סוני: נפרץ מאגר השירים של ג’קסון, ביניהם גם אלו שטרם ראו אור

סוני שרכשה את עזבונו של הזמר המנוח הצהירה אמש כי מאגר השירים כולו נפרץ ונגנב – ביניהם שירים שטרם פורסמו לקהל הרחב. היקף הגניבה עומד על 250 מיליון דולרים

מייקל ג'קסון בימים יפים יותר

חברת סוני, שבנוסף להיותה יצרנית ציוד אודיו, מכשירים סלולריים וקונסולות משחקים, היא גם הבעלים של אחת מחברות התקליטים הגדולות בעולם. במהלך שנת 2011 מצאה עצמה הענקית היפנית מותקפת קיברנטית, כאשר התוקפים מצליחים לגרום ללא מעט נזקים, רובם פגעו בעיקר בתדמיתה של החברה.

פרצו גם למאגר המוזיקה

כעת, כמעט שנה אחרי, סוני חושפת כי עשתה בדק בית נוסף, ובמהלכו גילתה כי בנוסף לגל הפריצות שהפיל את רשת ה-PSN שבשליטתה, פרצו תוקפים למחשבי סוני הכוללים קבצי מוזיקה של אמנים החתומים אצל חברת התקליטים, והורידו משם תכנים. כמה תכנים, אתם שואלים? המון. בין היתר, הם הורידו את כל מאגר ה-50,000 שירים של מייקל ג’קסון שבבעלות סוני (לאחר שרכשה את הזכויות עליהם מעזבונו). מאגר זה כולל, כפי שאתם וודאי כבר מנחשים, גם שירים שטרם הספיקו לצאת לאור.

עבור סוני, מדובר כמובן במכה קשה. החברה שילמה עבור עזבונו של מייקל ג’קסון כ-395 מיליון דולרים על הזכויות לכל השירים, כולל אלה שטרם פורסמו לפרק זמן של 7 שנים לאחר מותו. כעת, אם חלק מהשירים האלה ימצאו את דרכם לרשת האינטרנט ואתרי ההורדות, מתוך מחשביהם של הפורצים, יירד שווי העסקה משמעותית עבור סוני.

הסיפור של ג’קסון עצוב במיוחד. במותו השאיר אחריו הזמר המנוח חובות, אשר לפי דיווחים שונים הגיעו לכ-500 מיליון דולרים. למרות זאת, תוך שנה ממותו, מנהלי עזבונו לא רק שכיסו את החוב אלא הגיעו ליתרה של כ-100 מיליון דולרים. ג’קסון, שהיה באותה תקופה בשלבי התארגנות לסבב הופעות חדש, הקליט את חלק מהחזרות, ואת אלה הפכו כמובן לסרט ואלבום מוזיקה שראו אור מיד לאחר מותו.

נופלים כמו דומינו

נזכיר, כי במהלך חודש אפריל 2011, עמדה סוני בפני התקפה קיברנטית, כאשר על הכוונת היו, בין היתר, שרתי ההפעלה של רשת המשחקים של החברה, ה-PSN. בעקבות הפריצה הרשת הושבתה, ובדיעבד התברר כי המקור לפריצה היו חלק משרתי הלוג-אין, שלא זכו לעדכוני אבטחה במשך מספר חודשים, עובדה שאיפשרה לפורצים לנצל בקלות חולשות ידועות עבורן, ולהתגבר על מנגנוני האבטחה.

בעקבות הפריצה, היינו רוצים לקוות שסוני למדה את הלקח, ותוודא שכל מחשביה המחוברים לאינטרנט מעודכנים, אלא שכאן עולה שאלה גדולה אף יותר – מדוע מחשבים הכוללים את המאגר המוזיקלי של החברה צריכים להיות מחוברים לרשת האינטרנט, ועל-ידי כך להיות חשופים לתקיפות מצד גורמים זדוניים? האם לא נכון יותר שחברה, שנכסיה העיקריים הם קבצי שמע של האמנים החתומים אצלה, תדאג לשמור אותם מכל פגע?

וידאו: מייקל ג’קסון באחת התקופות המוצלחות שלו

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: