בעולם, בו בעלי עסקים ואנשים פרטיים יוכלו לרכוש מערכות הטענה לרכביהם. לדברי מאסק, החברה עובדת כעת גם על סוללה לשימוש ביתי, שככל הנראה עיצובה הושלם וזו תוכל לעבור לשלב הייצור כבר בחצי השנה הקרובים. בעוד שעדיין לא פורסמה הודעה רשמית ופרטים נרחבים אודות הפיתוח, לטענת היזם המהולל הוא שבע רצון מהמוצר שנראה ״נהדר״, ומתרגש מהפרויקט החדש.

הודעה בדבר פעילות החברה על סוללה שכזו פורסמה כבר לפני כשנה, אז אמר מאסק כי שואף לפתח מוצר שימצא בבתיהם של הצרכנים, ולא רק במכוניתם. עוד סיפר כי מבחינת העיצוב הסוללה צפויה להזכיר בעיצובה את זו שנלווית לרכב מדגם S הפופולארי של החברה: שטוחה, אסתטית, נתלית על הקיר ופשוטה לשימוש (Plug & Play). החידוש המרכזי הוא שהסוללה שצפויה לצאת לא תשמש להטענת רכבים, אלא ביכולתה להוות תחלופה לא רעה בכלל לגנרטור, ובכך לספק חשמל לבית כולו, מה שכמובן רלוונטי עבור בתי אב רבים שישמחו לקצץ ולו במעט בהוצאות החשמל.

החברה אשר הוקמה בשנת 2003 והתמקדה תחילה בייצור רכבים חשמליים, נכנסה בהמשך גם לעסקי תחנות טעינת הרכבים וכיום פרושה ביותר מ-132 תחרות בצפון אמריקה, מאה באירופה ועשרות נוספות באסיה ואוסטרליה. למרות הנתונים אודות מכירות לא מאוד מרשימות של הרכבים, והעובדה כי מרבית העסקות בוצעו בארה״ב, האופטימיות והשאפתנות של היזם כאמור לא פוסקת, והדגמים הנוכחיים ממשיכים להתפתח ולעבור שדרוג, כך שיהיו חכמים אף יותר.

לקראת סוף שנת 2014 פורסם כי המכונית החשמלית Roadster, זוכה לשדרוג הסוללה, שיאפשר לה כמעט ולהכפיל את טווח הנסיעה שלה. השדרוג החדש מקפיץ את טווח הנסיעה המירבי של Roadster אל 640 קילומטר, מה שאומר שעם הסוללה החדשה תוכלו לחצות את הארץ לכל אורכה בקו ישר לפני שתתרוקן.

בינתיים כל שנותר לנו לעשות הוא להמתין עד שתצא הכרזה רשמית, אך מניסיון העבר והאמונה הרבה שיש לנו ביזם הסדרתי, יש לנו הרגשה שהולך להיות פה משהו טוב.

[interaction id=”54dc8f919cf6a70335a88268″]

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "אלן מאסק יחשוף בחודשים הקרובים סוללה מהפכנית לשימוש ביתי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שלמה שוורץ
Guest

רק משהו שאני לא מבין:
“ובכך לספק חשמל לבית כולו, מה שכמובן רלוונטי עבור בתי אב רבים שישמחו לקצץ ולו במעט בהוצאות החשמל”

למיטב ידיעתי את הסוללה טוענים דרך השקע הביתי. זה לא ממש יחסוך כסף אם יטענו את הסוללה (וישלמו על החשמל) ואז ישתמשו בחשמל שנצבר כדי לחסוך בחשמל, נכון? בייחוד שבדרך חלק מהחשמל הולך לאיבוד.

נראה לי שהרעיון הוא להשתמש בזה כגנרטור חירום. אלא אם כן זה נטען סולארית או משהו כזה ואז העלויות וההתקנה מסובכות בהרבה.

אייל
Guest

יכול להיות שיש כאן התחלה של פרשת בטר פלייס 2?

גוטנברג
Guest

בארצות רבות תעריף החשמל בשעות העומס גבוה משמעותית מאשר בשעות שפל. הרעיון הוא לטעון את הסוללה בשעות שפל והיא תספיק לצריכה בשעות העומס. גם אם לא תספיק לגמרי, עדיין חוסכים כי כשנגמרת הסוללה עוברים לרשת הרגילה.

שלמה שוורץ
Guest

אם זה המודל אז זה נשען על כרעי תרנגולת. זה כמו שסולר היה חצי מחיר מבנזין בישראל ואז יום אחד החליטו להשוות את המחיר. אם טסלה תמכור לכולם סוללות כאלה, תהיה בטוח ששעות השפל יהפכו לשעות עומס והגלגל יתהפך.

באתרים אחרים מדברים על SolarCity שטסלה רכשו וכנראה הכוונה היא להטעין את הסוללה באופן סולארי שזה כבר סיפור אחר לגמרי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: