סטארטאפ 101 : סופית – הדמוגרפיה מתה (באינטרנט)

בעולם אידיאלי, ניתוח של טרנדים שקורים עכשיו יאפשר לכם למצוא אנשים שעכשיו נמצאים בדמוגרפיה הרלוונטית, אנשים שעכשיו הם הקהל היעד שלכם. איך מוצאים אותו? עמית אבנר חושב שהגיע הזמן שכדי להבין מה הקהל רוצה, צריך להגיב בזמן אמת

סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” מאגדת סיפורים ותובנות שונות שלנו כמו גם של יזמים, משקיעים ומובילי דעה בקהילת הסטארטאפים והיזמים בישראל. כל מה שיפורסם במסגרת סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” נכתב בצורה סובייקטיבית, מנקודת מבט אישית של הכותב ומהניסיון שהוא ו\או אנחנו צברנו. אתם יכולים להסכים עם הדברים ואתם בהחלט יכולים שלא (ואפילו נשמח לשמוע אתכם בתגובות)

הפוסט הנוכחי נכתב על-ידי עמית אבנר, המייסד והמנכ”ל של Taykey, המפתחת פלטפורמה לפרסום בזמן אמת באמצעות טרנדים. טייקי גייסה מעל ל10 מליון דולר מסקויה וסופטבנק והיום היא אחת מפלטפורמות הפרסום המובילות בפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות. 

האם הדמוגרפיה מתה באינטרנט?

דמוגרפיה (מיוונית: דמוס=עם, גרפיה=רישום, תיעוד), היא תחום דעת במדעי החברה, העוסק בחקר ותיעוד האוכלוסייה, בהרכבה, ותמונות החלות בה עם הזמן.” (מתוך: ויקיפדיה). אז זהו, אם תהיתם, התחום מת. לא כל המדע, אבל בהחלט בהקשרים של אינטרנט ואונליין, התחום מת.

נראה היום, שמקבלי החלטות מקבלים החלטות על קהלי יעד ואוכלסיות ע”פ מידע זמין מהאינטרנט (וזה בא ממישהו שהרגע ציטט את ויקיפדיה), וכמובן המקום האידיאלי למצוא מידע על קהלי יעד הוא רשתות חברתיות. אז זהו, שלא: אתם אוהבים מוזיקה? מי לא. האם עשיתם “לייק” בפייסבוק על המילה מוזיקה? כנראה שלא. ואם כן, האם אתם חושבים על מוזיקה עכשיו? סביר להניח שלא.

העולם בו אנו חיים הוא עולם של זמן-אמת. הכל קורה עכשיו ומייד. לעומת זאת, זהויות באינטרנט הן סטטיות. בגוגל, פיצחו יפה את הנוסחא, אתה מחפש “נעליים”? תקבל מיד פרסומות לרשת נעליים. אבל זה לא מספיק.

איך מוצאים את קהל היעד?

איך אתם יכולים למצוא את בני ה18 עד ה24 שאוהבים מוזיקה והולכים למסיבות באינטרנט? סביר להניח שהם לא יושבים כל היום בגוגל ומחפשים מוזיקה. וככל הנראה הם לא יושבים כל היום ועושים “לייק” למוזיקה. הפתרון הוא תגובה בזמן-אמת.

בעולם אידיאלי, ניתוח של טרנדים שקורים עכשיו יאפשר לכם למצוא אנשים שעכשיו נמצאים בדמוגרפיה הרלוונטית, אנשים שעכשיו הם הקהל היעד שלכם. יצא שיר חדש של יוני בלוך? אז האנשים ששמים את הקישור לקליפ בסטטוס שלהם בפייסבוק או בטוויטר שלהם הם עכשיו אנשים שחושבים על מוזיקה. ואם כל האנשים הללו במקרה מדברים גם על אייפון 4, אז אולי אם תחפשו גם אנשים שמדברים על אייפון 4 תמצאו אנשים שאוהבים את יוני בלוך ומוזיקה אבל הם מעולם לא ציינו זאת.

כמובן, שהעובדה שיוני בלוך, מוזיקה ואייפון 4 הם כולם קשורים היא מקרית בהחלט, וזמנית לחלוטין, בעוד שעתיים הקליפ החדש של ג’סטין ביבר יתפוס כותרות והאנשים שיזכירו את ג’סטין הם כרגע אנשים שרלוונטים לעולם המוזיקה.

אז איך מוצאים את הקהל יעד? זאת הבעיה האמיתית. ניתוח של טרנדים, ככל שהם יותר נקודתיים, ומהירים, הוא בעיה קשה. בזמן כתיבת שורות אלה, החלטתי לבדוק מה הטרנדים בטוויטר: #done, Goodnight Twitter, yummy, Fiat, Why Is Drake. קשה לעשות משהו עם טרנדים כאלה. הפלפורמות שנבנות היום הן בראייה של זמן-אמת, טוויטר, פייסבוק, טאמבלר – הכל קורה מייד ועכשיו. אבל השימוש בפלטפורמות על ידי מפרסמים, ושאר הגופים (שהם לא המשתמשים) הוא לא עדכני, הוא לא מיידי, הוא מבוסס על סקרי שוק שעד שהם נעשים הם כבר לא רלוונטים.

לזהות טרנדים בזמן אמת

הפתרון הוא זיהוי של טרנדים בזמן אמת לקהלי יעד, לא מה טרנדי בטוויטר ומה טרנדי בארה”ב, אלא מה טרנדי לתל-אביבים בני 18 עד 24 שאוהבים מוזיקה. המידע נמצא שם, בלוגים, סטטוסים, טוויטר, כתבות – האינטרנט מלא במידע שנכתב בזמן אמת, מידע רלוונטי ומעניין, האתגר הוא לנתח את המידע מהר מספיק (וטרנדים יכולים להיות רלוונטים לשעתיים או ליומיים), ולהגיב מהר מספיק. בטייקי, אנחנו עוסקים בפיתוח מערכות גדולות מספיק, ומהירות מספיק שיאספו את המידע, יקבלו את ההחלטה ויבצעו אותה בשניות, וההוכחה לכוח של הכלי היא בשיפור בביצועים שאנחנו רואים אצל לקוחותינו. זמן-אמת אומר שאתם באמת מכירים את הקהל שלכם.

האינטרנט הולך ומעודד אנשים לחלוק יותר, כמות הסרטים שעולה לאינטרנט כל שעה, וכמות הסטטוסים גדלה מיום ליום. עם כלים חכמים מספיק, ניתן לעשות סדר בבלאגן ולהגיב בזמן-אמת לדברים שקורים בזמן-אמת. ולהפוך להיות רלוונטים הרבה יותר. דמוגרפיה היא התחום של להבין את הקהל שלכם, הקהל שלכם מתעדכן בזמת-אמת. הגיע הזמן שגם אתם.

Avatar

עמית אבנר

עמית אבנר, המייסד והמנכ"ל של Taykey, המפתחת פלטפורמה לפרסום בזמן אמת באמצעות טרנדים. טייקי, גייסה מעל ל10 מליון דולר מסקויה וסופטבנק והיום היא אחת מפלטפורמות הפרסום המובילות בפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות

הגב

1 תגובה על "סטארטאפ 101 : סופית – הדמוגרפיה מתה (באינטרנט)"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
medical documents
Guest

טור מעניין עמית. אבל הדמוגרפיה מספרת רק את חצי הסיפור. אנחנו יודעים מה הגיל והמיקום של קהל היעד, אבל מה לגבי תחומי העניין שלו? אם אני מפרסם מוצרים לסנובורד, לא ממש אכפת לי הגיל והמיקום של הלקוח. יותר מעניין אותי שהוא מתעניין בספורט חורף.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: