סוני כבר לא מעוניינת לאתגר

סוני מגלים למה קשה כל כך לפתח לקונסולות שלהם, ומה הם מתכוונים לעשות בעניין בעתיד

צילום: יח"צ

בסצינת המשחקים יש תפיסה כאילו הקונסולות של סוני קשות יותר לפיתוח מהקונסולות המתחרות. סביר להניח שהסיבה לאותה תפיסה היא, ובכן, שהקונסולות של סוני קשות יותר לפיתוח מהקונסולות המתחרות. למה זה המצב? התשובה של סוני מאוד פשוטה: האב הרוחני של הפלייסטיישן, קן קוטרגי, אהב לאתגר את המפתחים. פעם, כשתהליך הפיתוח התבצע בקבוצות מצומצמות מאוד, זה היה יכול להיות נחמד, אבל היום, כשתהליך פיתוח משחק הוא ארוך, מסובך ומשלב הרבה מאוד אנשים, המורכבות הנוספת הזאת היא כנראה מיותרת לגמרי.

משנה תפיסה

קן קוטרגי פרש מתפקידו והוחלף על ידי קאז היראי כבר לפני מספר שנים, אבל אף קונסולה חדשה לא יצאה באותה תקופה. בסוף החודש שעבר בוצע שינוי ארגוני נוסף בסוני, ולמנכ”ל החדש של Sony Worldwide Studios, שוהיי יושידה, יש מה להגיד בעניין. “היום השתנה המיקוד בפיתוח משחקים מהוצאת המקסימום מהחומרה לתהליך הפקה חלק ככל האפשר”. מסיבה זו, החליטו בסוני להפוך את הקונסולה הניידת שתשוחרר בקרוב, הויטה, לפשוטה לפיתוח.

יושידה הוא לא הבכיר היחיד בסוני שחושב שהגיע הזמן לקונסולות פשוטות לפיתוח. גם הסמנכ”ל, מייקל דני, אומר שהויטה היא פלטפורמה פשוטה מאוד לפיתוח. סוני גם מציעה עזרה למפתחים, והטענה היא שמבחינת איכות גרפית, הויטה מציעה איכות שמתקרבת לזאת של הפלייסטיישן 3. דני מתאר זאת ממש כניגוד בין ההשקעה בפיתוח והתוצאה המתקבלת.

אכן, רשימת המפתחים שכבר עובדים על משחקים לויטה לא קצרה, ולא מדובר רק בגרסאות של רזיסטנס, קילזון או אנצ’רטד (שכולן נמצאות בפיתוח) שמפותחות על ידי אולפנים בבעלות סוני, אלא גם על משחקים כמו Street Fighter X Tekken, ביושוק ואפילו משחק קצב מבית Harmonix, אולפן שפחות או יותר אומץ על ידי מיקרוסופט – גרסת האקסבוקס של רוק בנד היא הטובה ביותר שניתן למצוא, המגבלות על גרסאות אחרות של המשחק נובעות ממגבלות של קונסולת האקסבוקס, הקונסולה נהנית מכמות עצומה של שירים בלעדיים בזכות Rock Band Network, ואחד ממשחקי הריקוד הנחשבים ביותר בשנים האחרונות הוא בלעדי לאקסבוקס ומככב בכל מסיבות העיתונאים של מיקרוסופט מאז הכרזת הקינקט – אני מדבר כמובן על Dance Central. עוד משחקים שכבר ידוע שיגיעו בשלב מסויים לקונסולה הניידת החדשה הם Call of Duty, Dust 514, F1 2011, מורטל קומבט, Silent Hill ועוד רבים.

אין ספק, פיתוח קל ישרת אותנו, הגיימרים, ורשימת המפתחים והמשחקים המפותחים עבור הקונסולה מוכיחים זאת כבר עכשיו. נקווה שהקונסולה החדשה לא תיכשל כמו קודמתה, ה-PSP, ואולי יותר חשוב – נקווה שסוני ימשיכו עם גישת הפיתוח הקלה גם בקונסולה הביתית הבאה שלהם. אם יש אמת בשמועות על בחירות החומרה שלהם, נראה שזה אכן המצב.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: